De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 25 dec 2006 23:27

Met steun van heet CDA kan het homohuwelijk toch worden verboden?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 dec 2006 23:42

Hendrik schreef:Met steun van heet CDA kan het homohuwelijk toch worden verboden?

met steun van het CDA en de PvdA kan dat ja. die kans schat ik eigenlijk niet groot in. ik heb een hekel aan realisme, maar soms moet je gewoon :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 dec 2006 23:50

Marnix schreef:Die hebben de regering al mogen kiezen

Was het maar zo'n feest. Wij mogen enkel de volksvertegenwoordiging kiezen.

Riska

Berichtdoor Riska » 26 dec 2006 16:00

Cristian schreef:Misschien kan Rou zijn voetje op de rem zetten en zo de secularisatie afremmen.
Maar zoals het er nu uitziet zal deze jongen niet zo gek veel voor elkaar krijgen.

Rouvoet geeft zelf al aan dat het niet mogelijk is/zal zijn, om homohuwelijk, euthanasie en abortus geheel terug te draaien. Daar zal hij - zegt hij - zich ook niet voor inzetten. Wel voor verscherping van bepaalde regels, wel voor het aanbieden van alternatieven (wat euthanasie betreft).
Persoonlijk vind ik ook, dat het niet terugedraaid kan worden. Dan zou niemand meer ergens zeker van kunnen zijn, want elke coalitie zou dingen weer veranderen. Dat is onleefbaar.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 dec 2006 20:27

Juist Riska.
Daar komt bij dat je niet een heel land iets kunt verbieden omdat het volgens het geloof van een selecte groep niet mag.
Hoe gaaf het ook zou zijn, zo werken de dingen nu eenmaal niet.
Dan kun je als christenpoliticus heel hard gaan roepen wat je vindt en graag wilt, maar je bereikt volgens mij veel meer door gewoon het gesprek open te houden en ook de mening van anderen ruimte te geven. Dat doen we als christenen zo veel te weinig, waardoor we weer niet veel goeds laten zien.
pobody's nerfect

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 dec 2006 21:47

Hendrik schreef:Met steun van heet CDA kan het homohuwelijk toch worden verboden?

Dan zeg ik mijn lidmaatschap op.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 dec 2006 07:58

Optimatus schreef:

En ik word lid om het daarna meteen weer op te zeggen.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 27 dec 2006 08:25

Optimatus schreef:

Waarom wel bij deze kwestie en niet nar aanleiding van hoe het CDA het beleid van Verdonk heeft gesteund?
Ook al zouden Homo's hier niet mogen trouwen. Ze worden i.i.g. niet vervolgd. Overigens hoeft van mij die regeling niet te worden afgeschaft.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Louise01
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Louise01 » 11 feb 2007 21:08

leclerc schreef:
Optimatus schreef:

Waarom wel bij deze kwestie en niet nar aanleiding van hoe het CDA het beleid van Verdonk heeft gesteund?
Ook al zouden Homo's hier niet mogen trouwen. Ze worden i.i.g. niet vervolgd. Overigens hoeft van mij die regeling niet te worden afgeschaft.

Niet worden afgeschaft? mag ik er even op wijzen dat mannen met mannen (en natuurlijk vrouwen met vrouwen) een gruwel in Gods ogen is, en als je in de Drieeenheid gelooft en de Bijbel gelooft en als kompas
gebruikt of probeert te gebruiken voor dit tijdelijk leven, hoe kan je dan niet tegen het homohuwelijk zijn?
of misschien zelfs voor zijn? :oops:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 feb 2007 21:15

lieve Louise, niet iedereen interpreteert de bijbel hetzelfde. Bovendien zijn de meeste mensen in Nederland geen christen, dus ook al zou je vinden dat christenen geen praktiserend homoseksueel mogen zijn, dan kan je dat nog niet opleggen aan de hele Nederlandse bevolking.

Een tip voor iedereen: ga eens kijken op http://www.chjc.nl/verdieping.htm

sela

Berichtdoor sela » 11 feb 2007 21:21

iemand in dat licht cliteur gezien vandaag?

Riska

Berichtdoor Riska » 11 feb 2007 21:51

sela schreef:iemand in dat licht cliteur gezien vandaag?

ja, was wel boeiend

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 feb 2007 23:40

leclerc schreef:
Optimatus schreef:

Het CDA heeft uiteindelijk Verdonk niet gesteund toen de Kamer de pardonmotie aannam.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Splash

Berichtdoor Splash » 12 feb 2007 03:59

Met niet zo blij met de CU in de regering, ongeacht dat ik Rouvoet vertrouw en denk dat hij behoorlijk wat ervaring heeft om de zaak, laten we zeggen, een paar maanden uit te houden. Dan wordt het weer tijd voor nieuwe verkiezingen. :)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2007 04:25

Denkt bijna het zelfde, al geef ik het 2 - 3 jaar...

Het eerste jaar zullen ze niets durven.... :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”