Gian schreef:Sorry Arargon, maar dit noem ik niets anders dan schoonpraterij. Daar kan ik echt niet op in gaaan.
Je doet nu weer precies hetzelfde: je noemt mijn opmerkingen op voorhand schoonpraterij in plaats van het gesprek aan te gaan. Prima als je je mening al onwrikbaar klaar hebt, maar het heeft niet zoveel zin om je in een discussie te mengen als je niets dan statements in te brengen hebt.
En als je me denkt te moeten veroordelen omdat ik oordeelde, bij deze het excuus als dat zo overkwam. Ik bedoel het absoluut niet zo, ik vroeg me alleen wat af.
Het lijkt er anders meer op dat je het antwoord op wat je je afvraagt ook allang klaar hebt. No offence verder overigens.

PeterD schreef:Als het fout is om te vloeken, waarom zou het dan niet fout zijn naar een film te kijken waarin gevloekt wordt? Ik bedoel, die acteur heeft moeten vloeken, wellicht meerdere malen, omdat niet alles direct in één keer goed gaat.
Het lijkt me dat we dat moeten boycotten.
Wat is dat nu weer voor rare redenering? Als het fout is om te vloeken, waarom zou het dan wél fout zijn om ernaar te kijken? De bewijslast ligt bij jou.
Ik geloof niet dat het je roeping is je van de hele wereld af te sluiten. Of boycot jij je buurman ook omdat hij weleens vloekt? Praat je niet meer met je collega omdat hij op zondag langs het voetbalveld zit ipv in de kerk?
Zelfde geldt voor een moord. Een moord begaan is niet goed. Om een moord te begaan in een film moet dat zo realistisch nagebootst worden. Bloed, messen, guns en andere wapens komen er bij aan te pas om het zo echt mogelijk te laten lijken. Het slachtoffer wordt in beeld gebracht als zijnde dood, met een straaltje bloed uit de mond of met een duidelijke schotwond ergens.
Zijn dat nou normen en waarden? Wat is de waarde van het leven in zo'n film?
Ik herinner me de moord in American History X, schokkend en idd realistisch. Op die manier sta je alleen maar meer stil bij de waarde van het leven. Anders ligt het natuurlijk bij ordinaire actiefilms waar de lijken bij bosjes vallen.
Dan sexscenes. Die acteurs hebben om de film te maken daadwerkelijk in bed gelegen met elkaar en al dan niet gemeenschap gehad, maar toch rijkelijk ver daarmee gegaan.
Zou dat ook niet een overtreding zijn van het 7e gebod?
Nee, waarom? Ze hebben toch geen seks met elkaar?