De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 20 dec 2006 21:50

Denkertje21 schreef:
Optimatus schreef:Was die hand dan niet zichtbaar toen het CDA weer in de regering kwam?

Nou en óf die Hand zichtbaar was! Ik vergeet nooit meer de aanblik van Balkenende, tussen zijn ouders in in een volle kerk die uit volle psalmen mee zong bij de herdenking van de watersnoodramp. Hij is de eerste premier sinds jaren die openlijk over zijn geloof asl inspiratie bron spreekt!

Ik ben ongelofelijk dankbaar dat zich dat misschien gaat voortzetten met de CU!

Gods Hand? Nou en of!

Er wordt in de bijbel weleens gesproken over mensen die anders praten dan ze doen. Daarvoor worden bepaalde benamingen gebezigd. Zonder dat op dhr. Balkenende van toepassing te achten, lijkt het mij wel te ver gaan om uit een bepaalde aanblik, het opendoen van de mond bij psalmengezang en enkele geloofswoorden, zo himmelhochjauchzend te zijn over hem, laat staan over "Gods hand". Dat beoordeel ik toch graag a.h.v. feiten, zoals een gevoerd beleid.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 dec 2006 21:50

Denkertje21 schreef:
Optimatus schreef:Was die hand dan niet zichtbaar toen het CDA weer in de regering kwam?

Nou en óf die Hand zichtbaar was! Ik vergeet nooit meer de aanblik van Balkenende, tussen zijn ouders in in een volle kerk die uit volle psalmen mee zong bij de herdenking van de watersnoodramp. Hij is de eerste premier sinds jaren die openlijk over zijn geloof asl inspiratie bron spreekt!

Gods Hand? Nou en of!

dan had hij zich meer moeten laten inspireren door Jezus die de tempel leeg veegde en dan die nare Verdonk al vele malen eerder uitgebonjourd
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 20 dec 2006 21:52

leclerc schreef:
Denkertje21 schreef:

Gods Hand? Nou en of!

dan had hij zich meer moeten laten inspireren door Jezus die de tempel leeg veegde en dan die nare Verdonk al vele malen eerder uitgebonjourd

Nou....misschien had hij alle 149 en voltallige ministerraad er wel uitgeknikkerd, who knows.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 dec 2006 22:00

leclerc schreef: dan had hij zich meer moeten laten inspireren door Jezus die de tempel leeg veegde en dan die nare Verdonk al vele malen eerder uitgebonjourd

een regeringsleider die dat doet, noemen we dictator!
en we hebben hier iets dat meestentijds toch het meeste weg heeft van een democratie....

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 dec 2006 22:03

Jort schreef: Zonder dat op dhr. Balkenende van toepassing te achten, lijkt het mij wel te ver gaan om uit een bepaalde aanblik, het opendoen van de mond bij psalmengezang en enkele geloofswoorden, zo himmelhochjauchzend te zijn over hem, laat staan over "Gods hand". Dat beoordeel ik toch graag a.h.v. feiten, zoals een gevoerd beleid.

't Is ook nooit goed he! Wees blij met wat we hebben. Natuurlijk kan het altijd beter. Maar Van der Vlies gaat het waarschijnlijk niet helemaal redden.
Balkenende heeft bijv. geen enkel voordeel bij zijn bezoeken aan de EO jongerendag. Toch is-ie er vaak en hij getuigt van zijn inspiratiebron. Kun jij mij een Nederlandse premier noemen die dat ook deed? Nee, ik ook niet...

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 dec 2006 22:09

Denkertje21 schreef:
leclerc schreef: dan had hij zich meer moeten laten inspireren door Jezus die de tempel leeg veegde en dan die nare Verdonk al vele malen eerder uit gebonjourd

een regeringsleider die dat doet, noemen we dictator!
en we hebben hier iets dat meestentijds toch het meeste weg heeft van een democratie....

Wat een onzin. een regeringsleider die een rot gezwel, een slecht functionerende minister die drijft op de golven van populisme maar haar eigen dienst, de IND niet eens in de hand heeft die had veel eerder de deur gewezen moeten worden. Het was wel het ministerie van mensenlevens o.a.
Dat heeft niets met dictatoriale eigenschappen te maken maar met durf.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 dec 2006 22:21

Lalage schreef:Sabra, weet jij wat de hoogte van een uitkering is als je werkloos bent? Iets van 500 euro per maand... Dat leeft echt niet relaxed ofzo, dan kan je nog beter drie dagen per week gaan werken en dan verdien je waarschijnlijk nog meer.

Zoek dan een baan, vacatures genoeg. Mensen klagen wel altijd, maar ondernemen zelf vaak weinig tot niets om hun situatie te veranderen. Dergelijke passieve lieden kunnen niet op mijn sympathie rekenen, hoe zielig hun verhaal ook is.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 dec 2006 22:24

leclerc schreef:
Wat een onzin. een regeringsleider die een rot gezwel, een slecht functionerende minister die drijft op de golven van populisme maar haar eigen dienst, de IND niet eens in de hand heeft die had veel eerder de deur gewezen moeten worden. Het was wel het ministerie van mensenlevens o.a.

Hoezo een rot gezwel? Zij heeft enkel uitgevoerd wat haar voorganger, heeft ingevoerd, de nieuwe vreemdelingenwet.

Dat de IND niet optimaal functioneert is slechts ten dele haar verantwoording.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2006 22:36

Sabra schreef:
Lalage schreef:Sabra, weet jij wat de hoogte van een uitkering is als je werkloos bent? Iets van 500 euro per maand... Dat leeft echt niet relaxed ofzo, dan kan je nog beter drie dagen per week gaan werken en dan verdien je waarschijnlijk nog meer.

Zoek dan een baan, vacatures genoeg. Mensen klagen wel altijd, maar ondernemen zelf vaak weinig tot niets om hun situatie te veranderen. Dergelijke passieve lieden kunnen niet op mijn sympathie rekenen, hoe zielig hun verhaal ook is.

Wat is dat nu weer voor rechts-populistisch gebral. Hoeveel van die mensen ken jij eigenlijk? En hoe verwacht jij dat iemand die 50 jaar oud en half versleten is als tegelzetter (om maar wat te noemen) nog een baan gaat vinden, ondanks de plicht om wekelijks te solliciteren?

Hoezo een rot gezwel? Zij heeft enkel uitgevoerd wat haar voorganger, heeft ingevoerd, de nieuwe vreemdelingenwet.

Ja, met dat excuus probeerde men zich er in Nürnberg ook vaak vanaf te maken.. ik hou niet van vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog, maar 'regels zijn regels' is geen excuus.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 dec 2006 22:41

Sabra schreef:
leclerc schreef:

Dat de IND niet optimaal functioneert is slechts ten dele haar verantwoording.

Natuurlijk niet. Ministriele verantwoordelijkheid heet dit en het dan openlijk goed praten van fouten bij diezelfde IND is dan verwerpelijk.
en inderdaad heft zij die vreemdelingenwet uitgevoerd: op een erg rigide wijze. als zij dan leiding geeft aan een organisatie waar bij eerste gehoren al de menselijke maat wordt geschonden en mensen nooit op een eerlijke manier hun verhaal kunnen vertellen maar worden behandeld al criminelen dan behoor je dat aan te pakken. Maar mevrouw was alleen bezig met haar eigen agenda van scoren. Hoe verklaar je anders haar houding in het Ayaan verhaal, het handenschudverhaal met de onwillige imam?
Nee, deze vrouw heeft de integratie op geen enkele manier goed gedaan en heeft zelfs er voor gezorgd dat Nederland een negatieve vermelding kreeg in het amnesty-jaarboek.

En dan ben ik blij met een Huizinga, die jij dan niet zo hoog hebt zitten. die daar een tegengeluid laat horen die ik van SGP-zijde heb gemist. wat een schoothondjes zijn dat zeg!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 dec 2006 22:43

Aragorn schreef:Wat is dat nu weer voor rechts-populistisch gebral. Hoeveel van die mensen ken jij eigenlijk? En hoe verwacht jij dat iemand die 50 jaar oud en half versleten is als tegelzetter (om maar wat te noemen) nog een baan gaat vinden, ondanks de plicht om wekelijks te solliciteren?

Ik ken er persoonlijk geen. Maar om je verhaal te onderbouwen met de half versleten tegelzetter is nu ook niet bepaald indrukwekkend. Oma Duck zei al dat wie niet werkt, niet zal eten. Een zeer gezonde instelling.

Ja, met dat excuus probeerde men zich er in Nürnberg ook vaak vanaf te maken.. ik hou niet van vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog, maar 'regels zijn regels' is geen excuus.

Toch vreemd dat je dan toch gebruik wenst te maken van een dergelijk argument.

Ik vraag me bovendien af waar excuus voor nodig is? Men heeft het vreemdelingenbeleid uitgevoerd naar de letter van de wet, ik zie niet in wat daar mis mee is.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 20 dec 2006 22:45

Nou ja, we zullen het wel zien. Hopelijk komt de CU in de regering. Kunnen we de CU gelijk toetsen aan durf en de poot stijf houden op gebied van zaken waar zij voor staan. Dus nogmaals, ik ben benieuwd!!!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2006 22:49

Sabra schreef:
Aragorn schreef:Wat is dat nu weer voor rechts-populistisch gebral. Hoeveel van die mensen ken jij eigenlijk? En hoe verwacht jij dat iemand die 50 jaar oud en half versleten is als tegelzetter (om maar wat te noemen) nog een baan gaat vinden, ondanks de plicht om wekelijks te solliciteren?

Ik ken er persoonlijk geen. Maar om je verhaal te onderbouwen met de half versleten tegelzetter is nu ook niet bepaald indrukwekkend. Oma Duck zei al dat wie niet werkt, niet zal eten. Een zeer gezonde instelling.

Het was slechts een voorbeeld om aan te duiden dat lang niet iedereen die een uitkering krijgt eigenlijk aan het werk zou kunnen. Ook al zou hij dat graag willen, dan is het nog maar de vraag of werkgevers daar zin in hebben.
Dat je zelf niemand van die vermeende werkschuwe parasieten kent zou erop kunnen duiden dat je je dus vooral baseert op bepaalde vooringenomen ideeën over 'uitkeringstrekkers' dan op harde feiten.

Toch vreemd dat je dan toch gebruik wenst te maken van een dergelijk argument.

Ik vraag me bovendien af waar excuus voor nodig is? Men heeft het vreemdelingenbeleid uitgevoerd naar de letter van de wet, ik zie niet in wat daar mis mee is.

Ik gebruik het dit keer bij wijze van uitzondering toch, omdat de vergelijking erg treffend is. Voortsch vraag ik me inderdaad ook af waarom je het beleid denkt te moeten verdedigen met 'regels zijn regels'. Als het zo geweldig is zouden er toch indrukwekkender argumenten te bedenken moeten zijn. Amnesty heeft die iig nog niet kunnen vinden..
Laatst gewijzigd door Aragorn op 20 dec 2006 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 dec 2006 22:50

Sabra schreef:

Oma Duck?
die gaf die luiaard van een Gijs anders goed te eten. Ze had tenslotte een goed hart :mrgreen:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 dec 2006 22:53

leclerc schreef:Natuurlijk niet. Ministriele verantwoordelijkheid heet dit en het dan openlijk goed praten van fouten bij diezelfde IND is dan verwerpelijk.

Ik praat niet goed wat zij fout deed, maar de misstanden bij de IND geheel toeschrijven aan Verdonk is natuurlijk wel een zeer naïeve blik op de werkelijkheid. Leuk die ministriële verantwoordelijkheid, maar die stamt nog uit een tijdperk dat een departement bestond uit 25 ambtenaren.

en inderdaad heft zij die vreemdelingenwet uitgevoerd: op een erg rigide wijze. als zij dan leiding geeft aan een organisatie waar bij eerste gehoren al de menselijke maat wordt geschonden en mensen nooit op een eerlijke manier hun verhaal kunnen vertellen maar worden behandeld al criminelen dan behoor je dat aan te pakken.

Deze discussie is al eerder gevoerd, maar elke vluchteling op zijn of haar woord geloven is natuurlijk wel een erg naïeve (wederom) houding. Het gros van de vluchtelingen is vanwege economische redenen gevlucht, en niet vanwege politieke, religieuze of raciale verschillen.

Dat mensen door de IND worden behandeld als criminelen is slechts een zaak van stemmingmakerij. Met dergelijke valse sentimenten win je weinig medestanders.

Maar mevrouw was alleen bezig met haar eigen agenda van scoren. Hoe verklaar je anders haar houding in het Ayaan verhaal, het handenschudverhaal met de onwillige imam?

Dat zij wellicht nog andere doelen had moet zij weten. Dat heeft mijns inziens ook niets te maken met haar verantwoordelijkheid om de vreemdelingenwet uit te voeren.

Haar optreden in de kwestie Hirsi Ali vind ik ook zeer vreemd, kwestie van louter persoonlijke doelen. Dat zij zo naïef was om te veronderstellen dat een conservatieve imam haar wel een hand zou schudden vind ik totaal onbelangrijk om te vermelden.

Nee, deze vrouw heeft de integratie op geen enkele manier goed gedaan en heeft zelfs er voor gezorgd dat Nederland een negatieve vermelding kreeg in het amnesty-jaarboek.

Misschien moet je nog uitdrukkelijk bij vermelden dat jij dit vindt.

En dan ben ik blij met een Huizinga, die jij dan niet zo hoog hebt zitten. die daar een tegengeluid laat horen die ik van SGP-zijde heb gemist. wat een schoothondjes zijn dat zeg!

Ach, de enige keer dat mevr. Huizinga opviel was toen zij het Nederlandse uitzetbeleid vergeleek met de razzia's van de Nazi's. Niet bepaald indrukwekkend.

Je kunt natuurlijk wel negatief doen over de SGP, maar zij pleit i.i.g. voor opvang in de regio, iets wat voor zowel ons eigen land, als voor de mensen zelf een veel betere situatie is, mits er voldoende voorzieningen aanwezig zijn.

Terug naar “Archief”