leclerc schreef:Natuurlijk niet. Ministriele verantwoordelijkheid heet dit en het dan openlijk goed praten van fouten bij diezelfde IND is dan verwerpelijk.
Ik praat niet goed wat zij fout deed, maar de misstanden bij de IND geheel toeschrijven aan Verdonk is natuurlijk wel een zeer naïeve blik op de werkelijkheid. Leuk die ministriële verantwoordelijkheid, maar die stamt nog uit een tijdperk dat een departement bestond uit 25 ambtenaren.
en inderdaad heft zij die vreemdelingenwet uitgevoerd: op een erg rigide wijze. als zij dan leiding geeft aan een organisatie waar bij eerste gehoren al de menselijke maat wordt geschonden en mensen nooit op een eerlijke manier hun verhaal kunnen vertellen maar worden behandeld al criminelen dan behoor je dat aan te pakken.
Deze discussie is al eerder gevoerd, maar elke vluchteling op zijn of haar woord geloven is natuurlijk wel een erg naïeve (wederom) houding. Het gros van de vluchtelingen is vanwege economische redenen gevlucht, en niet vanwege politieke, religieuze of raciale verschillen.
Dat mensen door de IND worden behandeld als criminelen is slechts een zaak van stemmingmakerij. Met dergelijke valse sentimenten win je weinig medestanders.
Maar mevrouw was alleen bezig met haar eigen agenda van scoren. Hoe verklaar je anders haar houding in het Ayaan verhaal, het handenschudverhaal met de onwillige imam?
Dat zij wellicht nog andere doelen had moet zij weten. Dat heeft mijns inziens ook niets te maken met haar verantwoordelijkheid om de vreemdelingenwet uit te voeren.
Haar optreden in de kwestie Hirsi Ali vind ik ook zeer vreemd, kwestie van louter persoonlijke doelen. Dat zij zo naïef was om te veronderstellen dat een conservatieve imam haar wel een hand zou schudden vind ik totaal onbelangrijk om te vermelden.
Nee, deze vrouw heeft de integratie op geen enkele manier goed gedaan en heeft zelfs er voor gezorgd dat Nederland een negatieve vermelding kreeg in het amnesty-jaarboek.
Misschien moet je nog uitdrukkelijk bij vermelden dat jij dit vindt.
En dan ben ik blij met een Huizinga, die jij dan niet zo hoog hebt zitten. die daar een tegengeluid laat horen die ik van SGP-zijde heb gemist. wat een schoothondjes zijn dat zeg!
Ach, de enige keer dat mevr. Huizinga opviel was toen zij het Nederlandse uitzetbeleid vergeleek met de razzia's van de Nazi's. Niet bepaald indrukwekkend.
Je kunt natuurlijk wel negatief doen over de SGP, maar zij pleit i.i.g. voor opvang in de regio, iets wat voor zowel ons eigen land, als voor de mensen zelf een veel betere situatie is, mits er voldoende voorzieningen aanwezig zijn.