Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Ik denk eerder dat jij niet beseft dat de CU een uitgesproken linkse partij is.
Sabra schreef:leclerc schreef:Sabra,
je meent toch niet serieus dat Hans van Balen een stemmentrekker is? Laat staan een natuurlijk leider. Die man heeft het charisma van een deurklink en hij brengt zijn rechtse retoriek ook nog op een uitermate bedroevende manier. Daarnaast zit hij veel te veel op de schoot van Bush.
Hans van Baalen is dan wel geen stemmentrekker, ik vind hem een zeer kundig man, die i.t.t. tot nogal wat linkse politici beter in staat is proporties aan te geven.
Sabra schreef:Hans van Baalen is dan wel geen stemmentrekker, ik vind hem een zeer kundig man, die i.t.t. tot nogal wat linkse politici beter in staat is proporties aan te geven.
parsifal schreef:Ik zie nog wel een plaats voor Roel Kuiper en Henk Jochemsen. Tineke Huizinga is okee, maar ik denk niet dat ze de goede kwaliteiten heeft voor een minister post. Wel ben ik benieuwd naar Sabra's redenen om zijn uitspraak over haar te rechtvaardigen. Ik krijg een beetje de indruk dat het hier gaat om een inhoudelijk verschil van inzicht, niet om de kwaliteiten van haar als zodanig.
GKN'er schreef:Sabra schreef:Hans van Baalen is dan wel geen stemmentrekker, ik vind hem een zeer kundig man, die i.t.t. tot nogal wat linkse politici beter in staat is proporties aan te geven.
Ik denk dat Hans van Baalen heel veel kiezers zal afschrikken met zijn "Wassenaer, ik-ben-hier-voor-de-happy-few, arrogante" hoofd.
Over het linkse karakter van de CU: zie de CU als voortzetting van de RPF zoals deze eind jaren '90 was; de RPF afficheerde zich toen ook met een term als "christelijk-sociaal". De CU is in mijn optiek wel linkser dan het oude GPV.
Klaas schreef:Sabra schreef:Ik denk eerder dat jij niet beseft dat de CU een uitgesproken linkse partij is.
Nee, ik denk dat jij, net als veel andere rechtse rakkers, het linkse karakter van de CU schromelijk overdrijft. Ik ontken echt niet dat de CU op bepaalde terreinen een links karakter heeft (gelukkig wel), maar het is onzin om de partij als 'uitgesproken links' te betitelen. De CU is zeker niet linkser dan de PvdA.
Optimatus schreef:Met als gevolg dat een deel van de oude GPV-aanhang toch enige houvast bij de SGP zou kunnen hebben gevonden.
leclerc schreef:Hans van Baalen droomt nog steeds stiekem van een wehrmachtuniform en projecteert dat op zijn defensie-ideetjes
GKN'er schreef:Optimatus schreef:Met als gevolg dat een deel van de oude GPV-aanhang toch enige houvast bij de SGP zou kunnen hebben gevonden.
Mwah, vanoudsher behoren vrijgemaakten niet tot de natuurlijke achterban van de SGP. Ik denk dat de meesten toch zullen kiezen voor de CU (ondanks haar meer linkse profiel dan het GPV) of het CDA.
Optimatus schreef:Hoe verklaar je dan de toename van het aantal SGP-stemmen bij de laatste verkiezingen?
Sabra schreef:parsifal schreef:Ik zie nog wel een plaats voor Roel Kuiper en Henk Jochemsen. Tineke Huizinga is okee, maar ik denk niet dat ze de goede kwaliteiten heeft voor een minister post. Wel ben ik benieuwd naar Sabra's redenen om zijn uitspraak over haar te rechtvaardigen. Ik krijg een beetje de indruk dat het hier gaat om een inhoudelijk verschil van inzicht, niet om de kwaliteiten van haar als zodanig.
Ik heb haar een aantal maal zien optreden in de Kamer. Ik vond haar niet sterk overkomen, en in het debat met Verdonk maakte ze gebruik van oneigenlijk, weerzinwekkend emotionele non-argumenten.
Bovendien werd zij verkozen omdat zij vrouw is, niet omdat zij bovengemiddelde kwaliteiten heeft.
Roel Kuiper? Dat is een wetenschapper c.q. filosoof. Wat moet een filosoof op een minsterspost? Laat die man doen waar hij goed in is, maar laat hem niet minister worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten