Moet kunnen!? Debat: Jongeren en moderne media

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2003 12:45

Ik had het in het algemeen over het debat, niet over Charlie Chaplin.

caprice

Berichtdoor caprice » 18 okt 2003 12:47

Die radicaliteit van Johan Vreugdenhil kon ik heel goed waarderen. Ik was het met hem eens. Hij weet tenslotte waar hij over praat, want hij heeft er jaren in geleefd.

Hij heeft er bijvoorbeeld ook gelijk in dat sommige muziekwinkels een voorportaal zijn van de hel, en een DVD is inderdaad een Ding Van Duivel.

Matt
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Matt » 18 okt 2003 12:51

Dit slaat toch nergens op.

Een dvd is gewoon een schijfje waar eventueel een film op gezet kan worden.
Ik las ook nog iets over de titanic. Wat is er nu erg aan om hier naar te kijken. Het zal best dat er 1500 mensen verdronken zijn en dit is ook heel erg, maar mag je het daarom niet naspelen (even niet gelet op de inhoud).
Het is juist goed om de jeugd wat meer historisch besef bij te brengen en dit is een van de juiste manieren.

Ik ga steeds meer denken dat als je al deze dingen afwijst, je straks ECHT niet meer mee kunt komen in deze maatschappij.
Niks te doen.....

caprice

Berichtdoor caprice » 18 okt 2003 12:54

Dus als de helft van jou familie wordt vermoord spelen we dat een week later na in een film?

(sorry dat ik zo hard ben, maar zo moet het wel gezien worden, want die mensen hadden ook een ziel voor de eeuwigheid.)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2003 12:59

Wat dacht je van GEWELD,SEX, ROMANTIEK in films en dvd's? HEt is allemaal een grote TROEP!!!!!

Ik ken iemand die heeft in de tijd dat johan vreugdenhil tijdens zijn jeugd als dj (ofiets anders) geweest zijn, hem heel goed van dichtbij mee gemaakt..

Moeten er zoveel jongeren, vergaan in deze (afschuwelijke) wereld.....
Dat zou toch jammer zijn?
Laatst gewijzigd door Evelien op 18 okt 2003 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Matt
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Matt » 18 okt 2003 13:00

Het is meer als 80 jaar geleden gebeurt. Er zijn nog minder als 10 mensen in leven van de passagiers. Ik zie echt geen reden om hierom een film af te wijzen.
Niks te doen.....

Matt
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Matt » 18 okt 2003 13:11

Wat is er nu erg aan romantiek. Dat gebeurt in het dagelijks leven ook zo vaak in het openbaar. Een beetje geweld heb ik ook geen problemen mee, zolang je er zelf niet agressief van wordt.
Niks te doen.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2003 13:35

Is het nodig dat romantiek sex word??? ik vind een beetje romantiek (kus geven of iets dergelijks) niks verkeerd. Maar het blijft niet bij romantiek. Zelfs in christelijke films (bijvoord zoals, Mozes film) daar wordt enorme romantiek gebruikt gewoon om de film maar eens even wat smeuige te maken.

Is het goed dat jongeren helemaal op gaan in film en dvd's??? Dat lijkt mij niet.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 18 okt 2003 13:40

Logisch dat er maar 1 kant belicht wordt, omdat het RD die kant wil laten zien.
Maar doe dan niet net alsof dat de enige kant is.

Je hebt goede films, je hebt slechte films.
Je hebt goede boeken, je hebt slechte boeken.

Noem voor mijn part alleen slechte films en goede boeken, maar vergeet niet dat er ook goede films en slechte boeken zijn.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2003 13:45

ik heb nog nooit een goede film gezien.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 18 okt 2003 13:47

jammer

joris

Berichtdoor joris » 18 okt 2003 13:49

misschien moet vreugdenhil eerst zijn verleden verwerken voor hij jongeren zo bang maakt? hij vergeet ook een groot deel van het evangleie volgens mij.

HEeft het debat de jongerne ook Gods liefde laten zien? En het verlangen om bij God te horen? ? ZIjn er jongerne tot bekering gekomen? Die verhalen wil ik hier horen!

SGpeetje

Berichtdoor SGpeetje » 18 okt 2003 13:49

Matt schreef:Ik ga steeds meer denken dat als je al deze dingen afwijst, je straks ECHT niet meer mee kunt komen in deze maatschappij.

moet dat dan? ""in de wereld zult gijlieden verdrukking hebben; maar hebt goede moed IK heb de wereld overwonnen!

NB je hoeft toch ook op dit vlak niet mee tekomen met de wereld?

Evelien, ben helemaal met je eens maar kan je mening niet helemaal rijmen met je avatarplaatje van Bert en Ernie :roll: :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2003 14:02

joris schreef:misschien moet vreugdenhil eerst zijn verleden verwerken voor hij jongeren zo bang maakt? hij vergeet ook een groot deel van het evangleie volgens mij.

HEeft het debat de jongerne ook Gods liefde laten zien? En het verlangen om bij God te horen? ? ZIjn er jongerne tot bekering gekomen? Die verhalen wil ik hier horen!

Hoho, dat vind ik wel erg kort door de bocht. Johan Vreugdenhil laat door presentatie zien hoe hij geleefd heeft. Maar ook laat hij het Evangelie proeven. Hij heeft een keer een presentatie gehouden waar ik ook bij was. En dat vond ik heel ingrijpend. Eerst vertelde hij over zijn eerste leven en zijn omkeer. Daarna liet hij wat liedjes horen. En hij sloot af met een stuk evangelie.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 18 okt 2003 14:06

Evelien schreef:
joris schreef:misschien moet vreugdenhil eerst zijn verleden verwerken voor hij jongeren zo bang maakt? hij vergeet ook een groot deel van het evangleie volgens mij.

Hoho, dat vind ik wel erg kort door de bocht. Johan Vreugdenhil laat door presentatie zien hoe hij geleefd heeft. Maar ook laat hij het Evangelie proeven. Hij heeft een keer een presentatie gehouden waar ik ook bij was. En dat vond ik heel ingrijpend. Eerst vertelde hij over zijn eerste leven en zijn omkeer. Daarna liet hij wat liedjes horen. En hij sloot af met een stuk evangelie.

Ik heb hem ook eens gehoord.
Ik weet niet meer of hij het Evangelie bracht, dat was iig niet wat bleef hangen...
Ik weet wel dat ik er koud vandaan ging. Zo enorm koud.

En als hij free-recordshop betitelt als voorportaal van de hel, denk ik wel het een en ander. En als ik dan in een FRs ben, en ik koop een cd, valt dat moeilijk te combineren. Je zou bijna gaan denken dat er in de hel muzíek geluisterd wordt...

Terug naar “Archief”