Christian Culture only?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2006 16:59

We kunnen natuurlijk een topic starten over muziek die reformatorisch gezien wel door de beugel kan, maar ik wil Henkie niet al te veel teleurstellen :mrgreen:
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 dec 2006 17:00

Bovendien, wie bepaalt nu eigenlijk of iets verantwoord is of niet? Dat blijft altíjd een twistpunt. Ook onder refo's.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 18 dec 2006 17:00

Aragorn schreef:
Wbt films ben ik absoluut niet tegen meer inhoudelijke besprekingen, graag zelfs. Maar dat is wel iets dat door de gebruikers zelf gecreëerd moet worden en ik heb de indruk dat vooral de hardcore christenen/refo's zich op dat gebied weinig laten horen. Wiens verantwoordelijkheid is het dan dat dat geluid soms wat ondersneeuwt?

Misschien omdat ze weinig tot nooit films kijken? :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2006 17:05

Wullimpie schreef:Misschien omdat ze weinig tot nooit films kijken? :wink:

Waarom ben je dan bang dat ze door onze lijstjes naar de verkeerde films gaan kijken? 8)
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 17:05

Othello schreef:Bovendien, wie bepaalt nu eigenlijk of iets verantwoord is of niet? Dat blijft altíjd een twistpunt. Ook onder refo's.

Dan kom je dus op het punt dat alleen dát wat de beheerders verantwoordelijk vinden, zou mogen hier op het forum..alleen lijkt me dat niet rëeel tegenover het x-aantal gebruikers. (die het forum toch min of meer draaiende houden)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 17:10

Wullimpie schreef:
Aragorn schreef:
Wbt films ben ik absoluut niet tegen meer inhoudelijke besprekingen, graag zelfs. Maar dat is wel iets dat door de gebruikers zelf gecreëerd moet worden en ik heb de indruk dat vooral de hardcore christenen/refo's zich op dat gebied weinig laten horen. Wiens verantwoordelijkheid is het dan dat dat geluid soms wat ondersneeuwt?

Misschien omdat ze weinig tot nooit films kijken? :wink:

Inderdaad, en áls ze dan films kijken is het niveau daarvan vaak bedroevend laag. Dat is natuurlijk een generalisatie, maar het is wel zo dat men vaak niet geleerd heeft om films te zien en op de juiste wijze te beoordelen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 dec 2006 17:14

Smurffie schreef:
Othello schreef:Bovendien, wie bepaalt nu eigenlijk of iets verantwoord is of niet? Dat blijft altíjd een twistpunt. Ook onder refo's.

Dan kom je dus op het punt dat alleen dát wat de beheerders verantwoordelijk vinden, zou mogen hier op het forum..alleen lijkt me dat niet rëeel tegenover het x-aantal gebruikers. (die het forum toch min of meer draaiende houden)

Denk het toch wel, de beheerders stellen de regels van het forum vast, waar de gebruikers mee akkoord gaan als ze zich registreren.
Zij zijn verantwoordelijk voor het forum, kunnen daar op aangesproken worden, het is aan ons gebruikers om ons aan de regels te houden :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 17:18

Cisca schreef:
Smurffie schreef:

Denk het toch wel, de beheerders stellen de regels van het forum vast, waar de gebruikers mee akkoord gaan als ze zich registreren.
Zij zijn verantwoordelijk voor het forum, kunnen daar op aangesproken worden, het is aan ons gebruikers om ons aan de regels te houden :wink:

Ik heb het nu niet over de algemene voorwaarden waar je mee instemt op het moment dat je je registreert, maar over de wel of niet verantwoordelijke onderwerpen. Eén beheerder kan niet bepalen wat wel of niet (ethisch) verantwoordelijk is, ten opzichte van zoveel gebruikers.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 dec 2006 17:25

Het is niet één beheerder, voor zover ik weet zijn het er twee :wink:

Zij maken het beleid, het lijkt me toch wel logisch dat ze het op hun eigen site voor het zeggen hebben, al kan daar uiteraard best eens een discussie over zijn :mrgreen:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 18 dec 2006 17:31

Zij maken het beleid, het lijkt me toch wel logisch dat ze het op hun eigen site voor het zeggen hebben, al kan daar uiteraard best eens een discussie over zijn

We overleggen vrijwel altijd met onze moderators als het gaat om de forumregels. :)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 17:31

Cisca schreef:Het is niet één beheerder, voor zover ik weet zijn het er twee :wink:

Zij maken het beleid, het lijkt me toch wel logisch dat ze het op hun eigen site voor het zeggen hebben, al kan daar uiteraard best eens een discussie over zijn :mrgreen:

Toch is het krom. Het zou voor de goede orde erg makkelijk zijn, maar je hebt wel te maken met een tal van diverse soorten christelijke gebruikers. Dat er geen vulgaire taal en vloeken gebruikt mogen worden lijkt me duidelijk, maar het al dan niet kijken van een (on)verantwoordelijke film ligt iets gecompliceerder. M.i. kunnen de beheerders niet benadrukken dat zij 'de waarheid' in pacht hebben door dergelijke dingen te verbieden.

Overigens wil ik niet schoppen naar de beheerders, dat is zéker niet mijn intentie :)

Edit; gewijzigd wegens onverantwoordelijke taalfout :shock:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 dec 2006 17:39

Jullie postings waren tegelijk, dit is dus een duidelijk en zeer redelijk antwoord 8)

Omega schreef:
Zij maken het beleid, het lijkt me toch wel logisch dat ze het op hun eigen site voor het zeggen hebben, al kan daar uiteraard best eens een discussie over zijn

We overleggen vrijwel altijd met onze moderators als het gaat om de forumregels. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 17:42

Cisca schreef:Jullie postings waren tegelijk, dit is dus een duidelijk en zeer redelijk antwoord 8)

Omega schreef:

M.i. is er een verschil tussen forumregels en wat moeilijk bespreekbare zaken als deze. Afijn, Aragorn heeft het al ergens aangegeven ook. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 17:47

Ik moet overigens zeggen dat ik het positief vind dat er nu een inhoudelijke discussie gaande is tussen mods, beheer en gebruikers over dit beleid en dat het erop lijkt dat er nu serieus over nagedacht wordt. Dat is weleens anders geweest. :)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 dec 2006 17:53

Klaas schreef:Er wordt telkens geroepen dat het randje wordt opegzocht, maar waar gaat het dan concreet over? Deze hele discussie is op gang gekomen doordat een moderator de knuppel in het hoenderhok gooide bij een discussie die a) pas gestart was en waar b) geen gekke dingen gebeurden.

Toen is de discussie op dit forum gestart ja. Maar dat wil niet zeggen dat er niet over gedacht en gesproken is. Zoals gezegd zijn sommige zaken me al langer een doorn in het oog.
Ik ga overigens geen concrete dingen noemen want dan hebben we het ook meteen over concrete gebruikers.

klaas schreef:(...) irritatie (...)

Daarom zeg ik ook: waarom kan het nú wél (op de goede manier,red.). Je las mijn reactie niet goed.

Terug naar “Archief”