Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 dec 2006 22:12

Afbeelding Afbeelding

Een Jaguar XJ6 of XJ8 is inderdaad ook niet lelijk.
Alleen straalt 'ie wel uit, dat hij een slag kleiner is dan een BMW 7-serie of een Mercedes-Benz S-klasse. In de jaren '80 is mij dat nooit zo opgevallen. ('t Zal wel te maken hebben met de formaatopblazing die de Mercedes-Benz S-klasse (W140) met de jaren '90 onderging, en waarin BMW uiteindelijk ook in meegegaan is, getuige de huidige 7-serie.) Maar qua design vind ik dat 'ie het vandaag wel beter doet dan die andere genoemde twee.
(Hij begint bij zo'n 92.000 euro voor de XJ6 3.0 Sport, oplopend tot ruim 145.000 euro voor de Super V8 S/C LWB. Die laatste heeft een 4,2 liter V8 met compressor en levert 400 pk.)

Die charismatische uitstraling die de oude XJ heeft, herken ik er niet zo in terug. Maar misschien is dat een gevoeligheid die ik toen had, door hoe ik de wereld toen zag. Misschien ben ik daarin nuchterder geworden, en daardoor saaier.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 dec 2006 22:14

erikhavenaar schreef:
Katlheen schreef:
kia dan?

Nou, de Kia picanto vind ik trouwens wel een heel kek wagentje hoor! En je bespaart er tenminste aardig wat doeka's mee.

@deb: vintage darling, daar gaat het om...!
ten 1ste: het zijn geen doeka's maar doekoe's, :mrgreen: :mrgreen: ten 2e kost die picanto maar !!7.495, -!!! leuk boodschappen wagentje... de cee'd is ook mooi!
http://www.ceed.nl/ niet de normale maar depro cee'd

Met een paar fietstassen op mijn fiets kom ik ook een heel eind.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 14 dec 2006 08:20

Boekenlezer schreef:
erikhavenaar schreef:
Katlheen schreef:
kia dan?
`hihi

Nou, de Kia picanto vind ik trouwens wel een heel kek wagentje hoor! En je bespaart er tenminste aardig wat doeka's mee.

@deb: vintage darling, daar gaat het om...!
ten 1ste: het zijn geen doeka's maar doekoe's, :mrgreen: :mrgreen: ten 2e kost die picanto maar !!7.495, -!!! leuk boodschappen wagentje... de cee'd is ook mooi!
http://www.ceed.nl/ niet de normale maar depro cee'd

Met een paar fietstassen op mijn fiets kom ik ook een heel eind.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 14 dec 2006 15:55

Nou, mooi toch dat zo'n KIA weinig kost? Waarom een berg geld uitgeven aan een hoop blik? Geef mijn kapitaal liever aan andere dingen uit. En daarnaast, door het rondcrossen in zo'n KIA, val ik tenminste niet zo snel op, als zijnde Quote genomineerde! :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 14 dec 2006 21:02

Katlheen schreef:Nou, mooi toch dat zo'n KIA weinig kost? Waarom een berg geld uitgeven aan een hoop blik? Geef mijn kapitaal liever aan andere dingen uit. En daarnaast, door het rondcrossen in zo'n KIA, val ik tenminste niet zo snel op, als zijnde Quote genomineerde! :mrgreen:
laat ik maar ook kleur bekennen: we hebben naast een bmw ook een kia.... :oops: :oops: :oops: :oops: een kia magentis

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 14 dec 2006 22:10

Welk een schande, om naast je KIA ook nog met een BMW te gaan rondrijden....Of was het geld op, toen de bmw eenmaal voor de deur stond? En doen julie ook de KIA verstoppen voor de buurt? :mrgreen:

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 15 dec 2006 08:55

nee hoor, hij staat open en bloot voor de deur. iedereen kan hem goed bekijken. en geld hebben we nog steeds genoeg. minstens voor nog een paar BMW's. maar goed ik hou niet zo van om daar mee op te scheppen. we hebben t nou eenmaal en mij kan het verder echt helemaal niks boeien.... :roll:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2006 09:20

Voor die paar patserbakken kan je ook een heleboel kinderen in de derde wereld financieel adopteren! Denk groot en wijd, en dan mag je gerust komen opcheppen over je tientallen geadopteerde kindjes.... :mrgreen:

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 15 dec 2006 10:37

we hebben er drie. mag ik daarmee opscheppen? :) :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 dec 2006 10:54

Van mij mag je. Maar ik denk niet dat je snobisme en het feit dat je trots bent op iets waar je zelf bijzonder weinig voor hebt gedaan je veel respect of sympathie op zal leveren.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 dec 2006 12:03

erikhavenaar schreef:nee hoor, hij staat open en bloot voor de deur. iedereen kan hem goed bekijken. en geld hebben we nog steeds genoeg. minstens voor nog een paar BMW's. maar goed ik hou niet zo van om daar mee op te scheppen. we hebben t nou eenmaal en mij kan het verder echt helemaal niks boeien.... :roll:

Ah, wat een geweldige zegeningen hebben jullie gekregen! Zoveel dat het je geeneens meer boeit. En die zijn er om met anderen te delen die er veel minder hebben zegt de Grote Gever der zegeningen. Maar je hoeft dat allemaal niet ten toon te stellen hoor. Want nu krijg ik ook nog eens de indruk dat jullie linkerhand 3000dubbelkeerzoveel inslaant dan de rechterhand schenkt en ze dat ook nog eens van elkaar weten. En dat lijkt me niet iets om trots op te zijn dus ik zou het een beetje verzwijgen.

Mijn favouriete auto is mijn volkswagen golfje waar ik verliefd op ben. En die door mijn collega's de rijdende grabbelton wordt genoemd. En ik heb een voorliefde voor rammelende, en licht verroeste pick-ups vanwege mijn tijd in het caribisch gebied. ALleen moet je daar niet mee door het hollands polderlandschap gaan rijden, dat past gewoon niet. Die horen op eindeloze zandwegen te rijden met links de zee en rechts de wildernis en achter zich een enorme stofwolken.
Laatst gewijzigd door meschianza op 15 dec 2006 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2006 12:23

we hebben er drie. mag ik daarmee opscheppen?

Euh, nee. Drie is niet genoeg om mee op te scheppen, als je blijkbaar bakken met geld hebt. Dus hup, in de benen, en kom maar terug als je er minstens een dozijn hebt..... :lol: Maar ik neem aan dat je een krantenwijk hebt? Dan kan ik me voorstellen dat het lastig wordt.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 dec 2006 14:03

Kom, laat ons het niet hebben over Duitse of Koreaanse shit, al past dat wel beter in een auto-topic dan adoptiekindjes ;)

Dit ziet er echt fantastisch uit! En dees is ook wel geinig, jij dacht dat je een grote auto had, met je Landcruisertje :mrgreen:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 15 dec 2006 14:26

laten we maar ophouden met het 'rijk zijn' en laten we het nu ff op auto's houden. ik ben gewoon Erik :mrgreen: ok?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2006 17:48

Zeg Deb darling, die hele grote bak vind ik niet zo praktisch voor de boodschapjes. Een pak melk vind je in die bak niet meer terug. Aan de andere kant, je kunt er wel weer een hele houseparty inhouden, mobiel wel te verstaan, dat scheelt weer. Alleen uitkijken dat er niet van dat krakerstuig in gaat wonen :mrgreen:

Terug naar “Archief”