

Een Jaguar XJ6 of XJ8 is inderdaad ook niet lelijk.
Alleen straalt 'ie wel uit, dat hij een slag kleiner is dan een BMW 7-serie of een Mercedes-Benz S-klasse. In de jaren '80 is mij dat nooit zo opgevallen. ('t Zal wel te maken hebben met de formaatopblazing die de Mercedes-Benz S-klasse (W140) met de jaren '90 onderging, en waarin BMW uiteindelijk ook in meegegaan is, getuige de huidige 7-serie.) Maar qua design vind ik dat 'ie het vandaag wel beter doet dan die andere genoemde twee.
(Hij begint bij zo'n 92.000 euro voor de XJ6 3.0 Sport, oplopend tot ruim 145.000 euro voor de Super V8 S/C LWB. Die laatste heeft een 4,2 liter V8 met compressor en levert 400 pk.)
Die charismatische uitstraling die de oude XJ heeft, herken ik er niet zo in terug. Maar misschien is dat een gevoeligheid die ik toen had, door hoe ik de wereld toen zag. Misschien ben ik daarin nuchterder geworden, en daardoor saaier.
