Poesje schreef:Al zou je elke dag hetzelfde bidden, dan word dat nog geen 'zeuren'..
Inderdaad:
Lukas 18:1 En Hij sprak ook een gelijkenis tot hen met het oog daarop dat men altijd moet bidden en daarin niet verslappen.
2 Hij zei: Er was in een stad een zekere rechter die God niet vreesde en geen mens ontzag.
3 En er was een weduwe in dezelfde stad en zij kwam voortdurend naar hem toe en zei: Doe mij recht tegenover mijn tegenpartij.
4 En hij wilde een tijd lang niet. Daarna echter zei hij bij zichzelf: Hoewel ik God niet vrees en geen mens ontzie,
5 toch zal ik, omdat deze weduwe mij lastig valt, haar recht doen, opdat zij uiteindelijk niet komt en mij in het gezicht slaat.
6 En de Heere zei: Hoor, wat de onrechtvaardige rechter zegt.
7 Zal God dan geen recht doen aan Zijn uitverkorenen, die nacht en dag tot Hem roepen, hoewel Hij hen soms lang laat wachten?
8 Ik zeg u dat Hij hun met spoed recht zal doen.
en dat aanhoudende bidden geldt niet alleen voor onszelf, maar ook bijvoorbeeld voor Gods dienaren en alle heiligen:
1 Thess. 5:17 Bid zonder ophouden.
18 Dank God in alles. Want dit is de wil van God in Christus Jezus ten opzichte van u.
Ef. 6:18 terwijl u bij elke gelegenheid met alle gebed en smeking bidt in de Geest en daartoe waakt met alle volharding en smeking voor alle heiligen.
19 Bid ook voor mij, opdat mij het Woord gegeven wordt bij het openen van mijn mond, om met vrijmoedigheid het geheimenis van het Evangelie bekend te maken,
Kol. 4:2 Houd sterk aan in het gebed, en waak daarin met dankzegging.
3 Bid meteen ook voor ons dat God voor ons de deur van het Woord opent, com van het geheimenis van Christus te spreken, om welke oorzaak ik ook gebonden ben,
Als er iets is en we hebben geen antwoord ontvangen, mogen we blijven bidden tot er een antwoord komt. Daarbij schrijven we de Heere het antwoord niet voor, maar luisteren we naar Zijn antwoord.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)