Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 dec 2006 14:05

Katlheen schreef:Ach, je kent het gezegde: BMW is voor patsers met wat geld, maar zonder smaak :mrgreen:

Nee, die kende ik nog niet, dus ik ga er vanuit dat je hem zelf hebt verzonnen 8)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 13 dec 2006 14:10

Wat is er mis met een BMW? Behalve dat het gewoon ontzettend goede auto's zijn.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 dec 2006 14:11

Katlheen schreef:Ach, je kent het gezegde: BMW is voor patsers met wat geld, maar zonder smaak :mrgreen:
Ach schatje, wat een zelfkennis toch weer :mrgreen: ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 dec 2006 14:11

Debor@ schreef:
Ach schatje, wat een zelfkennis toch weer :mrgreen: ;)

schaterlach

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 13 dec 2006 14:49

kia dan?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 dec 2006 15:34

kia dan?

Nou, de Kia picanto vind ik trouwens wel een heel kek wagentje hoor! En je bespaart er tenminste aardig wat doeka's mee.

@deb: vintage darling, daar gaat het om...!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 dec 2006 16:01

erikhavenaar schreef: kia dan?

neeeheeeee! SAAB!!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 dec 2006 16:39

Denkertje21 schreef:
erikhavenaar schreef: kia dan?

neeeheeeee! SAAB!!!

Dat zegt mijn neefje ook, en dan bedoelt hij 'schaap' 8)

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2006 17:44

tinos schreef:Wat is er mis met een BMW?

Bij Mercedes Weggegooid.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 dec 2006 18:15

Katlheen schreef:@deb: vintage darling, daar gaat het om...!
Je hebt helemaal gelijk honey 8)

Voor als ik later groot ben en in Afrika woon 8)
Afbeelding
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 dec 2006 19:49

Napoleon schreef:
erikhavenaar schreef:voor een mooie auto kan je beter naar de BMW garage gaan. de 5-serie die is elke cent waard. zeker als het om rij-comfort gaat. met een BMW kan je lang mee rijden. het pergentage dat iets kapot gaat is zeer gering. tegen over de BMW 5-serie staat een of andere Skoda. de vraag was of de BMW het geld wel waard is. de BMW die is dus echt wel beter dan goedkoper merken. -gesproken door een bmw kenner-

mwah.... daar is wat op af te dingen. BMW scoort in de pech-statistieken amper bovengemiddeld, en bovendien, als er iets kapot gaat, is het substantieel duurder dan gemiddeld. verder zijn er heel veel auto's waar je lang mee kunt rijden. ik heb vandaag nog een artikel gelezen in een autoblad, waarin een directie-chauffeur stelde vandaag nog zijn 5-serie in te willen ruilen voor de Skoda Superb. Groter, rijdt beter, en is een stuk goedkoper. De BMW is zeker mooi, maar of hij elke cent waard is? als ik zoveel te besteden had, kwam er toch zeker een andere :)

Die BMW's van tegenwoordig vind ik vrij steriel.
Het lijkt door de loop van de tijd heen altijd zo'n verloop te hebben: er is een tijd van mooi zijn, en een tijd van minder mooi zijn.

De BMW 3-serie is duidelijk over zijn top heen. Want de mooiste 3-serie werd gemaakt van 1998-2001. Daarna kwamen ze met een facelift, waarmee hij minder mooi werd gemaakt. En met de 3-serie die in 2005 hebben ze de uiterlijke schoonheid nog wat verder ingeperkt.
(De 3-serie van 1977-1983 was trouwens ook mooi.)

Afbeelding
BMW 3-serie 1998-2001

De BMW 5-serie was op zijn mooist in 1988-1995 (behalve dan met die dikke grille). Daarna werd de neergaande lijn ingezet, met een 5-serie die er wat minder interessant uitzag. En de huidige 5-serie vind ik nog wat minder elegant.

Afbeelding
BMW 5-serie 1988-2005

De BMW 7-serie beleefde zijn esthetische hoogtepunt gedurende 1986-1994. De versie die erop volgde kan mij niet bekoren: veel te dunne kont na zo'n echte volle versie. Na zo'n misser kun je het moeilijk erg fout doen, maar de huidige 7-serie vind ik ook niet echt een schot in de roos. Hooguit matig.

Afbeelding
BMW 7-serie 1986-1994

Vergeleken met de huidige BMW's ben ik meer geneigd om voor een Lexus te kiezen. Zeker de Lexus IS mag er wezen qua design. De LS-lijn van Lexus heeft ook altijd fraaie wagens opgeleverd. En de SC430 is ook niet verkeerd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 dec 2006 19:54

als je toch in de klasse van de 7-serie aan het shoppen bent, en je wilt stijl (is wat anders dan status, status koop je, en stijl heb je :) ), dan is een Jaguar XJ natuurlijk een veel betere optie. kwalitatief zeker niet beter dan een BMW, maar wel veel eleganter.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 dec 2006 20:01

Precies, doe het dan goed met een Jag of een Bentley of probeer dit eens: (:)8
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 13 dec 2006 21:32

na BMW is jaguar mijn lievelings auto. ik geef je groot gelijk als het om de jaguar gaat. -rover is ook wel mooi- in welke prijs klasse zit die jaguar?

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 13 dec 2006 21:44

Katlheen schreef:
kia dan?

Nou, de Kia picanto vind ik trouwens wel een heel kek wagentje hoor! En je bespaart er tenminste aardig wat doeka's mee.

@deb: vintage darling, daar gaat het om...!
ten 1ste: het zijn geen doeka's maar doekoe's, :mrgreen: :mrgreen: ten 2e kost die picanto maar !!7.495, -!!! leuk boodschappen wagentje... de cee'd is ook mooi!
http://www.ceed.nl/ niet de normale maar depro cee'd

Terug naar “Archief”