Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 06 dec 2006 11:11

en wie is pollowonogwat? :?:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 dec 2006 11:27

Hij zit altijd beneden en dan links.

Maar volgens mij gaan we behoorlijk offtopic hier
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

erikhavenaar

Berichtdoor erikhavenaar » 06 dec 2006 11:28

kunnen we deze 'discussie' ff verplaatsen naar: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=17732 das mijnes

JohnE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JohnE » 07 dec 2006 22:04

Ds. vd Net wordt beroepen vanuit de Ger.Gem. in Bodegraven. Hij staat nu in Houten.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 07 dec 2006 23:41

freek schreef:
Optimatus schreef:
blaarkop schreef:AAngenomen naar HUIZEN HHK (nadere beslissing)Ds.A,Kot te Schoonrewoerd die bedankte voor Barneveld,Middelharnis/Sommelsdijk en Zuilichem-Nieuwaal.

Leerbroek kan op zoek naar een nieuwe consulent.

Nieuwe consulent?? Nieuwe dominee zul je bedoelen!! :wink:

Ja, dat ook. Volgens mij durven ze nog niet echt te beroepen hier (in Leerbroek). Ik ben benieuwd hoe dat met het consulentschap gaat.

Verder denk ik dat de gevoelens gemengt zijn (zowel in Schoonrewoerd als in Leerbroek) bij het vertrek van een gemeentepredikant en een consulent.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 10 dec 2006 21:17

TKF schreef:
freek schreef:
Optimatus schreef:
blaarkop schreef:AAngenomen naar HUIZEN HHK (nadere beslissing)Ds.A,Kot te Schoonrewoerd die bedankte voor Barneveld,Middelharnis/Sommelsdijk en Zuilichem-Nieuwaal.

Leerbroek kan op zoek naar een nieuwe consulent.

Nieuwe consulent?? Nieuwe dominee zul je bedoelen!! :wink:

Ja, dat ook. Volgens mij durven ze nog niet echt te beroepen hier (in Leerbroek). Ik ben benieuwd hoe dat met het consulentschap gaat.

Verder denk ik dat de gevoelens gemengt zijn (zowel in Schoonrewoerd als in Leerbroek) bij het vertrek van een gemeentepredikant en een consulent.

Nou je hebt je toch vergist ,want Ds.L.M.Jongejan is beroepen in Leerbroek.En waarom niet durven??? Ze mogen alles houden van de PKN en verder las ik de kerkvoogdij alleen al in oktober 2006 bijna 45000 euro heeft opgehaald,dus dat hoeft ook geen probleem te wezen

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 11 dec 2006 13:54

Idd, Jongejan is zaterdag door onze kerkenraad beroepen, 30 dec. beslissingsdatum.

Je kent onze kerkenraad dan niet ;) Financiën zijn geen probleem. Één probleem en de gemeente staat gelijk klaar met geld.

Het beroep wordt overigens met gemenge gevoelens ontvangen. Jongejan is zelden in Leerbroek geweest, en tot een paar jaar geleden mocht hij niet in Leerbroek komen. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen... Die vacante periode bevalt me eigenlijk wel, nu treedt er elke week iemand anders op ;)
- Chuck Palahniuk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2006 15:23

Ik hoor Nobel al zeggen:

Gemeeeeente, ik prrrrrrrrrrrrrestenteer u.... (naam ds.)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

freek

Berichtdoor freek » 11 dec 2006 15:30

TKF schreef:Idd, Jongejan is zaterdag door onze kerkenraad beroepen, 30 dec. beslissingsdatum.

Je kent onze kerkenraad dan niet ;) Financiën zijn geen probleem. Één probleem en de gemeente staat gelijk klaar met geld.

Het beroep wordt overigens met gemenge gevoelens ontvangen. Jongejan is zelden in Leerbroek geweest, en tot een paar jaar geleden mocht hij niet in Leerbroek komen. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen... Die vacante periode bevalt me eigenlijk wel, nu treedt er elke week iemand anders op ;)

Ik sta er een beetje van te kijken, eerlijk gezegd. Had een beroep op ds. Jongejan niet verwacht. Aan de andere kan, de invulling van de zondagse diensten zijn tot nu toe best 'ruim'!

Jullie oud-predikant was overigens ook nog nooit eerder in Elspeet geweest om een dienst te vervullen (op zondag iig)

Groet,
freek

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 11 dec 2006 18:14

TKF schreef:Idd, Jongejan is zaterdag door onze kerkenraad beroepen, 30 dec. beslissingsdatum.

De keuze is op dit moment binnen de HHK niet zo groot,dus misschien daarom,Overigen vind ik Ds.Jongejan best passen in Leerbroek qua prediking.

tactix
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor tactix » 13 dec 2006 00:25

ik denk dat de kerkenrad van mijn gemeente (barneveld) over de passendheid binnen de gemeente ook wel zo dacht over jongejan, gezien het beroep dat vanuit onze gemeente naar hem uitgaat ;)
µ±ÎÒΪÄãÇëÇóµÄʱºò

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 13 dec 2006 07:31

tactix schreef:ik denk dat de kerkenrad van mijn gemeente (barneveld) over de passendheid binnen de gemeente ook wel zo dacht over jongejan, gezien het beroep dat vanuit onze gemeente naar hem uitgaat ;)

Ik ken jullie gemeente niet maar Ds.Jongejan ligt toch ookin de lijn van Ds.D.Zoet die jullie ook eerder hebben beroepen,

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 13 dec 2006 13:31

Toen Zweistra in Maartensdijk stond kreeg hij ook een beroep naar Elspeet, gelijk met het beroep naar Leerbroek destijds. De kerkenraad van Elspeet probeerde Zweistra te overtuigen van het nut in Elspeet, maar hij kreeg daar geen vrede mee en heeft het daarom twaalf jaar volgehouden in Leerbroek.

Elspeet 'loerde' dus al langere tijd naar Zweistra.

Keuze genoeg aan dominees, maar in Leerbroek mag er maar een select aantal komen. Jongejan is overigens het eerste beroep sinds dominee Wijnmalen (nog altijd in leven en Leerbroek was zijn eerste gemeente [rond WO II]) van buiten het de sfeer van de Gekrookte Rieters.
- Chuck Palahniuk

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 13 dec 2006 18:34

[quote="TKF"]Toen Zweistra in Maartensdijk stond kreeg hij ook een beroep naar Elspeet, gelijk met het beroep naar Leerbroek destijds. De kerkenraad van Elspeet probeerde Zweistra te overtuigen van het nut in Elspeet, maar hij kreeg daar geen vrede mee en heeft het daarom twaalf jaar volgehouden in Leerbroek.

Elspeet 'loerde' dus al langere tijd naar Zweistra.

Keuze genoeg aan dominees, maar in Leerbroek mag er maar een select aantal komen. Jongejan is overigens het eerste beroep sinds dominee Wijnmalen (nog altijd in leven en Leerbroek was zijn eerste gemeente [rond WO II]) van buiten het de sfeer van de Gekrookte Rieters.[/quote

Ik ben het niet met je eens ,Ds.C.Evers stond ook 7 jaar in Leerbroek en vind nu echt geen Gekrookte Rieter en verder vind ik Ds.Jongejan qua prediking en liturgie best passen in de rij van Gekr.Rieters]

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 13 dec 2006 22:57

Evers was idd een uitzondering. Die heeft Leerbroek op z'n kop gezet. Onder hem zaten er op een gegeven moment nog maar 50 mensen in de kerk. Nu is dat 650 8)

Als Jongejan een á la Gekrookte Rieter is, waarom heeft hij dan in Schoonrewoerd gestaan? Daar moeten ze niet zo heel veel van het Gekrookte Riet hebben. (Kot kwam bijv. voor 1 mei nooit in Leerbroek)
- Chuck Palahniuk

Terug naar “Archief”