Moet kunnen!? Debat: Jongeren en moderne media

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smile
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Smile » 14 okt 2003 19:57

WIE HEEFT ER VOOR MIJ NOG EEN KAARTJE VOOR DONDERDAGAVOND????

Ik wil heel graag, maar ik heb geen kaartje :s Heel dom van mij...ik was gewoon te laat met reserveren :( :( Dus als iemand nog een kaartje over heeft.....wil die dat dan alsjeblieft aan mij laten weten?????

Greetz & keep smiling!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 okt 2003 09:48

Hallow!

Ik heb kaartjs besteld voor vrijdag, mr ik weet niet of ik op tijd ben geweest.
Maar zo ja, kom ik met mijn zusje. En het zou heeeel mooi zijn, en aardig, wanneer er puur toevallig iemand vanuit regio-rotterdam komt die het ziet zitten ons mee te laten rijden. (we wonen ietwat buiten, met ov is het vervelend savonds laat terug te gaan.
Maar zoniet, dan zoeken we een ander oplossing.

Iniedergeval ga ik Parsifal zien en nog een paar mensen? Leuk! Gaan we namens de refowebbers knallende stellingen en meningen droppen, dat wordt lachen.
Nee, geintje, het lijkt me echt boeiend dus ik hoop dat ik kan komen.

Groetz
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

SGpeetje

Berichtdoor SGpeetje » 15 okt 2003 20:04

ik ben er ook!!morgenavond als alles gaat zoals gepland

ik heb tenslotte kaarten!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2003 08:31

Zijn er mensen die gisteravond zijn geweest!??! Hoe was het?

hm
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hm » 17 okt 2003 12:31

Het was erg boeiend,
Jammergenoeg veeeeel te kort.
Het was echt maar heel weinig.
Goed forum.

Jammer dat er maar zo weinig behandeld kon worden.

Gr. HM

P.s. En balen dat Parsifal er niet was, ik zou door hem veilig thuisgebrackt worden, nu moest ik alsnog alleen fietsen.
" Vertrouw God, maar zet wel je fiets op slot! "

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 okt 2003 13:39

HM was gisteravond in topvorm. :D
Het schijnt dat ze het later weer heeft bijgelegd met dhr. Vreugdenhil :wink:

Parsifal's fiets is vast gestolen...hij was nergens te vinden :lol:

Maar serieus:
Ik vond het erg interessant. De sprekers waren ook goed uitgekozen.

Probleem was dat er er van de hak op de tak gesprongen werd. (soms reageerde er iemand uit het publiek op iets wat 10 minuten eerder was gezegd.) Ook internet kwam niet echt ter sprake. Laten we dat hier dan maar doen :wink:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 okt 2003 13:54

henkie schreef:HM was gisteravond in topvorm. :D
Het schijnt dat ze het later weer heeft bijgelegd met dhr. Vreugdenhil :wink:

Parsifal's fiets is vast gestolen...hij was nergens te vinden :lol:

Maar serieus:
Ik vond het erg interessant. De sprekers waren ook goed uitgekozen.

Probleem was dat er er van de hak op de tak gesprongen werd. (soms reageerde er iemand uit het publiek op iets wat 10 minuten eerder was gezegd.) Ook internet kwam niet echt ter sprake. Laten we dat hier dan maar doen :wink:

parsifal was half ziek en bovendien te laat met inschrijven (kortom ik heb zelfs voor vanavond geen kaartje, maar ik had gehoord dat ze de slachtoffers zouden bellen, en ze hadden mij niet bereikt).

Echt excuses hm, ik had eerder moeten berichten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

colourgirl

Berichtdoor colourgirl » 18 okt 2003 09:51

Hey!

Wie is'r gisteravond allemaal geweest?! Goed, in ieder geval mijn persoontje. 't Was inderdaad kort. 't Lijkt me leuk als ze d'r 'n weekend ofzo organiseren, maar dan mag je de Arena wel afhuren om iedereen 'n slaapplaatsje te geven!!!!!!!!!! (met z'n allen op't veld ;-)).

Ik ben met de bus+trein+bus gekomen, maarreh... alleen jammer dat 'k 50min Utrecht CS heb moeten wachten!!!!!!

Zoals iedereen die'r gisteravond was, vast gehoord heeft is'r door iemand (misschien wel 'n medeforummer) gezegd:

"een christen discussieerd niet".

'k Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!!!!! Gaan we 'r hierover discussieren of openen we'n andere topic?!?!?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 18 okt 2003 10:46

als we het daar mee eens waren, zaten we niet op dit forum, denk ik?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 18 okt 2003 11:00

lizzz schreef:als we het daar mee eens waren, zaten we niet op dit forum, denk ik?
:mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 18 okt 2003 12:11

Het verslag in het Nederlands Dagblad is hopelijk zwaar vertekend?

Matt
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Matt » 18 okt 2003 12:25

Ik heb het verslag in het ND ook gelezen en hoop maar dat het vertekend is.

Er stonden een paar uitspraken van ene dominee Vreugdenhil in en die gingen toch wel erg ver.
Hij zei bijvoorbeeld dat Charlie Chaplin (kan het nog onschuldiger????) aan het branden is in de hel.
Net of hij daar iets van afweet, God velt het oordeel wel en niet dominee Vreugdenhil.
Voor de rest vond ik het wel allemaal erg kortzichtig. Gelukkig ben ik vrijgemaakt en heb ik niet met zulke dingen te maken.
Niks te doen.....

joris

Berichtdoor joris » 18 okt 2003 12:30

Matt schreef:Ik heb het verslag in het ND ook gelezen en hoop maar dat het vertekend is.

Er stonden een paar uitspraken van ene dominee Vreugdenhil in en die gingen toch wel erg ver.
Hij zei bijvoorbeeld dat Charlie Chaplin (kan het nog onschuldiger????) aan het branden is in de hel.
Net of hij daar iets van afweet, God velt het oordeel wel en niet dominee Vreugdenhil.
Voor de rest vond ik het wel allemaal erg kortzichtig. Gelukkig ben ik vrijgemaakt en heb ik niet met zulke dingen te maken.

tja in principe heeft hij wel gelijk, als charlie geen christen is dan is er weinig kans dat hij in de hemel is lijkt mij. Maar in het verslag lijkt het alsof het maar een angstige bedoening was en alsof de sprekers alleen maar dreigementen uitten en de jongeren angstig op de bank zaten.

maar goed, het ND is een baggerkrant als het tgaat om de religiepagina''s. Zo subjectief als de pest. En soms duidleijk een verslag vanuit'' horen zeggen''.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2003 12:39

Matt schreef:Ik heb het verslag in het ND ook gelezen en hoop maar dat het vertekend is.

Even voor de duidelijkheid. Het was geen dominee vreugdenhil, maar Johan Vreugdenhil. Het zijn twee aparte mensen. De een is dominee de ander is een ex-dj (of hoe met je dat zeggen). En johan vreugdenhil was aanwezig daar bij dat debat.

Hij weet hoe erg het is, om in de ban van de duivel te zitten. En daarom wil hij de jongeren waarschuwen. En ik vond het best wel goed.

Matt
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Matt » 18 okt 2003 12:43

Wie kan mij nu uitleggen wat er erg aan is om een filmpje van Charlie Chaplin te bekijken. Geen bloot, geen gevloek geen gescheld, gewoon ouderwetse humor.

Dit is absoluut niet gevaarlijk. Aan de reactie van Vreugdenhil te horen ging het er meer om dat Charlie geen christen was.
Dan gaat hij zeker ook niet mee winkelen bij een winkel waar geen christelijke mensen werken...
Dit is echt een heel slecht argument om geen film van charlie chaplin te bekijken.
Niks te doen.....

Terug naar “Archief”