Poesje schreef:Dat is ook een gevaarlijke uitspraak. Zulke uitspraken mogen we ook niet doen. En, die uitspraak heb ik ook nog nergens gelezen. Jantjes is duidelijk genoeg (geweest), we weten nu hoe hij het bedoeld..
Welke uitspraak bedoel je?
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Poesje schreef:Dat is ook een gevaarlijke uitspraak. Zulke uitspraken mogen we ook niet doen. En, die uitspraak heb ik ook nog nergens gelezen. Jantjes is duidelijk genoeg (geweest), we weten nu hoe hij het bedoeld..
Welke uitspraak bedoel je?
Jantjes schreef:
Maar… hoe doe je dat? Hem volgen? Door te geloven? Nee!
De eerste plaats is Hem te volgen en ten tweede is in Hem te geloven.
Ja inderdaad elberteelbert schreef:De vraag is dan ook niet of een kerk de waarheid in pacht heeft, maar of en in hoeverre de Waarheid de kerk heeft.
Want Jezus is toch de Waarheid en het Hoofd van het Lichaam?
Marnix schreef:Misschien bestaan er ook wel profeten op preekstoelen, hoewel ze ook zonder preekstoelen bestaan
Marnix schreef:Wel ben ik het met je eens dat bij grote verdrukking het kaf zich ongetwijfeld van het koren zal scheiden en de ware kerk meer zichtbaar wordt. Omdat je dan pas goed ziet wie er volharden
Denkertje21 schreef:Je zit voorwaarden te scheppen! Het is niet eens een vraag of je wilt of kunt geloven. Het is een eis. En Gods Geest laat je zien dat je niet aan die eis kunt voldoen. En dacht jij nou echt dat God je dan zou laten staan? Die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen!
Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
parsifal schreef:Oke dit is een gevoelig onderwerp. Om het even heel duidelijk te stellen: * Je mag heel veel zeggen in dit topic maar nooit in one-liners.
* Vanaf nu wordt echt iedere off-topic verwijderd.
* Zoals in iedere discussie, ga er vanuit dat andere mensen oprecht in hun schrijven zijn.
Jantjes schreef:Ja inderdaad elberteelbert schreef:De vraag is dan ook niet of een kerk de waarheid in pacht heeft, maar of en in hoeverre de Waarheid de kerk heeft.
Want Jezus is toch de Waarheid en het Hoofd van het Lichaam?
Mal 2:6 De wet der waarheid was in zijn mond, en er werd geen onrecht (valse leer) in zijn lippen gevonden; hij wandelde met Mij in vrede (gehoorzaamheid) en in rechtmatigheid, en hij bekeerde er velen van ongerechtigheid.
Dus zie hier maar in deze tekst Denkertje21
De wet gaat voor geloof, dat is inderdaad voorwaarde en Bijbels, geloof ontvang je gratis (genade).
Poesje schreef:Niemand gelooft zonder dat God hem/haar het geloof geeft.
Hoe kunnen we daar dan ooit mee beginnen?
Eén van de weinige dingen die we wel kunnen is de wet gehoorzamen.
Hoe gebrekkig dat ook is..
Hero schreef:Marnix schreef:Misschien bestaan er ook wel profeten op preekstoelen, hoewel ze ook zonder preekstoelen bestaan
"... en houw de PREEKSTOEL om, die daarbij staat ; bouw dan 'n altaar voor de Here, uw God, op de top van deze versterkte plaats ... neem de tweede stier en offer hem als brandoffer met het hout van de PREEKSTOEL, die gij zult omhouwen ..." {Richteren_6:25+26}
NB > als men zo deed in de GerGem, dan zou er een ware OPWEKKING uitbreken ...!!!Marnix schreef:Wel ben ik het met je eens dat bij grote verdrukking het kaf zich ongetwijfeld van het koren zal scheiden en de ware kerk meer zichtbaar wordt. Omdat je dan pas goed ziet wie er volharden
Bijna nog belangrijker > wie volkomen CONSEQUENT zijn in de toepassing van hetwelk hun ooit geleerd is ....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten