Ger gem DE kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 dec 2006 13:04

Poesje schreef:Dat is ook een gevaarlijke uitspraak. Zulke uitspraken mogen we ook niet doen. En, die uitspraak heb ik ook nog nergens gelezen. Jantjes is duidelijk genoeg (geweest), we weten nu hoe hij het bedoeld..

Welke uitspraak bedoel je?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 12 dec 2006 13:07

Optimatus schreef:
Poesje schreef:Dat is ook een gevaarlijke uitspraak. Zulke uitspraken mogen we ook niet doen. En, die uitspraak heb ik ook nog nergens gelezen. Jantjes is duidelijk genoeg (geweest), we weten nu hoe hij het bedoeld..

Welke uitspraak bedoel je?

De uitspraak dat je kerk DE zuivere kerk is.
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 dec 2006 13:15

volgens mij zijn we al wel zover dat er niet 1 bepaalde kerk de echte waarheid in pacht heeft ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 dec 2006 13:21

De vraag is dan ook niet of een kerk de waarheid in pacht heeft, maar of en in hoeverre de Waarheid de kerk heeft.
Want Jezus is toch de Waarheid en het Hoofd van het Lichaam?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 12 dec 2006 13:42

Jantjes schreef:
Maar… hoe doe je dat? Hem volgen? Door te geloven? Nee!
De eerste plaats is Hem te volgen en ten tweede is in Hem te geloven.

Dit is een vette ketterij!!!

Je zit voorwaarden te scheppen! Het is niet eens een vraag of je wilt of kunt geloven. Het is een eis. En Gods Geest laat je zien dat je niet aan die eis kunt voldoen. En dacht jij nou echt dat God je dan zou laten staan? Die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 12 dec 2006 13:51

elbert schreef:De vraag is dan ook niet of een kerk de waarheid in pacht heeft, maar of en in hoeverre de Waarheid de kerk heeft.
Ja inderdaad elberte
Mal 2:6 De wet der waarheid was in zijn mond, en er werd geen onrecht (valse leer) in zijn lippen gevonden; hij wandelde met Mij in vrede (gehoorzaamheid) en in rechtmatigheid, en hij bekeerde er velen van ongerechtigheid.

Dus zie hier maar in deze tekst Denkertje21
De wet gaat voor geloof, dat is inderdaad voorwaarde en Bijbels, geloof ontvang je gratis (genade).

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 12 dec 2006 13:51

Marnix schreef:Misschien bestaan er ook wel profeten op preekstoelen, hoewel ze ook zonder preekstoelen bestaan :)

"... en houw de PREEKSTOEL om, die daarbij staat ; bouw dan 'n altaar voor de Here, uw God, op de top van deze versterkte plaats ... neem de tweede stier en offer hem als brandoffer met het hout van de PREEKSTOEL, die gij zult omhouwen ..." {Richteren_6:25+26}

NB > als men zo deed in de GerGem, dan zou er een ware OPWEKKING uitbreken ...!!!

Marnix schreef:Wel ben ik het met je eens dat bij grote verdrukking het kaf zich ongetwijfeld van het koren zal scheiden en de ware kerk meer zichtbaar wordt. Omdat je dan pas goed ziet wie er volharden

Bijna nog belangrijker > wie volkomen CONSEQUENT zijn in de toepassing van hetwelk hun ooit geleerd is ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 12 dec 2006 13:55

Dat is geen ketterij!

Denkertje21 schreef:Je zit voorwaarden te scheppen! Het is niet eens een vraag of je wilt of kunt geloven. Het is een eis. En Gods Geest laat je zien dat je niet aan die eis kunt voldoen. En dacht jij nou echt dat God je dan zou laten staan? Die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen!

Even een aanvulling:
Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

Wij komen niet vanuit ons zelf tot God, we komen tot Hem door Christus.
En dan zal Hij ons geenzins uitwerpen inderdaad..

Herman Finkers

sela

Berichtdoor sela » 12 dec 2006 13:57

parsifal schreef:Oke dit is een gevoelig onderwerp. Om het even heel duidelijk te stellen: * Je mag heel veel zeggen in dit topic maar nooit in one-liners.
* Vanaf nu wordt echt iedere off-topic verwijderd.
* Zoals in iedere discussie, ga er vanuit dat andere mensen oprecht in hun schrijven zijn.

whoe, het is inderdaad een gevoelig onderwerp..
waarom eigenlijk?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 dec 2006 13:58

Mensen laten we elkaar niet om de oren slaan met ketterij: want wij zullen veroordeelt worden naar de maatstaven waarmee wij anderen veroordelen!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 12 dec 2006 14:26

Jantjes schreef:
elbert schreef:De vraag is dan ook niet of een kerk de waarheid in pacht heeft, maar of en in hoeverre de Waarheid de kerk heeft.
Ja inderdaad elberte
Mal 2:6 De wet der waarheid was in zijn mond, en er werd geen onrecht (valse leer) in zijn lippen gevonden; hij wandelde met Mij in vrede (gehoorzaamheid) en in rechtmatigheid, en hij bekeerde er velen van ongerechtigheid.

Dus zie hier maar in deze tekst Denkertje21
De wet gaat voor geloof, dat is inderdaad voorwaarde en Bijbels, geloof ontvang je gratis (genade).

Laten we het Nieuwe Testament niet vergeten!!

Jezus heeft ons van de wet vrijgekocht.
Niet dat je je niet hoeft te houden aan de wet, maar dat is niet de eerste stap. Daarmee zeg ik niet dat het geloof uit de mens komt, dat komt van God. Maar het geloof is het eerst!! Daarom is Jezus Christus tenslotte aan het kruis gestorven, omdat wij nooit de wet kunnen handhaven..
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 12 dec 2006 14:35

Niemand gelooft zonder dat God hem/haar het geloof geeft.
Hoe kunnen we daar dan ooit mee beginnen?
Eén van de weinige dingen die we wel kunnen is de wet gehoorzamen.
Hoe gebrekkig dat ook is..

Herman Finkers

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 12 dec 2006 14:40

Poesje schreef:Niemand gelooft zonder dat God hem/haar het geloof geeft.
Hoe kunnen we daar dan ooit mee beginnen?
Eén van de weinige dingen die we wel kunnen is de wet gehoorzamen.
Hoe gebrekkig dat ook is..

Maar alleen door het gehoorzamen van de wet ontvang je het geloof niet.
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 dec 2006 14:48

Back on topic mensen.
Er zijn genoeg andere topics om het over bekering en het ontvangen van geloof te hebben.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2006 16:21

Hero schreef:
Marnix schreef:Misschien bestaan er ook wel profeten op preekstoelen, hoewel ze ook zonder preekstoelen bestaan :)

"... en houw de PREEKSTOEL om, die daarbij staat ; bouw dan 'n altaar voor de Here, uw God, op de top van deze versterkte plaats ... neem de tweede stier en offer hem als brandoffer met het hout van de PREEKSTOEL, die gij zult omhouwen ..." {Richteren_6:25+26}

NB > als men zo deed in de GerGem, dan zou er een ware OPWEKKING uitbreken ...!!!

Marnix schreef:Wel ben ik het met je eens dat bij grote verdrukking het kaf zich ongetwijfeld van het koren zal scheiden en de ware kerk meer zichtbaar wordt. Omdat je dan pas goed ziet wie er volharden

Bijna nog belangrijker > wie volkomen CONSEQUENT zijn in de toepassing van hetwelk hun ooit geleerd is ....

Misschien zou het helpen, maar je vergelijking van Altaar voor Baal met een preekstoel is wel erg vergezocht, je verdraait hier bijbelteksten naar eigen inzicht. Het gaat in die verzen niet om een preekstoel, dat is duidelijk genoeg, ik neem je op dit punt dan ook niet serieus, sorry. Je kan dit best vinden maar onderbouw het dan ook goed, en niet met dit soort teksten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”