Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:Er is 1 ware Kerk en die is alleen in de hemel te vinden. Laten we zorgen dat we daar binnen mogen komen ipv dat recht op welke aardse kerk te betrekken. Elke kerk hier op aarde zit vol menselijke fouten regels en beslissingen
Boekenlezer schreef:(...) Daarom zijn de Gereformeerde Gemeenten geen kerk, maar in feite een sekte.
Jantjes schreef:Mensen die de leer van de Gereformeerde Gemeenten belijden zullen niet snel zeggen ‘ik ben een kind van God’.
Weet je waarom niet?
Omdat zij een strijd voeren tegen de driehoofdige vijand, de wereld, de duivel en hun eigen vlees. Het ergste in die strijd is dat je zo vaak onder licht en hulp nodig hebt in deze strijd.
De Psalmist zegt het zo:
Hoe vreeslijk groeit, o God,
Het saamgezworen rot,
Dergenen, die mij drukken!
Zij maken niet alleen
Den opstand algemeen,
Om mij mijn kroon 't ontrukken,
Maar velen doen van mij,
Hoe bitter ik ook lij',
Nog deze smaadtaal horen:
"God zal hem nu niet meer
Verlossen als weleer;
Hem is geen heil beschoren."
Als die Hulp, dat is Christus, zich aan je hart vertonen mag en je het zien mag dat Hij voor jou gestreden hebt kun je het bij tijden en ogenblikken belijden:
Maar, trouwe God, Gij zijt
Het schild, dat mij bevrijdt,
Mijn eer, mijn vast betrouwen;
Op U vest ik het oog;
Gij heft mijn hoofd omhoog,
En doet m' Uw gunst aanschouwen.
'k Riep God niet vruchtloos aan;
Hij wil mij niet versmaan.
In al mijn tegenheden;
Hij zag van Sion neer,
De woonplaats van Zijn eer,
En hoorde mijn gebeden.
Dippie schreef:Bij mijn weten zijn er weinig andere landen in de wereld waar een gergem gesetteld is. Wel zijn er miljoenen Christenen. En zij zouden allen dwaalwegen volgen? Ja, ja, God is er zeker alleen voor Nederland en dan ook nog alleen voor GerGemmers???
Waarschijnlijk moet Lijntjuh zich meer verdiepen in de GerGem voordat ze wat zegt. Je wilt niet weten hoeveel GerGems er (gelukkig) nog zijn buiten ons kleine kippenlandje. Kweet niet precies hoeveel landen en hoeveel kerken, maar waarschijnlijk meer dat zij denkt..
rosalie83 schreef:Dippie schreef:Bij mijn weten zijn er weinig andere landen in de wereld waar een gergem gesetteld is. Wel zijn er miljoenen Christenen. En zij zouden allen dwaalwegen volgen? Ja, ja, God is er zeker alleen voor Nederland en dan ook nog alleen voor GerGemmers???
Waarschijnlijk moet Lijntjuh zich meer verdiepen in de GerGem voordat ze wat zegt. Je wilt niet weten hoeveel GerGems er (gelukkig) nog zijn buiten ons kleine kippenlandje. Kweet niet precies hoeveel landen en hoeveel kerken, maar waarschijnlijk meer dat zij denkt..
Naast Nederland alleen nog een paar in Canada toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten