Moderator: Moderafo's
australiafreak schreef:dat impliceerde zij idd wel, alsof je niet meer na hoeft te denken als je eigen dominee iets voorkauwt....
Laurina schreef:australiafreak schreef:dat impliceerde zij idd wel, alsof je niet meer na hoeft te denken als je eigen dominee iets voorkauwt....
Dat bedoelde ze niet helemaal op die manier. De vraagstelster dacht dat wanneer je met zo'n belangrijke / wezelijke (levens)vraag loopt dat je dan eerder naar een dominee toe zou gaan dan zo'n vraag op internet te gaan stellen. Ik vond dat Gert Janssen er geen goed antwoord op gaf. Hij zei dat wanneer je met vragen naar je dominee gaat, de dominee vaak te weinig tijd voor je neemt en je een theoretisch antwoord geeft waar je weinig mee kan. De dominees op refoweb daarentegen geven goede antwoorden, nemen er de tijd voor en geven antwoorden waar je iets mee kunt. Ik vind het grote onzin om het zo te stellen. Waarom zou je eigen predikant in een persoonlijk gesprek geen tijd voor je nemen en je een waardeloos antwoord geven en zouden dominees op refoweb wel veel tijd nemen om vragen van onbekenden te beantwoorden. Ik denk dat het eerder andersom is.
Het lijkt me niet de reden dat veel mensen zulke belangrijke vragen eerder via refoweb stellen dat persoonlijk. De belangrijkste reden is denk ik dat de drempel veel lager is om via refoweb een vraag te stellen. Om zomaar naar een dominee toe te stappen doe je niet zo snel, vaak is de drempel erg hoog. Dit is denk ik de reden voor de vragen op refoweb en niet dat de dominees op refoweb meer tijd voor je nemen, dat vind ik klinklare onzin!
Hij zei dat wanneer je met vragen naar je dominee gaat, de dominee vaak te weinig tijd voor je neemt en je een theoretisch antwoord geeft waar je weinig mee kan.
Als het zo was zoals jij zegt ben ik het wel met je eens, Laurina. De antwoorden op Refoweb zijn ook vaak genoeg nogal theoretisch en ontwijkend, en ik denk niet dat Gert weet hoe al die dominee's daar in hun pastorie mee omgaan.
Omega schreef:Aragorn schreef (zoals gebruikelijk):Als het zo was zoals jij zegt ben ik het wel met je eens, Laurina. De antwoorden op Refoweb zijn ook vaak genoeg nogal theoretisch en ontwijkend, en ik denk niet dat Gert weet hoe al die dominee's daar in hun pastorie mee omgaan.
Als ik de antwoorden lees, dan proef ik vaak bewogenheid van predikanten met de vraagsteller/ster. Maar wie per definitie weinig van de reformatorische kerken moet hebben, walst daar vanzelfsprekend makkelijk overheen. Ik heb overigens niet de indruk dat er antwoorden online staan waar je het wel mee eens bent. Misschien wordt het dan toch eens tijd om bij jezelf te rade gaan of dat aan die 150 medewerkers ligt, of misschien toch aan jou.
rafaell schreef:Ach, bij Omega is het zo dat als mensen het niet met zijn visie eens zijn er van hun feedback bij voorbaat al niets kan deugenvervolgens zet hij hun opmerkingen met drogredenen naast zich neer, dit is natuurlijk wel de simpelste manier van met feedback omgaan maar uiteraard niet de beste.
Ik vind het overigens wel jammer dat je me nu probeert neer te zetten als iemand die niets van refo's zou moeten weten en er op de eoa manier behagen in schept om constant het beleid van Refoweb te bekritiseren. Ik heb echter al eerder aangegeven dat er voor mijn gevoel met feedback vaak erg a-serieus omgesprongen wordt ipv dat men probeert te luisteren en eventueel zaken te verbeteren. Maar als dat niet zo is hoor ik het graag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten