Smurffie schreef:Cisca schreef:Precies, of is er hier iemand die haar een andere baan aanbiedt
Je mag me ook inhuren als seriemoordenaar schaterlach
Is die business tegenwoordig al gelegaliseerd dan?
Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Ik kan al mijn hele leven rondkomen, en heb nog nooit zwart gewerkt (woow, ja, dat is waar, 2 maanden in een kinderkledingzaak, en ben, mede om die reden, gestopt daar).
Ik heb gewerkt met mn krantenwijk, in een verpleeghuis, in de thuiszorg, in een verzorgingshuis, allemaal netjes wit, en ik verdiende er prima. Tuurlijk, dat is een soort baan wat ik gewoon leuk vind, dus heb ik dhet geluk dat ik daar wit kan werken.
maar het KAN gewoon wel. Ik vind het een zwakke reden dat je niet rond kunt komen van wit werken.
Per volgend jaar moet ik ook mijn eigen studie betalen, maar met een bijbaantje op de zaterdag zal dat prima lukken hoor. (mijn situatie is dan anders, omdat ik dan waarsch deeltijd kan studeren, en dus ernaast parttime kan werken, maargoed, met een bijbaan kan het ook!)
Een groot deel van de mensheid redt het prima met wit werken, waarom jij niet?
Maargoed, ik heb idd niets over jou te zeggen, maar ik denk niet dat het klopt dat anderen aleen door zwart te werken rond kunnen komen...
kurtyo schreef:rosalie83 schreef:Waarom nou weer "laat maar"? Jij komt met veel bombarie het topic binnen vallen en als er dan vragen gesteld worden over wat je zegt kan of wil je niet antwoorden?! Je zult mij niet horen beweren dat je geen geweten hebt of een hart van steen. Maar ik ben wel benieuwd hoe je zwart werken rijmt met je christen-zijn!
Allereest: ik vind Smurffie's argumentatie ook niet echt steekhoudend. Het is prima mogelijk om wit te werken inderdaad, al kost het nu misschien even wat moeite: je zou een nieuwe baan moeten zoeken, een hoop rompslomp, et cetera. Maar goed... En studeren: ach, ik studeer ook, maar ik werk vooralsnog niet echt zwart.
Verder ben ik overigens niet per se fel tegenstander van zwartwerken vanuit christelijk oogpunt (christen ben ik immers niet).
Waarom ik jou citeer, Rosalie, je beschuldigt Smurffie van het met veel bombarie een topic binnenvallen zonder vervolgens te willen antwoorden, et cetera. Ik herinner me genoeg topics van jou waar jij bijzonder weinig redelijk reageerde en waar jij nogal het één en ander riep zonder te argumenteren...
Och, als je dan toch al zwart werkt, kun je het beter meteen goed doenSmurffie schreef:Aragorn schreef:Smurffie schreef:Cisca schreef:Precies, of is er hier iemand die haar een andere baan aanbiedt
Is die business tegenwoordig al gelegaliseerd dan?
Nee, helaas. dat valt eveneens onder 'zwarte praktijken'
Machiavelli schreef:Kom op jongens, laat smurffie nou maar even met rust.Die arme meid wordt hier aangevallen alsof ze een seriemoordernaar is.
Haar standpunt is duidelijk en die gaat ze toch niet veranderen.
medina schreef:Hey Kurtyo
Zelden heb ik iets gelezen wat zo volkomen de plank missloeg.
Sowieso de vergelijking met ons belastingsysteem en de praktijken van Hitler...![]()
dat noem ik nog eens creatief denkwerk maar goed.
Wat ik bedoeld heb aan te geven is dat de overheid het recht heeft belasting te heffen.
En dat het voor mij in ieder geval geen enkele vraag is om dat dan ook te geven.
Het gaat meer om de instelling van gehoorzaamheid dan die van creatief boekhouden.
Bij creatief boekhouden ligt altijd het gevaar op de loer dat je oneerlijk wordt. En oneerlijkheid kan ik echt niet rijmen met een levenswandel die lijkt op die van Jezus.
Overigens heeft ons belastingsysteem ook heel veel ruimte om het eindbedrag wat naar beneden te brengen.
Je kunt heel veel opgeven (maar dan eerlijk) waardoor je belastbaar inkomen zakt.
Ik kies echt liever daarvoor dan maar bijvoorbaat de overheid af te schilderen als een inhalig en oneerlijk systeem.
Verder vind ik je toon nogal stuitend.
Misschien heb ik dat zelf wel over me afgeroepen al weet ik niet precies waardoor.
Dat betekent ook dat je geen vragen stelt maar gewoon gehoorzaam bent.
Wat me wel in het algemeen verbaast en ietwat irriteert is dat op deze site de ene degelijke zwarigheid na de andere wordt gedebiteerd maar als het om eerlijkheid gaat gelden ineens weer heel andere normen...
Maar goed dat is off topic dus hier laat ik het bij.
Cisca schreef:Smurffie schreef:Cisca schreef:Precies, of is er hier iemand die haar een andere baan aanbiedt
Gelukkig heb ik geen slachtoffer![]()
rosalie83 schreef:Dat zul je mij ook niet horen ontkennen. En als men dat al vindt van mij in een bepaald topic, dan hoor ik dat wel en dan wil ik ook kijken of dat gegronde kritiek is, en als dat gegrond is, wil ik er ook wat aan doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten