Zwart werken, belastingaangifte doen, etc...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 dec 2006 16:35

Smurffie schreef:
Cisca schreef:Precies, of is er hier iemand die haar een andere baan aanbiedt 8)

Je mag me ook inhuren als seriemoordenaar schaterlach

Is die business tegenwoordig al gelegaliseerd dan?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 16:36

MissF schreef:Ik kan al mijn hele leven rondkomen, en heb nog nooit zwart gewerkt (woow, ja, dat is waar, 2 maanden in een kinderkledingzaak, en ben, mede om die reden, gestopt daar).
Ik heb gewerkt met mn krantenwijk, in een verpleeghuis, in de thuiszorg, in een verzorgingshuis, allemaal netjes wit, en ik verdiende er prima. Tuurlijk, dat is een soort baan wat ik gewoon leuk vind, dus heb ik dhet geluk dat ik daar wit kan werken.
maar het KAN gewoon wel. Ik vind het een zwakke reden dat je niet rond kunt komen van wit werken.
Per volgend jaar moet ik ook mijn eigen studie betalen, maar met een bijbaantje op de zaterdag zal dat prima lukken hoor. (mijn situatie is dan anders, omdat ik dan waarsch deeltijd kan studeren, en dus ernaast parttime kan werken, maargoed, met een bijbaan kan het ook!)
Een groot deel van de mensheid redt het prima met wit werken, waarom jij niet?

Maargoed, ik heb idd niets over jou te zeggen, maar ik denk niet dat het klopt dat anderen aleen door zwart te werken rond kunnen komen...

Ik beweer ook niet dat je niet kunt rondkomen als je wit werkt :roll: In de situatie waarin ik nú zit zou dat inderdaad niet gaan. Ik heb het dus helemaal niet over ander werk gehad.

Daarnaast; Ik moet mijn eigen opleiding betalen, daar werk ik nu dus voor. Geen studifinanciering. Wel de huur van mn kamer en boodschappen e.d. anyway, ik hoef hier geen pleidooi te houden over hoe duur het leven is, dat weten we allemaal;/

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 16:37

kurtyo schreef:
rosalie83 schreef:Waarom nou weer "laat maar"? Jij komt met veel bombarie het topic binnen vallen en als er dan vragen gesteld worden over wat je zegt kan of wil je niet antwoorden?! Je zult mij niet horen beweren dat je geen geweten hebt of een hart van steen. Maar ik ben wel benieuwd hoe je zwart werken rijmt met je christen-zijn!

Allereest: ik vind Smurffie's argumentatie ook niet echt steekhoudend. Het is prima mogelijk om wit te werken inderdaad, al kost het nu misschien even wat moeite: je zou een nieuwe baan moeten zoeken, een hoop rompslomp, et cetera. Maar goed... En studeren: ach, ik studeer ook, maar ik werk vooralsnog niet echt zwart.

Verder ben ik overigens niet per se fel tegenstander van zwartwerken vanuit christelijk oogpunt (christen ben ik immers niet).

Waarom ik jou citeer, Rosalie, je beschuldigt Smurffie van het met veel bombarie een topic binnenvallen zonder vervolgens te willen antwoorden, et cetera. Ik herinner me genoeg topics van jou waar jij bijzonder weinig redelijk reageerde en waar jij nogal het één en ander riep zonder te argumenteren...

Zie voorgaande reactie ook :)

(anders blijf ik herhalen 8) )

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 16:39

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:
Cisca schreef:Precies, of is er hier iemand die haar een andere baan aanbiedt 8)

Nee, helaas. dat valt eveneens onder 'zwarte praktijken' 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 dec 2006 16:39

Dat zul je mij ook niet horen ontkennen. En als men dat al vindt van mij in een bepaald topic, dan hoor ik dat wel en dan wil ik ook kijken of dat gegronde kritiek is, en als dat gegrond is, wil ik er ook wat aan doen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 16:40

rosalie83 schreef:Dat zul je mij ook niet horen ontkennen. En als men dat al vindt van mij in een bepaald topic, dan hoor ik dat wel en dan wil ik ook kijken of dat gegronde kritiek is, en als dat gegrond is, wil ik er ook wat aan doen.

?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 dec 2006 16:41

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:Dat zul je mij ook niet horen ontkennen. En als men dat al vindt van mij in een bepaald topic, dan hoor ik dat wel en dan wil ik ook kijken of dat gegronde kritiek is, en als dat gegrond is, wil ik er ook wat aan doen.

?

Hahaha ik had het tegen Kurtyo :)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 11 dec 2006 16:42

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:
Smurffie schreef:

Nee, helaas. dat valt eveneens onder 'zwarte praktijken' 8)
Och, als je dan toch al zwart werkt, kun je het beter meteen goed doen 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 dec 2006 16:43

Hey Smurffie, misschien had ik het allang moeten begrijpen hoor :) Maar waarom kan je in jouw situatie niet rondkomen van wit werken? Mijns inziens kan je dat wel, maar ik ken je verder natuurlijk niet, dus vraag ik me af: wat is er aan jouw situatie zo speciaal dat dat niet lukt?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 dec 2006 16:50

Smurffie schreef:

Gelukkig heb ik geen slachtoffer :mrgreen: :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 16:52

*Verwijderd door Smurffie zelf*
Laatst gewijzigd door Smurffie op 23 dec 2006 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 17:18

Machiavelli schreef:Kom op jongens, laat smurffie nou maar even met rust. :) Die arme meid wordt hier aangevallen alsof ze een seriemoordernaar is.
Haar standpunt is duidelijk en die gaat ze toch niet veranderen.

Ha, je slaat inderdaad de spijker op zijn kop wat betreft mijn standpunt 8) Voor de rest mag men mij bestoken zoveel als men zelf wil :P

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 dec 2006 17:19

medina schreef:Hey Kurtyo

Hey Medina,

Zelden heb ik iets gelezen wat zo volkomen de plank missloeg.

Och heden, vergeef me. Overigens kan ik me voorstellen dat ik wat ongenuanceerd uit de hoek kwam, vergeef me mijn frustratie, het ligt niet aan jou maar aan mij.

Sowieso de vergelijking met ons belastingsysteem en de praktijken van Hitler... :shock: :shock: dat noem ik nog eens creatief denkwerk maar goed.

In creatief boekhouden ben ik een leek, creatief denken gaat me echter goed af.

Het ging me niet om de vergelijking van een belastingsysteem met Hitler maar om het te allen tijde trouw volgen van de overheid zonder na te denken - hetgeen jij leek te propageren.

Wat ik bedoeld heb aan te geven is dat de overheid het recht heeft belasting te heffen.

Correct en ik ben het daar mee eens.

En dat het voor mij in ieder geval geen enkele vraag is om dat dan ook te geven.

Ik betaal ook keurig wat ik moet betalen, en daar heb ik ook geen problemen mee. Althans, niet op die manier dat ik overga tot ontduiking.

Het gaat meer om de instelling van gehoorzaamheid dan die van creatief boekhouden.

Gehoorzaamheid is niet altijd slecht. Maar niet nadenken vind ik wel kwalijk. Ik vond jouw vorige bijdrage ook een stuk minder nuttig dan deze. ;)

Bij creatief boekhouden ligt altijd het gevaar op de loer dat je oneerlijk wordt. En oneerlijkheid kan ik echt niet rijmen met een levenswandel die lijkt op die van Jezus.

Hm, dat is een andere discussie. ;) Maar oneerlijkheid kan ik ook niet combineren c.q. rijmen met een rechtvaardige levenswandel, inderdaad.

Overigens heeft ons belastingsysteem ook heel veel ruimte om het eindbedrag wat naar beneden te brengen.

Eveneens behoorlijk correct.

Je kunt heel veel opgeven (maar dan eerlijk) waardoor je belastbaar inkomen zakt.

Correct.

Ik kies echt liever daarvoor dan maar bijvoorbaat de overheid af te schilderen als een inhalig en oneerlijk systeem.

Ik ook.

Verder vind ik je toon nogal stuitend.

Excusez moi.

Misschien heb ik dat zelf wel over me afgeroepen al weet ik niet precies waardoor.

De reden dat ik wat fel reageerde zal ik even geven, je deed wat uitspraken die ik stuitend, raar en onwaar vond, die quote ik hierbij:

Dat betekent ook dat je geen vragen stelt maar gewoon gehoorzaam bent.

M.i. onzin. Het stellen van vragen is altijd goed en het niet zomaar voor waar aannemen wat anderen zeggen ook. En kritisch kijken naar jezelf en anderen eveneens, dus ook richting overheid. Om deze uitspraak was het me voornamelijk te doen, en daar heb ik de rest van je posting (dus inclusief die Bijbeltekst die je citeerde). Ik vond in het ligt van deze uitspraken eigenlijk heel je posting wat stuitend, raar en onzinnig. (Al heb je met dit bericht veel verduidelijkt en goedgemaakt. ;))

Wat me wel in het algemeen verbaast en ietwat irriteert is dat op deze site de ene degelijke zwarigheid na de andere wordt gedebiteerd maar als het om eerlijkheid gaat gelden ineens weer heel andere normen...

Daar kan ik wel inkomen. Overigens valt het w.b.t. die zwarigheid bij mij nogal mee. Hoewel ik af en toe ietwat conservatief en orthodox kan zijn in mijn gedachtegoed, ben ik overwegend progressief, en zal ik mijn wat orthodoxere en conservatievere denkbeelden niet snel hier plaatsen. (Ik heb een naam hoog te houden. :mrgreen:)
Daarbij ben ik geen christen dus valt het met christelijke zwarigheden bij mij nogal mee, toch? ;)

Maar goed dat is off topic dus hier laat ik het bij.

Insgelijks.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 17:20

Cisca schreef:
Smurffie schreef:

Gelukkig heb ik geen slachtoffer :mrgreen: :wink:

Dat is maar goed ook.. 8)

Misschien heb ik wel een paar potentiële slachtoffers..maar nee, dát gun ik ze dan ook weer niet :P

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 dec 2006 17:23

Hm, ik kan me herinneren dat je met de kritiek die je in politieke discussies kreeg weinig hebt gedaan.

Terug naar “Archief”