Moderator: Moderafo's
Ik doe het weleens.Smurffie schreef:
Ik werk al tijden op de markt. Eerst alleen de zaterdagen, tegenwoordig als 'oproepkracht'. Ik ben erin gerold en ik kom er ook niet zomaar uit..Wel gesolliciteerd destijds (jaja wit werken, al deed ik het niet dáárom), maar goed, dat was drie keer niets, dus werk ik nog steeds op de markt. In januari begin ik een opleiding, maar daarnaast blijf ik werken. Daar heb ik opzich geen problemen mee, maar niet voor 4,5 euro per uur. En geloof me; Níemand zou dat doen. Ook jij niet.
barry rab schreef:ach wat maakt zwart werken nu uit.
Ik beun ook wel eens, met het geld wat ik verdien kan ik iets extra's doen of kopen.
Koop ik bijv een camera betaal ik netjes btw hierover, dus wat is het probleem.
Kan het ook andersom stellen, ik werk verdien geld betaal er veel belasting over, ik koop met dit geld goederen betaal weer belasting is dat wel rechtvaardig ?
Doet dat er wat toe?barry rab schreef:ach wat maakt zwart werken nu uit.
Ik beun ook wel eens, met het geld wat ik verdien kan ik iets extra's doen of kopen.
Koop ik bijv een camera betaal ik netjes btw hierover, dus wat is het probleem.
Kan het ook andersom stellen, ik werk verdien geld betaal er veel belasting over, ik koop met dit geld goederen betaal weer belasting is dat wel rechtvaardig ?
ErikV schreef:En als je vindt dat je teveel moet betalen heb je twee keuzes:
1. Verdien wat minder, dan hoef je ook minder te betalen (ik betaal graag zoveel mogelijk belasting)
2. Geef wat meer weg aan goede doelen, als je maar meer dan 1% (dus geeneens 10%) weggeeft, dan mag je het aftrekken van je inkomen en betaal je dus minder belasting.
Ok dan ook nog een derde:
3. werk zwart en wordt gepakt, betaal alsnog de belasting + een boete van 50% of zelfs 100%, nee daar wordt je rijker van.
André schreef:Wat kan de mens soms 'eng' vindingrijk zijn als het over geld gaat, denk ik wel eens.
Meenemen kun je het niet....
André schreef:Waarom niet?Smurffie schreef:....maar niet voor 4,5 euro per uur. En geloof me; Níemand zou dat doen. Ook jij niet.
rosalie83 schreef:Lijntjuh schreef:Is oppassen en 3 euro per uur krijgen ook zwart?
Ja! Tenzij je onder een bepaald bedrag per jaar blijft geloof ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten