Optimatus schreef:Alles goed en wel, maar in Israel wonen zij niet - althans, niet als zodanig herkenbaar.
Je zegt net dat ze niet te traceren zijn en vervolgens zeg je stellig dat ze niet in Israël wonen....héél merkwaardig

Moderator: Moderafo's
reform schreef:Optimatus schreef:Alles goed en wel, maar in Israel wonen zij niet - althans, niet als zodanig herkenbaar.
Je zegt net dat ze niet te traceren zijn en vervolgens zeg je stellig dat ze niet in Israël wonen....héél merkwaardig
reform schreef:Optimatus schreef:Alles goed en wel, maar in Israel wonen zij niet - althans, niet als zodanig herkenbaar.
rafaell schreef:reform schreef:Optimatus schreef:Alles goed en wel, maar in Israel wonen zij niet - althans, niet als zodanig herkenbaar.
Hoeveel procent van de wereldbevolking woont in Israel? Het deel van de nakomelingen van die stammen dat in Israel woont zal dus verwaarloosbaar zijn.
Je hebt gelijk dat heel veel joden verspreid over de wereld leven. De meeste joden komen uit de Verenigde Staten, Frankrijk en Rusland. Die horen ook tot het verband.Maar het verbondsvolk woont dus, onbewust, over de hele wereld. Dat komt mooi overeen met mijn motto 'Christenen voor de medemens'.
Optimatus schreef:Reform, kun jij aantonen wanneer iemand etnisch gezien wel of geen Israeliet is? (niet Jood, want dat is een godsdienst). .
Volgens mij kabbelt er in de meeste inwoners van Israel net zo weinig Israelitisch bloed als er in jou Bataafs bloed door je slagaders gepompt wordt
Optimatus schreef:Als A aan B een belofte doet, moet B nog wel bestaan, anders heeft de belofte geen zin.
Waarom iets moet worden aangetoond? Dat is nogal wiedes, als iemand beweert iets te zijn, zal hij of zij dat moeten kunnen aantonen. Ik moet kunnen aantonen dat ik de Nederlandse nationaliteit heb als ik in de gemeenteraad van Bergambacht gekozen wil worden. Het lijkt mij dat men van de huidige inwoners van Israel best mag verlangen dat zij kunnen aantonen nazaten te zijn van degenen waaraan God Zijn belofte heeft gedaan. Iedereen kan wel roepen dat hij of deze of gene afstamt, maar toon dat maar eens aan. Ik zal desgevraagd ook aan moeten tonen dat ik een nazaat van de eerste Ridder in onze familie ben, wil ik aanspraak maken op deze titel.
(maakt op zich niet vee uit, de Baronnentitel trekt me meer en is niet eens onrealistisch)
reform schreef:rafaell schreef:reform schreef:Optimatus schreef:Alles goed en wel, maar in Israel wonen zij niet - althans, niet als zodanig herkenbaar.
Hoeveel procent van de wereldbevolking woont in Israel? Het deel van de nakomelingen van die stammen dat in Israel woont zal dus verwaarloosbaar zijn.
Zou je je gevolgtrekking even kunnen toelichten, want ik snap hier werkelijk niets van. De meeste mensen die terugkeerden naar Israël (1948) waren Joden/israëlieten. Ik zou niet weten waarom ik er aan moet twijfelen dat het geen joden/israëlieten zijn.
Dat wat jij beweert zegt niets over de nazaten van het tienstammenrijk. Het deel van de nakomelingen van die stammen dat dus toevallig in Israel woont is verwaarloosbaar. Overigens gooi jij Joden en Israelieten op een hoop, kun je mij even uitleggen wat de overeenkomsten zijn?
rafaell schreef:Elke Israeliet is helemaal geen nakomeling van Jakob. Je kunt ook best de Israelische nationaliteit hebben zonder nakomeling van Jakob te zijn of de Palestijnse nationaliteit hebben en wel nakomeling van Jakob zijn. Het ging overigens toch om nakomelingen van Izaak?
Dat heb ik al eerder uitgelegd, maar ik wil het nog wel een keer voor je herhalen:Waarom ga je daar zomaar van uit? Wat is dat voor een losse aanname?
Jood??? je bedoelt i.p.v Jood vast Israëliet. Dat zijn vreemdelingen in het land. Er moet goed voor vreemdelingen gezorgd worden. Vreemdelingen horen zich wel aan de regels te houden.En wat wil je doen met al de mensen die wel Israelier maar geen Jood zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten