Moderator: Moderafo's
Ja dat klopt, alleen lees je ook weer in de Bijbel dat God een verbond opricht met Izak en niet met Ismael. Wat niet wil zeggen dat moslims heden ten dage afgedaan moeten worden als dwalende en dolende heidenen die het licht niet willen zien.Optimatus schreef:Is dat zo?
Dan is de Islam onze neef (Ismael & Izaäk zijn immers kinderen van Abraham).
18 Ten zelfden dage maakte de HEERE een verbond met Abram, zeggende: Aan uw zaad heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af, tot aan die grote rivier, de rivier Frath:
Maar Ismaël is wél zaad van Abraham. Ik lees daar niks over secundaire voorwaarden mbt. de moeder.reform schreef:In Gen 15:18 staat dat God de belofte aan Abraham doet. Ismaël valt niet onder die belofte (omdat het geen kind was van Sarah en Abraham),18 Ten zelfden dage maakte de HEERE een verbond met Abram, zeggende: Aan uw zaad heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af, tot aan die grote rivier, de rivier Frath:
Machiavelli schreef:Maar Ismaël is wél zaad van Abraham. Ik lees daar niks over secundaire voorwaarden mbt. de moeder.reform schreef:In Gen 15:18 staat dat God de belofte aan Abraham doet. Ismaël valt niet onder die belofte (omdat het geen kind was van Sarah en Abraham),18 Ten zelfden dage maakte de HEERE een verbond met Abram, zeggende: Aan uw zaad heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af, tot aan die grote rivier, de rivier Frath:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten