Donor worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 09 aug 2006 22:53

ze zien maar wat ze met me doen :P
- Home is in my head -

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 aug 2006 07:14

Ik kan, tot mijn grote spijt, geen donor worden.

Ik geloof dat God ons de mogelijkheid heeft gegeven om anderen te helpen, ook met je eigen lichaam. Daarom vind ik dat je je organen weg MAG geven.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 aug 2006 10:10

ik moet volgende week weer bloed geven ik ben erg blij dat ik het kan doen maar vind ook best eng omdat ik elke keer bijna flauw val. dan vliegen er ineens allemaal mensen rond me bed met koude washandjes en kussen onder mijn benen. Maar toch wil ik niet stoppen met bloedgeven omdat ze het zo hard nodig hebben. Dus ik ga ook nooit alleen neem meestal mijn vriend mee om me te ondersteunen haha :lol:

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 06 dec 2006 15:42

ff vraagje: merk je er veel van nadat je bloed gegeven hebt? dat je bijvoorbeeld steeds flauw valt ofzo :?:
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2006 16:56

liefie schreef:ik moet volgende week weer bloed geven ik ben erg blij dat ik het kan doen maar vind ook best eng omdat ik elke keer bijna flauw val. dan vliegen er ineens allemaal mensen rond me bed met koude washandjes en kussen onder mijn benen. Maar toch wil ik niet stoppen met bloedgeven omdat ze het zo hard nodig hebben. Dus ik ga ook nooit alleen neem meestal mijn vriend mee om me te ondersteunen haha :lol:

miss. is bloedplasma iets voor je!?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 dec 2006 18:49

ja misschien wel maar dan moet je toch elke maand of niet? en dan zit je toch behoorlijk lang aan zo een apparaat of niet?
en ik weet ook niet of dat in Bergen Op Zoom kan??

Ik heb het nu 4 keer gedaan bloed geven maar elke keer viel ik bijna flauw maar wil het hoe dan ookb blijven doen want mijn HB en bloeddruk is gewoon goed :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2006 19:25

liefie schreef:ja misschien wel maar dan moet je toch elke maand of niet? en dan zit je toch behoorlijk lang aan zo een apparaat of niet?
en ik weet ook niet of dat in Bergen Op Zoom kan??

Ik heb het nu 4 keer gedaan bloed geven maar elke keer viel ik bijna flauw maar wil het hoe dan ookb blijven doen want mijn HB en bloeddruk is gewoon goed :D

nou je mag zelf bepalen wanneer je bloedplasma wilt geven en je zit ong. klein drie kwartier aan het apparaat. Ik ga altijd naar Zwolle daar is het altijd mega en oer gezellig. kga altijd samen met mijn moeder. En als we een afspraak hebben staan en ik kan niet of ik voel me niet al te lekker dan ga ik gewoon weer de volgende keer mee. Want ik gewoon prettiger vindt aan bloedplasma geven is dat je er minder beroerd van ben. Opzich heb ik geen last er mee. Alleen wel goed en veel drinken (voor en na die tijd). En ondertussen krijg je thee/koffie met koek. hhmmm heerlijk.

Ferdinand
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ferdinand » 06 dec 2006 19:28

Bij orgaandonaties heb ik, het idee dat God dit niet wil.
Als je een beetje medische kennis hebt, vooral van bloed en bloedcellen.
Zijn er zo veel zaken die overeen moeten komen, dat er gewoon drempels zijn. Al die zaken die overeen moeten stemmen voor het kan.
Vandaar.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2006 19:31

Ferdinand schreef:Bij orgaandonaties heb ik, het idee dat God dit niet wil.
Zijn er zo veel zaken die overeen moeten komen, dat er gewoon drempels zijn. Al die zaken die overeen moeten stemmen voor het kan.
Vandaar.

het kan aan mij liggen, maar ik begrijp jouw mening niet.

Ferdinand
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ferdinand » 06 dec 2006 19:51

Evelien schreef:
Vandaar.

het kan aan mij liggen, maar ik begrijp jouw mening niet.

Lijkt mij helder, men moet zoveel zaken overbruggen. En op zaken letten om er voor te zorgen dat het niet afgestoten wordt. Dat men zich ernstig moet afvragen of God het wel wil.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 06 dec 2006 20:14

Vandaar.

waarom leg je daarmee de link dat God het niet wil?
zoals jij redeneer mag je ook geen bloed geven aan mensen die anders dreigen te overlijden omdat er zoveel drempels zijn en allemaal zaken die overeen moeten komen ... :roll: :?:
dat heb je er toch wel voor over? als j weet dat er een leven menselijkerwijs door gespaard kan worden :!:

Ferdinand
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ferdinand » 06 dec 2006 20:56

ikkie89 schreef:
Vandaar.

waarom leg je daarmee de link dat God het niet wil?
zoals jij redeneer mag je ook geen bloed geven aan mensen die anders dreigen te overlijden omdat er zoveel drempels zijn en allemaal zaken die overeen moeten komen ... :roll: :?:
dat heb je er toch wel voor over? als j weet dat er een leven menselijkerwijs door gespaard kan worden :!:

Bloed geven is niet meer nodig. Daar heeft men al iets anders opgevonden! In Zeeland in terneuzen te minsten.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 06 dec 2006 20:59

wat dan?

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 06 dec 2006 21:49

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 dec 2006 21:58

Vandaar.

je kan het ook andersom zien: doordat er zoveel moet passen beschermd God de mens. Als je zomaar wat over plant overlijd de mens.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”