@ Fly29..ik geloof dat ik van jou nog ga leren (met dank natuurlijk aan jou psych..)
Ehm..wat moet ik onder die cursus ondersteund gebarentaal verstaan?
Het word in dit topic al meer genoemd, maar ik krijg er niet echt een duidelijk beeld bij. En daarbij denk ik: "oh, dat heb ik niet nodig.."
Hm, wie weet is het juist wel handig. M'n zus is ook slechthorend, dus wie weet is die cursus voor ons en onze familie juist erg goed.
@ Abc..volgens mij was ik 18 toen ik app. kreeg, dus voor mij is het wel anders geweest. Wanneer je ze als 4-jarige krijgt, groei je er mee op. Je weet niet beter, etc. Maar goed, na 2 jaar wen je er ook wel aan. (Om nog te antwoorden op je vraag..ik had dus geen speciaal onderwijs nodig.)
@ Williebrord..wil je helemaal overgaan op de pb? Of, reageer je hier ook nog wel zo af en toe? (Zo niet, dan pb ik je wel..)
Is de ziekte van Ménière ook bij jullie bekend?
Tot nu toe, kende ik het helemaal niet. Maar, iemand raadde me aan eens te 'googlen'. En ik kwam deze site tegen-->
ziekte van Ménière
En ik herken zoveel dingen. Dat ik op m'n 18e zo 'opeens' slechthorend was, vond ik iedereen wel vreemd. Zelfs de kno-arts. En in die periode (en daarvoor) had ik last van 'aanvallen'..wat ik
hier beschreven heb. Ik koppelde die 2 dingen los van elkaar, maar nu kan het wel zo zijn..dat het juist met elkaar te maken heeft. Dus, weer onderzoeken..omdat ik toch graag zekerheid wil.
Ik hoop dat jullie wat meer van die ziekte weten, en het vermelden willen..