Fotograferen tijdens de trouwdienst. Mag dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 dec 2006 15:10

Evelien schreef:*dat hoort niet* neeschudden :shock:

Waarom niet ?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2006 15:54

Jo'tje schreef:
zodat ze over een paar jaartjes ook hun kind kunnen laten zien dat hij gedoopt werd.

of ZIJ ;)

zucht, ik heb geen zin om overal hij/zij neer te zetten dus zeg ik gewoon hij voor het gemak maar het kan natuurlijk zowel een jongetje als een meisje zijn, het is geen besnijdenis he... dan was het nog makkelijker, was het altijd hij.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 dec 2006 16:14

Marnix schreef:
Jo'tje schreef:
zodat ze over een paar jaartjes ook hun kind kunnen laten zien dat hij gedoopt werd.

of ZIJ ;)

zucht, ik heb geen zin om overal hij/zij neer te zetten dus zeg ik gewoon hij voor het gemak maar het kan natuurlijk zowel een jongetje als een meisje zijn, het is geen besnijdenis he... dan was het nog makkelijker, was het altijd hij.

Oh ja?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 dec 2006 16:16

rosalie83 schreef:
Marnix schreef:
Jo'tje schreef:

of ZIJ ;)

Oh ja?

Bij joden wel toch.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2006 16:16

mw schreef:persoonlijk houd ik er niet van. Ik trouw in de kerk om een zegen over mijn huwelijk te vragen, en die zegen is niet op foto vast te leggen.
Alles erom heen hoeft van mij niet vast gelegd te worden.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet mag.

Naja, ik dacht eigenlijk eerst hettzelfde als jij, die zegen is niet vast te leggen.
En toch maakte de fotografe van mn zus en zwager (welliswaar zonder flitser) foto's van de hele kerkdienst, en mn zus heeft voor mn ouders 1 bijzondere foto uit laten vergroten: mijn zus en zwager knielend op de knielbank, met de dominee die zijn handen op hen heeft gelegd.
Uit die hele foto spreekt zoiets geweldig moois! Dat IS gewoon die zegen, die komt er juist helemaal in naar voren!

Ik vind het erg knap als je als fotografe zo'n foto kunt maken waar zo gigantisch veel uit spreekt, maar het is dus zeker wel mogelijk :)

Bij ons in de kerk is fotograferen voor zover ik weet geen probleem, maar flitsen enzo zal misschien niet toegestaan zijn, net zoals in andere oude kerken, waar dat niet mag. Weetikveel wat er dan mis kan gaan aan zo'n kerk, maar het kan best zijn dat in onze kerk die regel ook geld. Maar mijn zus dr fotografe deed het sowieso zonder flits om de dienst niet te verstoren
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 dec 2006 16:16

Lalage schreef:
rosalie83 schreef:
Marnix schreef:
Jo'tje schreef:

of ZIJ ;)

Oh ja?

Bij joden wel toch.

Ha ja joh ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 05 dec 2006 16:45

ik was in een trouwdienst en daar was denk ik afgesproken dat er tijdens de dienst niet gefilmd zou worden (alleen vanaf de gallerij geloof ik). Nou dat hebben we geweten.... voor de dienst voelde het alsof ik in een film speelde, aan alle kanten werd je gefilmd. (nee, ik ging niet trouwen, ik was maar een bezoeker).

wat ik in een colum van een predikant las was de druppel voor hem geweest: camera's rons het geknielde bruids[paar en toen de zegen uitgesproken was vroeg een van de fotograven: zou deze scene nog even over mogen? :mrgreen:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 dec 2006 16:52

Maar ZWART/WIT foto's mogen toch wel??? :lol:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 dec 2006 16:56

tweetietwee schreef:wat ik in een colum van een predikant las was de druppel voor hem geweest: camera's rons het geknielde bruidspaar en toen de zegen uitgesproken was vroeg een van de fotograven: zou deze scene nog even over mogen? :mrgreen:

broodje aap imo.

Bij ons mag het wel, maar van ons hoeft het niet.
Scheelt ook weer qua geld, gezien we de fotograaf per uur betalen. :puh:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 dec 2006 17:19

wat ik in een colum van een predikant las was de druppel voor hem geweest: camera's rons het geknielde bruids[paar en toen de zegen uitgesproken was vroeg een van de fotograven: zou deze scene nog even over mogen? :mrgreen:

Ehm, ja, een column. Daar mag meestal wat meer in dan in het echie zegmaar..
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 dec 2006 22:57

Als er een aantal foto's worden gemaakt vind ik het neit erg, maar ik wil niet dat iedereen het gaat doen.
Gewoon 1 persoon en dan ook door spreken wanneer wel en wanneer niet. Ik wil niet dat het storend is voor de predikant, bruidspaar of familie en andere genodigden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 dec 2006 07:52

tweetietwee schreef:ik was in een trouwdienst en daar was denk ik afgesproken dat er tijdens de dienst niet gefilmd zou worden (alleen vanaf de gallerij geloof ik). Nou dat hebben we geweten.... voor de dienst voelde het alsof ik in een film speelde, aan alle kanten werd je gefilmd. (nee, ik ging niet trouwen, ik was maar een bezoeker).

Hehe gewoon van wat verder weg filmen, heb je nergens last van. Constant een camera onder je neus is niet alles... maar er zitten niet voor niets zoom-knoppen op zo'n ding.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 06 dec 2006 09:47

Persoonlijk vind ik foto's maken tijdens de dienst storend. Bij ons in de kerk mag het alleen voor de dienst en 1x als de dominee net op de preekstoel staat, vanaf de galerij.
Laatst trouwde mijn broer in een andere kerk, waar wel foto's werden gemaakt. Misschien stoorde het nemen van de foto niet zo, maar wel het geloop. Dan kan ik me beter vinden in filmen vanaf 1 plek. Maar ook dat vind ik niet echt nodig. Mocht ik zelf nog eens trouwen, dan hoeft er van mij geen fotograaf in de kerk.
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 06 dec 2006 11:30

Gerdien B. schreef:Als er een aantal foto's worden gemaakt vind ik het neit erg, maar ik wil niet dat iedereen het gaat doen.
Gewoon 1 persoon en dan ook door spreken wanneer wel en wanneer niet. Ik wil niet dat het storend is voor de predikant, bruidspaar of familie en andere genodigden.

Al trouwplannen? :lol: :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 dec 2006 12:48

Lijntjuh schreef:Persoonlijk vind ik foto's maken tijdens de dienst storend. Bij ons in de kerk mag het alleen voor de dienst en 1x als de dominee net op de preekstoel staat, vanaf de galerij.
Laatst trouwde mijn broer in een andere kerk, waar wel foto's werden gemaakt. Misschien stoorde het nemen van de foto niet zo, maar wel het geloop. Dan kan ik me beter vinden in filmen vanaf 1 plek. Maar ook dat vind ik niet echt nodig. Mocht ik zelf nog eens trouwen, dan hoeft er van mij geen fotograaf in de kerk.

Vind je het niet leuk en mooi om daar later nog eens beelden van terug te kunnen zien?

Terug naar “Archief”