Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 04 dec 2006 18:20

We zijn het eens, Meboy :D
Overigens sluit ik me aan bij je eerdere posts :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 dec 2006 18:39

Gershwin schreef:We zijn het eens, Meboy :D
Overigens sluit ik me aan bij je eerdere posts :)

jaknikken

Ik heb er bewondering dat Meboy altijd zo geduldig is..knap hoor :shock:

meboy

Berichtdoor meboy » 04 dec 2006 18:55

:-$ (laat ik niemand herrineren aan het pas stukgegooide serviesgoed...)

Ik denk dat in het algemeen altijd mensen 4 rollen moeten vertegenwoordigen:

- de conservatief
- het breekijzer
- de oppositie
- de bruggenbouwer

't ligt een beetje aan je karakter en je standpunten welke rol je het beste past. De éne rol is niet verheven boven de ander.
Laatst gewijzigd door meboy op 04 dec 2006 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 dec 2006 19:36

Tjonge, wat ben ik dan? Vast geen ongenuanceerd breekijzer. Want probeer wel nuances aan te brengen. Maar ik kan niet tegen opportunisten en tegen onoprechtheid. Daar ga ik keihard tegen in...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 dec 2006 19:38

Denkertje21 schreef:Tjonge, wat ben ik dan? Vast geen ongenuanceerd breekijzer. Want probeer wel nuances aan te brengen. Maar ik kan niet tegen opportunisten en tegen onoprechtheid. Daar ga ik keihard tegen in...

Jij bent het schatje met een enorm grote mond en een intens klein hartje 8)

meboy

Berichtdoor meboy » 04 dec 2006 19:42

Denkertje21 schreef:Tjonge, wat ben ik dan? Vast geen ongenuanceerd breekijzer. Want probeer wel nuances aan te brengen. Maar ik kan niet tegen opportunisten en tegen onoprechtheid. Daar ga ik keihard tegen in...

Met smurffie eens, hoewel ik je hartje niet kan zien... kusje op je voorhoofd :mrgreen:

Maar je hebt gelijk ik zal "ongenuanceerd" weghalen, dan blijft er breekijzer staan. Dan ben je een genuanceerd breekijzer. accoord?

Trouwens, oprechtheid kan je niet beoordelen. Ik ook niet trouwens. Je interpreteerd het als onoprecht.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 dec 2006 19:52

Altijd uitgaan van het goede in een mens denk ik dan maar. Moch diegene onoprecht handelen is dat zijn/haar 'probleem' :)

(Wel benieuwd welke omschrijving men mij geeft trouwens 8) )

En Meboy, ik wil ook een kusje! ::))

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 dec 2006 19:53

meboy schreef:
Trouwens, oprechtheid kan je niet beoordelen. Ik ook niet trouwens. Je interpreteerd het als onoprecht.

Is ook moeilijk te beoordelen. Maar in diot geval waar het over ging hoor ik Quist in het RD iets totaal anders zeggen dan in de GayKrant. En dan wordt ik boos. Dat doe je niet. Je kunt hooguit dezelfde boodschap in andere bewoordingen brengen! Maar niet in de ene kerk iets totaal tegenovergestelds zeggen dan in de andere!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 dec 2006 20:03

Je bedoelt, het voelt een beetje als: U roept, wij draaien?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 dec 2006 20:14

Katlheen schreef:Je bedoelt, het voelt een beetje als: U roept, wij draaien?

Hm, die Quist kan wel goed acteren dan.

meboy

Berichtdoor meboy » 04 dec 2006 20:18

Dan kun je concluderen dat het niet helemaal consequent is. Maar daarmee heb je slechts de uiterlijke boodschap te pakken en niet iemands intentie.

De interpretatie die jij daaruit opmaakt is keihard: aandachttrekkerij! Opportunisme! Hang naar publiciteit! Ook is het niet erg chique om te veronderstellen dat een schoenmaker niets over homofilie zou kunnen zeggen. En dat wrijf je hem wel erg vaak onder de neus...

Mag het dan niet snoeihard? Wat mij betreft wel maar ik ben bang dat je op die manier een dubbel negatief effect krijgt, deuren werden dichtgesmeten door Quist z'n stuk en je smijt deuren dicht door je te laten zien als een nicht die nog ff doorknalt in 2e versnelling om je gram te halen.

* en stiekem nog een kusje voor smurffie

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 dec 2006 21:15

meboy schreef: De interpretatie die jij daaruit opmaakt is keihard: aandachttrekkerij! Opportunisme! Hang naar publiciteit! Ook is het niet erg chique om te veronderstellen dat een schoenmaker niets over homofilie zou kunnen zeggen. En dat wrijf je hem wel erg vaak onder de neus...

Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb van heel dichtbij de gevolgen gezien die de woorden van Quist te weeg hebben gebracht: breuken thuis en zo! Ik prentendeer niet dat ik hét weet. Quist kwam helaas wel zo over. En dat is gevaarlijk. Omdat mensen die wat minder bekend zijn met de materie, dit als waar overnemen! Ik denk dat mij dat zo fel maakt...

Sorry als ik mensen tegen de schenen heb geschopt... :oops:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 dec 2006 21:52

Denkertje21 schreef:
meboy schreef: De interpretatie die jij daaruit opmaakt is keihard: aandachttrekkerij! Opportunisme! Hang naar publiciteit! Ook is het niet erg chique om te veronderstellen dat een schoenmaker niets over homofilie zou kunnen zeggen. En dat wrijf je hem wel erg vaak onder de neus...

Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb van heel dichtbij de gevolgen gezien die de woorden van Quist te weeg hebben gebracht: breuken thuis en zo! Ik prentendeer niet dat ik hét weet. Quist kwam helaas wel zo over. En dat is gevaarlijk. Omdat mensen die wat minder bekend zijn met de materie, dit als waar overnemen! Ik denk dat mij dat zo fel maakt...

*hug*

Doesn't matter..
Tenminste..de meesten zullen er wel doorheen geprikt hebben :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 dec 2006 22:06

Denkertje21 schreef:Ik prentendeer niet dat ik hét weet. Quist kwam helaas wel zo over.

Misschien pretendeert Quist ook wel niet dat hij hét weet. En misschien kom jij stiekem ook wel zo over. :)

meboy

Berichtdoor meboy » 04 dec 2006 22:27

Denkertje21 schreef: Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb van heel dichtbij de gevolgen gezien die de woorden van Quist te weeg hebben gebracht: breuken thuis en zo! Ik prentendeer niet dat ik hét weet. Quist kwam helaas wel zo over. En dat is gevaarlijk. Omdat mensen die wat minder bekend zijn met de materie, dit als waar overnemen! Ik denk dat mij dat zo fel maakt...

Dan trekken ze de pootjes maar omhoog, want een genuanceerd breekijzer hebben we hard nodig! En de dingen die je in deze post noemt zijn een reëel gevaar en als Quist een beetje nadenkt dan zal hij zeker wat doen met die punten...

Terug naar “Archief”