Wullimpie schreef:Wat betreft de letterlijke "openbaring" van Jezus hier op aarde, dat zijn valse verhalen
Johannes_15:15 "... Ik noem u niet meer slaven, want de slaaf weet niet, wat zijn heer doet; maar u heb Ik vrienden genoemd, omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt ..."
@Wullimpie ... het is niet aan ons, om te bepalen of om te controleren — wel kan ik met je meegaan in een stukje ergernis, vanwege ONcontroleerbare VERHALEN over bijzondere (geestelijke) ervaringen, welke schijnbaar bedoeld zijn om de belever ervan : een bepaalde glans te geven ....
Zelf ... heb ik #een keer : Jezus ontmoet gedurende een droom/visioen, maar ik herkende Hem op dat moment niet, want Hij deed zich voor als een gewone vriend —(( pas later besefte ik wat mij overkomen was ))— deze droom/visioen kwam toen, nadat ik alle geloofsvragen van zelfmedelijden overboord kieperde, plus mijzelf op een fikse TAAK gezet had ....
NB > de wijze waarop Jezus zich soms aan enkele gelovigen openbaart, heeft vooral te maken met de wijze waarop die betreffende gelovige zal of moet gaan functioneren in zijn of haar kerk, danwel : met de roeping of bediening waarmee deze gelovige belast gaat worden ....