Ik bid en lees uit mijn Bijbel + dagboek. Eerst deed ik dat alleen 's avonds, maar nu ook 's morgens. Het is goed om de dag met de Heere te beginnen, vragen of Hij je wilt helpen, wil bewaren voor zonden en geven dat Zijn Naam verheerlijkt wordt in mijn leven vandaag.
Echt stille tijd houden vind ik wel lastig. 's Morgens heb ik eigenlijk te veel haast en 's avonds ben ik moe.
De stille tijd die ik soms 'ineens' tussendoor heb, bijvoorbeeld terwijl ik aan m'n bureau zit, is vaak 'beter'.
Maar toch blijf ik 's avonds en 's ochtends bidden en lezen. Want als het geen goede stille tijd is, ligt dat aan mij en niet aan God. Het is denk goed om elke dag met God te beginnen en af te sluiten. Misschien moet ik wat eerder beginnen, zodat ik niet erg moe ben
Ik kan me 's morgens vaak niet concenteren om dat ik denk: o opschieten ik moet straks naar school. Ik ga nu proberen om een wekker te zetten, zodat ik me echt op God kan richten en niet ondertussen zit te denken dat ik al bijna weg moet.
Een dominee gaf eens een tip:
Ga als je niet goed kan concentreren niet meteen bijbellezen/bidden. Lees eerst het stukje uit je dagboek (of iets anders). Je wordt dan rustiger en richt je op God. Echt stil voor Hem zeg maar.