Hoihoi allemaal,
Wel interessant om het een en ander te lezen zeg.
Ik ben ook slechthorend en ik zal niet zeggen dat het leuk is, maar moet zeggen dat ik er goed mee kan leven hoor.
@poesje: Sinds wanneer heb jij hoortoestellen dan? Ik draag ze vanaf m'n vierde en ik weet niet beter zeg maar(de juf op de kleuterschool kwam er achter dat ik wat minder goed reageerde dan de rest).
@missF: Ooronstekingen....ik leef met je mee. Het is inderdaad heel vervelend. Je voelt het inderdaad aankomen. Bij mij gaan m'n ogen vaak rood zien en dan krijg ik na een paar dagen oorontsteking. Het voordeel van het aanvoelen komen is wel, dat ik alvast preventief begin met druppelen en dat bespaart me veel ellende.
Wat ik het meest vervelend vind is
- dat ik met zwemmen m'n hoortoestellen uit moet doen en dan hoor ik nog maar weinig, ik zal daarom nooit in m'n eentje of met relatief onbekenden gaan zwemmen
- 's nachts doe ik ze ook uit, ook niet handig met logeerpartijen ofzo
- mobiele telefoons storen op hoortoestellen, dus bellen vind ik altijd een vervelende klus. ook sommige vaste telefoontoestellen zijn vaak heel zacht. Vooral als ik onbekenden aan de lijn heb voel ik me erg gehandicapt dan. Op m'n werk dus ook al een paar blunders begaan.

-
- ik merk wel dat vooral in nieuwe situaties of plaatsen waar veel mensen zijn (club, teamvergadering, verjaardag) het me veel energie kost om alles enigzins te volgen. Of nu ik net met een nieuwe opleiding begonnnen ben moet ik echt weer wennen aan de stemmen van iedereen. Ik merk ook dat ik ze na verloop van tijd beter ga verstaan.
Tjonge tis een heel verhaal geworden zie ik...genoeg voor vandaag