Beste vrienden,
Wat ik nu ga schrijven, vind ik heel erg moeilijk. Maar gezien de vele bemoedigende en zegenrijke reacties van jullie n.a.v. problemen van mede-christenen, heb ik besloten mijn vraag hier te poneren.
De laatste tijd heb ik gelezen over mensen die de Heere Jezus echt hebben 'ontmoet', d.w.z. dat Jezus zich echt aan hen geopenbaard heeft en hen heeft toegesproken. Hij was als het ware écht lijfelijk ben hen aanwezig. Verder heb ik gelezen over mensen - meest evangelicalen - die in naam van de Heer genezen zijn van een ernstige ziekte.
Ik probeer te leven als een goed calvinistisch christen - ik zeg hier nadrukkelijk 'probeer te leven' en niet 'leef', omdat de enige die kan oordelen over het feit of ik al dan niet als een goed christen leef de Heere is. Ik heb echter de Heere Christus nog nooit 'lijfelijk' bij mij aanwezig gehad; Hij heeft mij nooit 'toegesproken' als het ware. Tijdens het bidden heb ik bovendien nooit echt het gevoel dat God naar mij luistert en daar ben ik eerlijk gezegd best verdrietig om. Hoe weet ik dat Hij mij heeft gehoord; hoe kan ik antwoord van Hem krijgen? Ik zou Hem zo graag willen ontmoeten! Zou ik soms op een "verkeerde manier" bidden?
Let wel: ik twijfel niet aan mijn geloof. Ik belijd dat God de Schepper en Heerser van het universum is en Zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd om de zonden der mensheid weg te nemen. Maar ik zou zo graag 'antwoord' van God krijgen, echt voelen, echt ervaren dat Hij naar mij luistert.
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik wens jullie allen in ieder geval Gods zegen toe, in de hoop dat jullie dit probleem nooit mag overkomen!