Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 11:08

Ja heerlijk! Ik heb een pastabijbel dus daar haal ik veel uit
Laatst gewijzigd door Liarose op 19 jul 2007 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.

topkok

Berichtdoor topkok » 28 nov 2006 11:14

ohw gaaf man ook een pasta machine??? Ik heb sindskort een messenset gekocht(andere was gejat) en daar zitten messen in van rond de 60 euro per mes, zo fijn zo goed!! heerlijk!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 11:17

topkok schreef:ohw gaaf man ook een pasta machine??? Ik heb sindskort een messenset gekocht(andere was gejat) en daar zitten messen in van rond de 60 euro per mes, zo fijn zo goed!! heerlijk!!

Nee, (nog) geen pastamachine!
Goede messen zijn bijna het belangrijkste in de keuken. Pannen mogen er van mij niet uitzien, dat boeit niet, ik kan in elk pan koken, hoewel goede pannen natuurlijk wel fijn zijn, maar als ik geen goede messen heb!! Ik heb messen van Tupperware ;) Niet te geloven, maar ze zijn geweldig!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 nov 2006 14:31

Een pan met anti-aanbaklaag vind ik wel heel erg handig! Maar verder maakt het inderdad niet zoveel uit. Mijn lievelingsmes heb ik bij de Hema gekocht, haha, zo duur hoeft 't niet. Ik maak toch nooit zelf vlees klaar, dus dat scheelt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 14:34

rosalie83 schreef:Ja heerlijk! Ik heb een pasta*boek*, dus daar haal ik veel uit

Waarom wordt er "pastaboek" van gemaakt?? De titel van dat boek is nu eenmaal "pastabijbel"!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 14:35

Lalage schreef:Een pan met anti-aanbaklaag vind ik wel heel erg handig! Maar verder maakt het inderdad niet zoveel uit. Mijn lievelingsmes heb ik bij de Hema gekocht, haha, zo duur hoeft 't niet. Ik maak toch nooit zelf vlees klaar, dus dat scheelt.

Ja, anti aanbaklaag vind ik ook wel prettig, maar zelfs de goedkoopste pan heeft dat al wel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 nov 2006 17:44

ik heb heel het messenset van tupperware+ de schaar ervan en ze zijn super maar nu zitten ze netjes op zolder in een doos

het is dat ik ze gekregen heb maar ze zijn echt mega duur

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 nov 2006 17:45

liefie schreef:ik heb heel het messenset van tupperware+ de schaar ervan en ze zijn super maar nu zitten ze netjes op zolder in een doos

het is dat ik ze gekregen heb maar ze zijn echt mega duur

Ja, inderdaad, daarom heb ik ze maar niet genomen... Ik heb verder praktisch alles van Tupperware. Ook veel gekregen en goedkoop kunnen kopen, anders had ik het ook absoluut niet gedaan.
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 nov 2006 18:43

ik heb ook heel veel van tupperware, heel veel dingen gebruik ik niet. ik heb trouwens geen ruimtespaarders dat vind ik zo'n onzin, net of zo'n bakje minder ruimte in beslag neemt als een pak.

gisteren heb ik een sinascake gemaakt, erg lekker weer.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 nov 2006 20:08

Nee, die ruimtespaarders heb ik ook niet. Ik vind ze sowieso niet mooi ook. Ik heb nu ook wel spijt dat ik zoveel genomen heb. Gelukkig heeft het me niet al te veel gekost... 8)
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 nov 2006 20:21

Daphne schreef:Nee, die ruimtespaarders heb ik ook niet. Ik vind ze sowieso niet mooi ook. Ik heb nu ook wel spijt dat ik zoveel genomen heb. Gelukkig heeft het me niet al te veel gekost... 8)

En ik vind die ruimtespaarders juist geweldig! Pak bloem of zelfrijzend bakmeel is van een kilo. Heb ik een pond nodig en die snert papieren zak lekt altijd. En nog met zoveel andere dingen evenzo. Vind het niet hygienisch, al die aangebroken verpakkingen in mijn kast.
ja, dat is mijn mening dan he.....

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 nov 2006 21:32

Hier nog een fan van ruimtespaarders! de rijst, de macaroni, de bruine en witte en kristal suiker, de bloem etc alles gaat erin. Verder kleine bakjes voor restjes hapjes, nootjes, tomaatjes, etc.

de messen vind ik nou weer onzin, sinds wanneer heeft Tupperware nou verstand van messen, die haal ik liever bij een messenzaak/fabriek! dat het handvat van kunst is maakt toch niet veel uit. Ik heb trouwens geprobeerd een appel te schillen met z'n mesje, zou het duurde 3maal zo lang dan met mijn xenos mesje :?

wel fan van de rest van TW: magnetron schaaltjes, koektromels, lunchboxen, etc etc

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 nov 2006 21:41

Hebben jullie dan vriendinnen die zo'n party organiseren ofzo? Of kan je Tupperware ook gewoon in de winkel kopen? Ik heb een broodtrommel ervan, onverwoestbaar die dingen, tenzij ze tegen iets heets aan liggen...

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 nov 2006 21:44

Lalage schreef:Hebben jullie dan vriendinnen die zo'n party organiseren ofzo? Of kan je Tupperware ook gewoon in de winkel kopen? Ik heb een broodtrommel ervan, onverwoestbaar die dingen, tenzij ze tegen iets heets aan liggen...

op Hoog Catharijne zag ik pas een standje, je weet wel, bij de info balie...

en ik heb ook een verslaafde fam, dus inderdaad parties...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 nov 2006 21:56

Lalage schreef:Hebben jullie dan vriendinnen die zo'n party organiseren ofzo? Of kan je Tupperware ook gewoon in de winkel kopen? Ik heb een broodtrommel ervan, onverwoestbaar die dingen, tenzij ze tegen iets heets aan liggen...

Ik heb inderdaad familie en vrienden die party's organiseren. Zelf heb ik ook 2 x een party georganiseerd, zodat ik veel gratis en heel goedkoop kreeg.
Ik heb ook al een jaar of 10 dezelfde broodtrommel en hij is nog steeds perfect! :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”