De komst van een kind doet je beseffen dat je...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 23 nov 2006 13:32

Lalage schreef:sela: ik ben blij met jou. Al heb jij alleen een kleine baby en dat is vast makkelijker dan een peuter in de nee-fase.
Peuters in de nee-fase zijn humor, neem dan pubers dat is andere koek;/

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 23 nov 2006 14:32

André schreef:
Lalage schreef:sela: ik ben blij met jou. Al heb jij alleen een kleine baby en dat is vast makkelijker dan een peuter in de nee-fase.

hier in huis 3 pubers, 1 kleuter-puber en een peuter-puber in de nee-fase ;) :mrgreen:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 nov 2006 14:51

Aragorn schreef:
sela schreef:je bedoeld dat je niet zoveel kunt met deze woordkeuze?

Neehoor, ik ben het denk ik juist wel redelijk met je eens. :)

Ik weet alleen nooit zo goed wat ik onder 'romantisch' moet verstaan. Is dat een bepaalde sfeer (het clichématige candlelight), of de gezamenlijke band en hoe je die op dat moment beleeft, of iets anders?

En wbt 'beleefdheden', ik vind het juist zo bevrijdend om die niet te hoeven gebruiken en het toch erg leuk te hebben samen.

Alhoewel ik het natuurlijk nog steeds wel leuk zou vinden om de tafel 'romantisch' gedekt te zien bij thuiskomst ipv een grote benden met krijsende kinderen. Het is dan een buitenkant-iets, maar het is ook een teken dat de ander aan je denkt en het leuk vind om je te verrassen. :)

Exact wat ik bedoel. Als er (sela) überhaubt iets mis is in je huwelijk, gebeuren deze uiterlijke 'romantische' dingen ook niet zo snel.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 23 nov 2006 14:56

gave_meid schreef:
André schreef:

hier in huis 3 pubers, 1 kleuter-puber en een peuter-puber in de nee-fase ;) :mrgreen:

Ah, dat verklaart Omega's grijze haren... 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 nov 2006 15:01

Othello schreef:
gave_meid schreef:
André schreef:

Nouja..hij is toch ook geen 25 meer? :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 23 nov 2006 15:03

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:

Ik weet alleen nooit zo goed wat ik onder 'romantisch' moet verstaan. Is dat een bepaalde sfeer (het clichématige candlelight), of de gezamenlijke band en hoe je die op dat moment beleeft, of iets anders?

En wbt 'beleefdheden', ik vind het juist zo bevrijdend om die niet te hoeven gebruiken en het toch erg leuk te hebben samen.

Alhoewel ik het natuurlijk nog steeds wel leuk zou vinden om de tafel 'romantisch' gedekt te zien bij thuiskomst ipv een grote benden met krijsende kinderen. Het is dan een buitenkant-iets, maar het is ook een teken dat de ander aan je denkt en het leuk vind om je te verrassen. :)

Exact wat ik bedoel. Als er (sela) überhaubt iets mis is in je huwelijk, gebeuren deze uiterlijke 'romantische' dingen ook niet zo snel.

grutjes, had ik het dit alles maar niet neergetypt.
er is weinig mis hoor, hier thuis. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 nov 2006 15:05

sela schreef:
Smurffie schreef:
Aragorn schreef:

grutjes, had ik het dit alles maar niet neergetypt.
er is weinig mis hoor, hier thuis. :P

Ik had ook niet anders verwacht hoor :)

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 23 nov 2006 15:34

Smurffie schreef:
Othello schreef:
gave_meid schreef:
André schreef:

hehe 20 jaar ouder ja :mrgreen:

ik zou toch eerder grijze haren van hem krijgen..aangezien hij toch echt de grootste puber in huis is.. 8)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 nov 2006 15:36

gave_meid schreef:
Smurffie schreef:
Othello schreef:
gave_meid schreef:
André schreef:

hehe 20 jaar ouder ja :mrgreen:

ik zou toch eerder grijze haren van hem krijgen..aangezien hij toch echt de grootste puber in huis is.. 8)

Weet je dat ik dat nog geloof ook? schaterlach

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2006 15:48

Ehm... on topic?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 23 nov 2006 15:55

Lalage schreef:Hmmm jij vindt 30 al oud? Ik ken genoeg mensen die er pas veel later aan beginnen en dat vind ik inderdaad niet zo wijs. Maar je moet je voorstellen dat ik net afgestudeerd ben en net begonnen met werken, dus daar wil ik graag eerst aan wennen. Verder weten we nog niet of we uberhaupt wel kinderen willen, ik denk er wel over na, maar als je geen kinderen kent in je omgeving dan is het best wel moeilijk om daar een beslissing over te nemen.

Hmz, ik ga richting de dertig en ik kan je verzekeren: dat vóelt oud... 8)

Maar zonder dollen: zo zwart-wit is het natuurlijk ook niet. Ik vind dertig persoonlijk aan de late kant, ja. Maar dat zal iedereen weer anders beleven. Feit is wel dat je gewoon steeds minder flexibel wordt naarmate je de dertig gepasseerd bent. Ik kan me echter ook prima voorstellen dat je, nu je net afgestudeerd bent en bent gaan werken, daar eerst van wilt genieten. En van elkaar natuurlijk. Vooral doen. Maar stel het nadenken over of je überhaupt kinderen wilt niet steeds uit.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2006 16:18

Is het misschien zo dat als je als pas getrouwd stel je eerst lekker samen blijft, aan elkaar went samen in een huis, het goed hebt samen, je orienteert op dingen, je meer levenswijsheid krijgt, je huwelijk dan beter bestand is tegen het krijgen van zoiets ingrijpends als kinderen als je dan later krijgt!?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 nov 2006 16:37

rosalie83 schreef:Is het misschien zo dat als je als pas getrouwd stel je eerst lekker samen blijft, aan elkaar went samen in een huis, het goed hebt samen, je orienteert op dingen, je meer levenswijsheid krijgt, je huwelijk dan beter bestand is tegen het krijgen van zoiets ingrijpends als kinderen als je dan later krijgt!?

Weet ik niet. Dit zijn echt van die 'achteraf-situaties'. Mensen die gelijk na het trouwen kinderen krijgen kunnen nooit weten hoe het geweest zou zijn als ze nog geen kinderen hadden. Dus wat is wennen? Je went meteen aan de situatie 'trouwen-9 maanden zwanger-kind'. Misschien zeggen ze; ''Liever nog niet, maar het zij zo''. Mensen waarbij het even duurt kunnen achteraf zeggen; ''Blij dat we nog even samen geweest zijn''. Maar zij kunnen niet oordelen hoe het andersom geweest zou zijn.

Ik geloof dus niet echt dat het één beter is dan het ander. Je rolt ergens in, je went er aan, je leert er mee leven, je bent er blij mee of niet, whatever. Het loopt zoals het loopt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 nov 2006 16:43

Ik kan me ook voorstellen dat het makkelijker is om gelijk kinderen te krijgen omdat je dan toch in een hele roes van nieuwe dingen en verliefdheid etc. zit ipv dat je eerst aan een bepaalde situatie went en die vervolgens weer helemaal op z'n kop gezet wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 nov 2006 16:56

Ik hoef niet te wennen aan samenwonen eerlijk gezegd, dat voelt heel normaal. Dat 'samen zijn' waar jullie het over hebben is voor ons ook geen reden om nog niet aan kinderen te beginnen, het is meer dat we er nog amper over nagedacht hebben. Maar zoals je kunt lezen ben ik daar wel mee bezig. En ik vind het niet makkelijk, want zoals ik al zei heb ik geen voorbeelden in mijn omgeving en het is sowieso moeilijk om in te schatten of je het allemaal gaat trekken. Trouwens, ik heb weleens hier op refoweb een topic geopend waarom mensen kinderen wilden en daar krijg je ook alleen maar antwoorden op die gebaseerd zijn op oergevoel. Nou als ik dat oerverlangen niet heb waarom zou ik dan kinderen willen krijgen?

Verder vind ik dat je wel iets schuldig bent aan de samenleving als de overheid zoveel geld heeft uitgegeven om je te laten studeren. 30 jaar lijkt me een prima leeftijd om te beginnen aan kinderen, ik zie niet in waarom je dan minder flexibel bent. Het is toch juist handig, omdat je al een paar jaar werkt en dan verdien je wat meer en dan kan je beter voor je kind zorgen. Bovendien is het wel handig om een huis te hebben waar je met z'n allen in past. Ik vind 36 of zelfs 40 jaar wel laat om te beginnen... ja die mensen bestaan ook.

Terug naar “Archief”