rosalie83 schreef:Ik merk dat ook! Ik draag broeken, heb een tv, een kerstboom rond kerst, etc. Op die (uiterlijke) dingen word ik afgerekend door GerGemmers. Zij hebben die niet. Maar dat ik elke dag minstens een kwartier stille tijd hou vinden zij echt belachelijk. En dat ik graag naar huisbijbelkring ga is ook toch wel een beetje vreemd. Als je een gesprek wilt openen over iets inhoudelijks uit de Bijbel staan ze met de mond vol tanden.
NB
Ik heb het over een aantal GerGemmers in mijn omgeving, en niet over GerGemmers in het algemeen, hoewel ik denk dat het wel GerGem-breed zo is.
Fijn te merken dat jij dit herkent, ik loop er ook regelmatig tegenaan. Vaak voel ik me opeens 'radicaal' vanwege mijn standpunten, terwijl ik ook afgerekend wordt op het feit dat ik broeken draag en niet op een refo-school heb gezeten. (dat laatste was helemaal fout)
En inderdaad, als je het wilt hebben over inhoudelijke dingen ( bijv. het luisteren naar God's wil) en dingen die ik hypocriet vind (bijv geen tv, maar wel 3 meter dvd's of op zaterdagavond stappen en zondag in de kerk zitten) dan sta je in sommige gevallen voor een gesloten deur.
Ik wil niet generaliseren, begrijp me niet verkeerd, maar het stoort en verbaasd mij meer dan eens.
En op de refo-scholen terug te komen;
het lijkt mij alsof sommigen losslaan zodra ze uit dat beschermde wereldje komen. Ik herken een aantal vrienden niet meer terug i.i.g.