Smurffie schreef:Verhardt u niet maar laat u leiden. Het is niet voor niets dat je je juist in je jonge jaren moet bekeren (hoe klinkt dat..?). Deste ouder je wordt, hoe harder je wordt en ik merk het echt bij mezelf. Vroeger had ik een schuldgevoel als ik op zondag zei dat ik niet lekker was, zodat ik niet naar de kerk hoefde. Tegenwoordig interesseert het me weinig tot niets meer.
Vroeger kon ik niet slapen voor ik fatsoenlijk gebeden had. Tegenwoordig slaap ik voor ik me überhaubt heb kunnen bedenken dat ik nog moet bidden.
Dat je niet naar vrienden mag op zondag e.d. vind ik iets anders. Mijn ouders zeiden altijd dat de zondag voor het gezin is, omdat er eindelijk een dag is dat iedereen bij elkaar was. Daarom gingen we nooit koffiedrinken ergens, of anderen bij ons. M.i. heeft dat weinig met het geloof te maken, dus ik zou nu ook gewoon bij vrienden langs gaan zonder dat ik me schuldig voel ofzo.
Stappen vind ik weer een ander verhaal..hoewel ik daar zelfs geen moeite mee zou hebben, denk ik. Kroegje pakken ofzo..disco kom ik sowieso niet binnen. Baggermuziek.
Dit zou ik zo kunnen kopiëren als het gaat om mijn leven. Hoe herkenbaar.... Al ga ik wel stappen, maar dan niet met het idee om lekker de beest uit te hangen, maar om mn vrienden te zien en in een gezellige omgeving gezellig te doen. Het grote verschil met vroeger is dat ik eerst schuldgevoel kreeg omdat ik rond 1 uur met een sloot bier in mn mik de deur binnenkwam thuis, en dat me dat nu minder interesseert. Al drink ik nog maar amper (jaja, ook Abdij wordt wijs

), half 4 's nachts thuiskomen op zaterdagavond/zondagmorgen kan geen goede voorbereiding voor de zondagse dienst(en) zijn. En ook daar zet ik me steeds meer overheen...