De zonen Gods

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 okt 2003 15:57

Klaas, hoef je niet pissig te gaan doen.

Ik laat met één voorbeeld zien dat je referentiekader niet volledig is.
Laatst gewijzigd door surfer op 10 okt 2003 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 10 okt 2003 16:01

Ik ben niet pissig, hoor.
Ik hield het gewoon even kort. (ben je niet gewend he ;-))

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 okt 2003 16:11

een ander voorbeeld van mogelijk buitenaardse invloeden zijn de (nog steeds) veelvuldige voorkomende 'cow mutilations'. Uitgebreid vastgelegd met getuigenverslagen en duidelijke foto's. Wat ik met dit en bovenstaand voorbeeld wil zeggen: er gebeuren dingen waar geen enkele logische verklaring voor te vinden is. Maar dat dingen niet verklaarbaar of zelfs angstaanjagend zijn, wil niet zeggen dat het daarom maar fantasie is.

De discussie over engelen -> reuzen valt ook in deze categorie. Er zijn door de loop der tijd al heel veel merkwaardige vondsten gedaan die erop duiden dat de aarde in vroegere tijden door populaties reuzen bewoond is. Daarnaast zijn er ook aanwijzingen dat vroegere bewoners van de aarde over superieure technologie hebben beschikt. Er zijn mensen die de hypothese aanhangen dat deze technologie door de gevallen engelen naar de aarde is gebracht. Er zijn passages in het boek Henoch die daarop lijken te wijzen.

Henoch 8: 1 En Azazel leerde de mensen zwaarden te maken, en messen, en schilden, en borstplaten, en deed hen de metalen van de aarde kennen en de kunst om hen te bewerken, en armbanden en ornamenten, en het gebruik van antimoon, en het vervraaien van de oogleden, en allerlei soorten kostbare gesteenten, en elke 2 kleurvloeistof. En er kwam veel goddeloosheid op, en zij gaven zich over aan verkrachtingen, en zij 3 werden tot dwaling geleid, en werden verdorven in al hun wegen. Semjeza onderwees banspreuken en wortelinsnijdingen, Armaros het opheffen van banspreuken, Barakwijal (onderwees) astrologie, Kokabel de constellaties, Ezekweël de kennis van de wolken, Arakwiël de tekenen van de aarde, Samsiël de tekenen van de zon, en Sariël de baan van de maan. En naarmate de mensen wegkwijnden, schreeuwden zij het uit, en hun roep steeg op ten hemel...

8:6 U ziet wat Azazel gedaan heeft, die elke onrechtvaardigheid op aarde onderwezen heeft en de eeuwige geheimen die (bewaard) werden in de hemel, die 7 mensen nastreefden om te leren,
Laatst gewijzigd door surfer op 10 okt 2003 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 10 okt 2003 16:22

Wat mij betreft is de betrouwbaarheid van Henoch van belang in deze discussie, de rest niet.

Als je historische vondsten als argument wilt gebruiken moet je (vind ik) ook bronnen kunnen geven.

Klaas

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 okt 2003 16:24

Klaas, die zijn in overvloed op internet te vinden, met een beetje zoekwerk.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 10 okt 2003 16:30

Dat is de omgekeerde wereld. Als je iets wilt beargumenteren ben jij aan zet. 'Zoek maar op' is wel erg makkelijk.

Trouwens waar zou ik op moeten zoeken 'schedel+dubbele+rij+tanden'?

Klaas

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 okt 2003 17:08

Klaas, wat mij betreft hoeft niemand het aan te nemen. Dus de drang om van alles te 'bewijzen' ontbreekt mij, vrees ik..

Als zoektermen zou je kunnen denken aan: giants+evidence. Dan kom je vanzelf wel verder.

hier heb ik twee sites, verder niet echt gecheckt:

http://joe3998.tripod.com/thegiantcompendium/id1.html

http://www.stevequayle.com/Giants/index2.html

kristallen schedels: http://www.unmuseum.org/cryskull.htm

Wat betreft het boek Henoch: ik zou zeggen, lees het en vergelijk met wat er in de Bijbel staat.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 10 okt 2003 22:58

Surfer:
Klaas, wat mij betreft hoeft niemand het aan te nemen. Dus de drang om van alles te 'bewijzen' ontbreekt mij, vrees ik..

Ik reageerde ook niet direct op jou. Iemand anders kwam met schedels met hoorntjes e.d. Niet om aan te tonen dat er reuzen bestaan hebben (daarmee heb ik op zich geen moeite) maar omdat het suggereert dat het een soort vleselijke nakomelingen van de satan zijn. (Ervan uitgaande dat de satan hoorntjes zou hebben, natuurlijk ;-))

Ik heb via 1 van de sites die je gaf trouwens wel iets gevonden over vreemde schedels. Schedels met hoorntjes (verdwenen) en met meer tanden dan gebruikelijk. Extra grote skeletten, skeletten van dwergen en skeletten van aliens. En dat alles op een paranormale pagina. Juist.

Klaas

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 11 okt 2003 17:57

Ha die Klaas

Voor de volledigheid hier wat leuke schedel-nadenkplaatjes. De bron is in de URL terug te vinden. Ik heb ze als URL neergepost omdat ze soms een beetje eng kunnen overkomen. Veel kijkplezier :mrgreen:

http://www.enigmas.org/aef/lib/archeo/skull1c.jpg
http://www.enigmas.org/aef/lib/archeo/conehd1.jpg
http://www.enigmas.org/aef/lib/archeo/jackol.jpg
>let ook op de overeenkomst met de halloween-pompoen :mrgreen:
http://www.enigmas.org/aef/lib/archeo/wlady.jpg
http://www.burlingtonnews.net/humanskullhorned.jpg
>de horentjes

Ik sta te popelen om inhoudelijk te reageren, maar ben nog even op zoek naar tijd daarvoor.
..

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 11 okt 2003 19:06

Deze had ik inderdaad ook gevonden. Behalve dan die met die horentjes. Die is echt fantastisch!

Wie is trouwens die Connoly? Ik zie elke keer zijn naam weer verschijnen.

Klaas

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 13 okt 2003 17:23

Cathy schreef:
Klaas schreef:Als je een verband weet te vinden tussen reuzen en de uit te moorden volken dan hebben we iets om over na te denken. Ik betwijfel echter of je zo'n verband kunt vinden al moet ik bekennen dat ik dat zelf niet onderzocht heb. Als je ook maar 1 volk hebt waarbij dat verband er niet is heb je in feite nog steeds hetzelfde probleem als ik t.a.v. dat uitmoorden.

Dat ga ik het weekend eens proberen uit te pluizen.

Wel, voorzover ik het nù heb gevonden:
Eerst heb ik me de vraag gesteld welke Nefilim (reuzen) er eigenlijk waren.
1. Enak-ieten (of Anok-ieten; de klinkers doen in het hebreeuws niet mee) in Num 13:33
2. Refa-ieten (of Rafa-ieten; hetzelfde m.b. t. de klinkers......wat te denken van Refo-ieten :wink: konikevennietlaten :D )1 Kron 20: 5,6,
3. Emieten Deut 2:11
4. Zamzummieten Deut 2:21.

In Gen 14 :5 werden de Emieten en Refaieten al door Kedor-Laomer verslagen, al komen we later enkele Refa's weer tegen. (o.a Goliath en zijn broer)
De Zamzummieten werden door JWHW verdelgd Deut 2:22.
Enkele Enakieten woonden rondom Hebron. De vader van Enak heette Arba en was koning van Hebron of Kirjath-Arba. Zij werden verdreven (Joz 15:13,14.) Maar later werden door Juda de zonen van Enak gedood( Richt 1:10)

De volgende vraag die ik me stelde was, welke volkeren moesten eigenlijk totaal uitgemoord worden? Of werden uitgemoord?
Dat waren de Amalekieten; een woestijnvolk. Heb ik bij het topic over koning David een antwoord op gegeven. http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=3046&start=45
Echter toen ik het vanmiddag nog eens bekeek viel mij de naam Rafidim op. Ex 17:8. Zou dat te maken kunnen hebben met Refa? Zou het een volk van Refaieten kunnen zijn geweest?
Ex 17:16: 'En hij (Mozes) zeide: Dewijl de hand op de troon van JWHW is, zo zal de oorlog van JWHW tegen Amalek zijn, van geslacht tot geslacht.'
Dat is nogal wat...

Verder werden uitgemoord Koning Og en zijn volk. (Num 21:35) Koning Og was een Refaiet. (Deut 3:11; Joz 12:4)
In de steden Jericho, Ai, Makkeda en Libna, Lachis, Eglon en Debir werden alle mensen gedood. (Joz 10:28 ev) De mensen iig in Jericho waren van verschillende origine (Joz 24:11) Maar in Richt 1:11 kom je weer mensen uit Debir tegen.
Ook daar loop ik tegen vertaalproblemen op: is verbannen hetzelfde als vermoorden? Daar schrijft de Bijbel verschillend over. ( In Deut 20:16,17 is dit het duidelijkste)
Stuff voor Eliyahu?.. :roll:

Ook koning Sihon en de Amorieten zouden uitgemoord zijn, maar in 1 Sam 7:14 kom je ze weer tegen.
De andere Kanaänitische volkeren moesten grotendeels verdreven worden, zoals de Kanaänieten, Amorieten, Hethieten, Ferezieten Hevieten Jebusieten en Girgasieten ( Ex 33:2, Num 33:52 Deut 7:1,2) En waren later reden genoeg voor allerlei oorlogjes.

Al met al is wel eea duidelijker geworden, al zijn niet alle vragen opgelost.
Althans bij mij niet.
Aanvullingen en/of correcties zijn welkom!
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 okt 2003 21:30

surfer schreef:Henoch 8: 1 En Azazel leerde de mensen zwaarden te maken, en messen, en schilden, en borstplaten, en deed hen de metalen van de aarde kennen en de kunst om hen te bewerken, en armbanden en ornamenten, en het gebruik van antimoon, en het vervraaien van de oogleden, en allerlei soorten kostbare gesteenten, en elke 2 kleurvloeistof. En er kwam veel goddeloosheid op, en zij gaven zich over aan verkrachtingen, en zij 3 werden tot dwaling geleid, en werden verdorven in al hun wegen. Semjeza onderwees banspreuken en wortelinsnijdingen, Armaros het opheffen van banspreuken, Barakwijal (onderwees) astrologie, Kokabel de constellaties, Ezekweël de kennis van de wolken, Arakwiël de tekenen van de aarde, Samsiël de tekenen van de zon, en Sariël de baan van de maan. En naarmate de mensen wegkwijnden, schreeuwden zij het uit, en hun roep steeg op ten hemel...

8:6 U ziet wat Azazel gedaan heeft, die elke onrechtvaardigheid op aarde onderwezen heeft en de eeuwige geheimen die (bewaard) werden in de hemel, die 7 mensen nastreefden om te leren,

Wat betreft de betrouwbaarheid van het boek Henoch: dit citaat komt op mij over als het verhaal van een LotR- of HP-hobbyist, niet als iets wat typisch in de bijbel past. Zijn er gegevens over de achtergrond en ontstaansgeschiedenis van het boek Henoch?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 okt 2003 09:23

het is dan ook geen statenvertaling... :mrgreen: De herkomst van Henoch is volgens mij nogal schimmig, maar er zijn wel aanwijzingen dat het heel oud is. In ieder geval wordt er kennis uit Henoch door bepaalde bijbelschrijvers gebruikt.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 okt 2003 09:50

Surfer:
De herkomst van Henoch is volgens mij nogal schimmig, maar er zijn wel aanwijzingen dat het heel oud is. In ieder geval wordt er kennis uit Henoch door bepaalde bijbelschrijvers gebruikt.

Hier zou ik wel eens iemand wat zinnigs over willen horen zeggen. Mijn bronnen beweren nl. juist het omgekeerde. Henoch zou een relatief jong geschrift zijn (geschreven na Judas).

Daarnaast is er maar 1 bijbelschrijver die Henoch echt aanhaalt nl. Judas.
Bij andere vinden we wellicht gedachten terug maar dat zegt niets. Het kan heel goed zijn dat er een mondelinge traditie was t.a.v. Henoch. Zowel Judas als de schrijver van Henoch kunnen zich hierop gebaseerd hebben.

Al met al vind ik het bewijsmateriaal die naam eigenlijk niet waard. Ik ben dan ook wel benieuwd naar 'echte' wetenschappelijk bronnen.

Klaas

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 14 okt 2003 10:02

surfer schreef:het is dan ook geen statenvertaling... :mrgreen:

Ik bedoel niet het woordgebruik, maar de inhoud :mrgreen: ik citeer altijd uit de SV omdat ik die het beste ken, maar heb niets tegen andere vertalingen hoor :D enfin, daar zag je me waarschijnlijk ook niet voor aan (hopelijk).

surfer schreef:De herkomst van Henoch is volgens mij nogal schimmig, maar er zijn wel aanwijzingen dat het heel oud is. In ieder geval wordt er kennis uit Henoch door bepaalde bijbelschrijvers gebruikt.

Zie voor mijn mening Klaas' reactie (als Klaas dit niet als inbreuk op zijn copyright opvat :mrgreen: )
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”