Klaas, hoef je niet pissig te gaan doen.
Ik laat met één voorbeeld zien dat je referentiekader niet volledig is.
Moderator: Moderafo's
Klaas, wat mij betreft hoeft niemand het aan te nemen. Dus de drang om van alles te 'bewijzen' ontbreekt mij, vrees ik..
Cathy schreef:Klaas schreef:Als je een verband weet te vinden tussen reuzen en de uit te moorden volken dan hebben we iets om over na te denken. Ik betwijfel echter of je zo'n verband kunt vinden al moet ik bekennen dat ik dat zelf niet onderzocht heb. Als je ook maar 1 volk hebt waarbij dat verband er niet is heb je in feite nog steeds hetzelfde probleem als ik t.a.v. dat uitmoorden.
Dat ga ik het weekend eens proberen uit te pluizen.
surfer schreef:Henoch 8: 1 En Azazel leerde de mensen zwaarden te maken, en messen, en schilden, en borstplaten, en deed hen de metalen van de aarde kennen en de kunst om hen te bewerken, en armbanden en ornamenten, en het gebruik van antimoon, en het vervraaien van de oogleden, en allerlei soorten kostbare gesteenten, en elke 2 kleurvloeistof. En er kwam veel goddeloosheid op, en zij gaven zich over aan verkrachtingen, en zij 3 werden tot dwaling geleid, en werden verdorven in al hun wegen. Semjeza onderwees banspreuken en wortelinsnijdingen, Armaros het opheffen van banspreuken, Barakwijal (onderwees) astrologie, Kokabel de constellaties, Ezekweël de kennis van de wolken, Arakwiël de tekenen van de aarde, Samsiël de tekenen van de zon, en Sariël de baan van de maan. En naarmate de mensen wegkwijnden, schreeuwden zij het uit, en hun roep steeg op ten hemel...
8:6 U ziet wat Azazel gedaan heeft, die elke onrechtvaardigheid op aarde onderwezen heeft en de eeuwige geheimen die (bewaard) werden in de hemel, die 7 mensen nastreefden om te leren,
De herkomst van Henoch is volgens mij nogal schimmig, maar er zijn wel aanwijzingen dat het heel oud is. In ieder geval wordt er kennis uit Henoch door bepaalde bijbelschrijvers gebruikt.
surfer schreef:het is dan ook geen statenvertaling...![]()
surfer schreef:De herkomst van Henoch is volgens mij nogal schimmig, maar er zijn wel aanwijzingen dat het heel oud is. In ieder geval wordt er kennis uit Henoch door bepaalde bijbelschrijvers gebruikt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten