columbus schreef:ik ben er wel degelijk over uit en mi is het huwelijk als inzetting van God voor man én vrouw niet bevechtbaar en is het niet te verdedigen dat het huwelijk ook voor mensen van gelijk geslacht is.
ik vind het verkrachting van Gods Woord!
Het is spijtig dat je dat zo ervaart.
verder kan ik goed begrijpen dat veel Bijbelgetrouwe christenen die deze topic (btw dit geld voor meerdere topics) lezen vraagtekens zetten bij de inhoud en niet meer of niet eens reageren omdat voor hen duidelijk is dat het geen zin heeft om nog te citeren uit dat Woord om de reden dat Bijbelse argumenten toch niet aanvaard worden.
Nee, misschien worden jouw argumenten niet aanvaard. Ik geloof niet dat hier homo's rondlopen die lichtvaardig met de Bijbel omgaan. Ze zullen alleen door persoonlijke ervaringen en omstandigheden een andere interpretatie hebben dan jij. Maar het zou jammer zijn als wat je zegt waar is. Dit topic is toch juist bedoeld om met elkaar in gesprek te blijven. Als iemand het gevoel heeft dat hij/zij niet wordt gehoord, dan heeft de rest gefaald.
argumenten van voorstanders van oa het homohuwelijk of homosexualiteit zijn vooral 'ik' gericht, als IK het maar goed heb en dan verdaaien we het Woord maar of ontkennen de ware betekenis van het Woord.
(eigenlijk snap ik niet waarom ik dit nog schrijf want het is waarschijnlijk toch zinloos)
Ware betekenis? Wie durft van zichzelf te zeggen dat hij/zij de WARE Betekenis kent? En ik geloof niet dat we hier ineens uit puur egoisme handelen. Als jij zinvol- en zinloosheid laat afhangen van hoever mensen jouw mening overnemen, tja, dan is het misschien zinloos. Ik vind ook jouw bijdrage uitermate zinvol.