Zareb schreef:japio schreef:maar ik ben wel heel blij dat ik van de nadelen van de tv verlost ben, ik zat er ook uren per dag achter....
Dat is dan toch de werkelijke kern van de zaak. Als jij er uren achter gaat zitten blijft er inderdaad weinig tijd over voor andere zaken. Maar dat is een keus die je zelf maakt. Dat heeft niets van doen met het feit of je zo'n al dan niet in huis zou moeten hebben.
De vraag is meer hoe je zelf met die knop omgaat. Maar dat geldt voor zoveel zaken.
Met de tv gebeurd het zooo vaak dat je alleen het nieuws wil kijken en er vervolgens de hele avond achter zit! Je hebt de hele avond "de knop" in handen maar je wordt op dat moment niet door "de nieuwe" maar door "de oude" mens bestuurd....die oude mens zet niet zomaar de tv uit, in mijn geval niet althans. Als de satan dan zegt dat je ook wel netwerk kan kijken, en dan ook wel nova en dan ook nog wel die serie erna.....dan staat de tv de hele avond aan, je hebt dan wel geen "verkeerde" dingen gekeken, maar je hebt ook niet God de eer gegeven die Hij verdient. Dan kiezen we dus onze eigen ontspanning boven de ontspanning die Heere wil geven in bijv. Zijn Woord!