TKF schreef:God is altijd geweest. Hij kent geen tijd.
Waarom dan juist het precieze moment van schepping gekozen? Een God die geen tijd kent is een God van willekeur.
Conform de Bijbel eindigd deze 'tijd' een keer.
Volgens mij bedoel je "volgens" en niet "conform".
Na deze tijd is een eeuwigheid.
Waarom volgt dat?
Als we de Bijbel er dus bijnemen, leven we nu ergens op een lijn. A is het begin en B het einde. Volgens van Dale is de eeuwigheid 'eindeloze duur'. Een cirkel dus.
Ten eerste zou ik erg voorzichtig zijn van Dale hier als authoriteit aan te roepen; ik zou eerder voor een natuurkundeboek (of opleiding) kiezen. En ten tweede. Hoezo eindeloze duur,
dus een cirkel. Waarom geen oneindige rechte lijn?
God wordt meer dan eens aangeduidt met de Almachtige, Hij is onbeperkt in macht.
Als ik mijn kat aanduidt met de Almachtige wil dat nog niet zeggen dat mijn kat almachtig is.
Hij heeft dus ook de tijd geschapen.
Daar is dat dus weer. Maar je zegt niet waarom het een noodzakelijk volgt uit het ander. Wanneer heeft hij dan tijd geschapen, wat bracht hem tot het schapen van tijd, precies op moment 0. Kun je van een bewustzijn (van God) spreken als er geen tijd bestaat voor dat bewustzijn om zich in te manifesteren?
Maar God weet wat er gaat gebeuren en wat er gebeurd is.
En daar sneuvelt ook nog even snel de vrije wil.
Voor God bestaat geen tijd, de tijd kunnen we zeker daarom ook zien als een schepsel zien.
Je zegt dat nu wel zo stellig, maar je redenering rammelt harder dan een auto uit het oostblok op een trilplaat.