Zondagsrust

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 07 nov 2006 17:09

Jezus wachtte ook niet tot de volgende dag als HIJ op sabbat iemand kon genezen....

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 07 nov 2006 18:09

Beste Rien 67,

Je schreef;

Dat men tegenwoordig de zondag beschouwt als een economische en wereldse rustdag, wil nog niet zeggen dat die ooit ook zo begonnen is. In de bijbel vierden de eerste christenen op die dag dat Jezus was opgestaan uit de dood, dat was op de eerste dag der week. En sindsdien beschouwen de christenen dat als een feestdag. En dat is ook de inhoud die wij er nu nog aan geven, namelijk God eren en rusten. Wat maakt het dan uit op welke dag dat is, het gaat erom dat het gebeurt. De werkelijke sabbat (zaterdag dus) is officieel wel een vrije dag in 'de wereld', maar op die dag wordt nu ook niet bepaald gerust. Laat de wereld en de economie zelf weten wat ze van die zondag maken, dat wil nog niet zeggen dat wij als Christenen daar aan mee moeten doen.

Ik maak uit je reactie op dat je van de Bijbel, zeker in het licht van de profetie, weinig inzicht nog hebt ontvangen. Maar het is juist, allemaal zijn we op weg door Groei in Christus, zelfs als we in het Hemels Jeruzalem zijn en op de nieuwe aarde.

Wie zegt dat de eerste Christenen op zondag hun erediensten hielden! Het mag zo zijn dat je, ongewild, verwijst naar de Rooms Katholieke Staatsmacht die christenen, onder haar banier, ziet als hen die de opstandingdag vieren.

De idee dat "christenen" de zondag als de Sabbat van het 4e gebod zien
is geen Bijbels gegeven. Als je de Deis Domini leest van -wijlen- Paus Johannes Paulus II doorleest dan zul je zie dat hij weliswaar de Sabbat aangeeft als Bijbels en zelfs door Christus voorgehouden. maar dat de Rooms Katholieke Kerk, ten tijde van haar verbinding met het economisch belang met de Romeinse Keizers (Constatijn) de zondag hebben uitgekozen als de dag van aanbidding van christus, in zijn opstanding.

Het economische en tevens politieke belang om christus met de aardse te verbinden, in plaats te erkennen in Zijn Hemels Heiligdom is dus een menselijk idee en dus een menselijke wet en gebod geworden. De Staatskerk van Satan heeft dat in orde gebracht.

De zondag is helemaal geen feestdag want ik zie vaak dat het en dag van moeten en volgzame wettisicme de basis is van zo'n dag. De reden is duidelijk, dat wat men moet doen en dient na te volgen als een wet, is geen voorbeeld van de Geestelijke gevolgen die een Hemelse wet kent, die door de Heilige Geest wordt ondersteund.

De zondag kan geen Geestelijke dag in de orde van de Heilige Geest zijn, omdat de Heilige Geest nooit de zondag, maar de sabbat ondersteund in het Goddelijke aspect van de relatie. De Sabbat is een gebod vanuit de Hemel. De zondag is een aardse, menselijke wet vanuit Rome opgelegd.

Iedereen die de zondag als rustdag ziet, erkent hem economisch of op gezag van Rome en dus ongeestelijk als het Merkteken van de wereldse Overste, Satan. Zo simpel is het. God heeft geen twee rustdagen, maar één, die welke Hij in Zijn decaloog, Zijn Rijkswet heeft opgenomen.

Wie deel heeft aan het Merkteken door een organisatie die dat Merkteken ondersteund, hetzij economisch hetzij geestelijk, heeft deel aan het grote Babylon en niet aan het Hemelse Rijk.

Ik zeg dat niet, maar de Bijbel zelf. De eerste Christenen onderhielden trouwens gewoon de Sabbat, kijk maar;

1. Jezus gaf het juiste voorbeeld van sabbatvieren (Lucas 4:16)

Wie geeft het juiste voorbeeld Rien? Christus!!!
Vergeet ook niet dat ten tijde van Jezus niet alleen Joden naar de synagoghe kwamen, maar ook heidenen die in Hem geloofden. Daarmee is het juist dat de Bijbelse Sabbat er niet alleen voor de Joden van Israël was in het OT, maar voor alle mensen. Dat de Bijbelse én dus ook Hemelse Sabbat (de zaterdag dus de 7e dag) zoals Jesaja56:6,7 +Marcus 2:27 mij leren.

Begrijp dat wij ons voor dienen te bereiden op de inwoning op een Hemels Rijk en niet een aards. In de Hemel gelden de normen van een Hemels grondwet en niet van een vervalste goddelijke, op aarde.

Ik denk Rien dat je ook theologisch een vergissing begaat.
Wiens autoriteit draagt nu de Bijbel. Dat van een Mens (Paus) of die van God.

De Bijbel draagt Gods autoriteit, niet van de mens. 2 Petrus 1:20,21

Dat betekent dus Rien dat je in je betoog en postings wetten en geboden hanteert die van mensen zijn en niet van God. God verandert niet en dus ook de geboden en dus de Sabbat als 4e gebod niet.

Waarom verandert God Zijn geboden niet en dus ook de grondwet van Zijn Hemels (en Geestelijk) Rijk dan -ook- niet.

Om de volgende reden Rien.

De bron van kennis die nodig is om gered te worden, vinden we in de Bijbel. (2 Timoteus 3:15-18)

Wie heeft er dus belang bij om de wetten en geboden van God wél te veranderen om de mens te misleiden, ook door een geestelijke en kerkelijke organisatie? Satan, Rien. En dat vinden we in Openbaring 13 terug als we zien dat de machten (Beesten) die de mensen misleiden, de kracht en de macht van de Draak krijgen. (Draak= Satan)

Als Christus nu ook de Heer over de Sabbat is, dan betekent dat ook dat Christus, als Zoon van God de Vader centraal staat in de gehele Bijbel. (Johannes 5:39,40)

Weet je Rien67 wat Jezus Zelf zegt in Openbaring 22 over de mensen die geboden, wetten en het Schriftwoord anders voorstellen dan dat Hij (door de profetie) aan ons voorhoudt? Het volgende;

18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort:

Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad (Hemels Jeruzalem), welke in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die deze dingen betuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig. Amens, kom, Here Jezus.

21 De genadevan de Here Jezus zij met allen.

Onthoud ook Rien67 dat deze woorden van Jezus Christus gesproken zijn, door Johannes op Patmos. Het zijn de Openbaringen van Christus zelf aan Johannes (Openbaring 1:9-20)

De zondag is geen Goddelijke rustdag en door die dag aan te merken als de rustdag van Christus of God zelf, vertrapt men niet alleen het dienstwerk van Christus maar vergiet men Zijn bloed opnieuw aan het Kruis. Men heeft van Jezus, op die wijze een karikatuur gemaakt een "afgod" zoals Tammuz, en de Zonnegoden van Egypte. Want ook de RKK erkent dat de zondag niets anders is dan de aanbidding van de zon. En God verbiedt zijn volgelingen het aanbidden van Hemellichamen, sterren, zon en maan.

Nog dit:

Waar is het Heiligdom! Op aarde of in de Hemel. In de Hemel, immers Christus is naar de Hemel opgegaan om in het Heioigdom Zijn laatste Opperpriesterlijke werk af te sluiten. Daar liggen de stenen tafelen, in de Ark. Daar liggen, afgeschermd van de zondige wereld, Satan en de zondige mens, de originele gebodentafelen. Wanneer de verlosten door de poorten van het Hemelse Jeruzalem zullen gaan, verwelkomt door duizenden engelen en de Heiland persoonlijk zullen een blik mogen werpen in die Ark. Als bewijsvoering dat de geboden én het 4e gebod nooit en te nimmer vernaderd werden door God, de Zoon of in het voorbeld van de Heilige Geest.

Wie mij één uitspraak kan tonen in de Bijbel van Christus persoonlijk dat de Sabbat de eerste dag van de week is, dan is dat en voorbeeld van iemand die meent boven zijn Meester te staan en zich tegen de Allerhoogste verzet en er bovenuit wil stijgen. Zo iemand verheft zch dan boven de Scheper. Wiens voorbeeld wien wij hier dan in weerspiegelt?
Laatst gewijzigd door biblebook op 08 nov 2006 05:12, 3 keer totaal gewijzigd.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 07 nov 2006 18:10

Beste Rien 67,

Je schreef;

Dat men tegenwoordig de zondag beschouwt als een economische en wereldse rustdag, wil nog niet zeggen dat die ooit ook zo begonnen is. In de bijbel vierden de eerste christenen op die dag dat Jezus was opgestaan uit de dood, dat was op de eerste dag der week. En sindsdien beschouwen de christenen dat als een feestdag. En dat is ook de inhoud die wij er nu nog aan geven, namelijk God eren en rusten. Wat maakt het dan uit op welke dag dat is, het gaat erom dat het gebeurt. De werkelijke sabbat (zaterdag dus) is officieel wel een vrije dag in 'de wereld', maar op die dag wordt nu ook niet bepaald gerust. Laat de wereld en de economie zelf weten wat ze van die zondag maken, dat wil nog niet zeggen dat wij als Christenen daar aan mee moeten doen.

Ik maak uit je reactie op dat je van de Bijbel, zeker in het licht van de profetie, wenig inzicht nog hebt ontvangen.

Wie zegt dat de eerste Christenen op zondag hun erediensten hielden. Het mag zo zijn dat je, ongewild, verwijst naar de Rooms Katholieke Staatsmacht die christenen, onder haar banier, ziet als hen die de opstandingdag vieren.

De RKK zegt in dat verband ook dat zij die de zondag vieren de RKK volgen en zij die Christus willen navolgen de Sabbat van de Heilige Schrift dienen na te volgen.

De idee dat "christenen" de zondag als de Sabbat van het 4e gebod zien
is geen Bijbels gegeven. Als je de Deis Domini leest van -wijlen- Paus Johannes Paulus II dan zul je zien dat hij weliswaar de Sabbat aangeeft als Bijbels en zelfs door Christus voorgehouden. maar dat de Rooms Katholieke Kerk, ten tijde van haar verbinding met het economisch belang met de Romeinse Keizers (Constatijn) de zondag hebben uitgekozen als de dag van aanbidding van christus, in zijn opstanding. (zie ook de voorgaande tekst aangaande RKK zondag-sabbat.

Het economische en tevens politieke belang om christus met de aardse te verbinden, in plaats te erkennen in Zijn Hemels Heiligdom is dus een menselijk idee en dus een menselijke wet en gebod geworden. De Staatskerk van Satan heeft dat in orde gebracht.

De zondag is helemaal geen feestdag want ik zie vaak dat het een dag van moeten en volgzame wetticisme, de basis is van zo'n dag. De reden is duidelijk, dat wat men moet doen en dient na te volgen als een wet, is geen voorbeeld van de Geestelijke gevolgen die een Hemelse wet kent, die door de Heilige Geest wordt ondersteund. Hemlse wetten worden naar de Geestelijke gewoonte onderhouden zoals Christus ons voorhout. Hij is het enige juiste voorbeeld van Gods wet en Geestelijke basis er voor.
Zelf woon ik in een Rooms Katholiek land, geleid door Rooms Katholieke mensen in de bescherming van St Jozef. Ik heb van mijn leven nog nooit zo'n volgzaam volk meegemaakt in de Staatswet alsook de Burgerlijke wetten.

Ik zou wel eens weten wat er zo "feestelijk"is aan een dag die noch Hemels noch Bijbels is. Misschien voelt men zich veilig en feestelijk, maar dat doen de "heidense"en ongelovige mens ook als hij een dag vrij heeft of krijgt. Mensen die de Sabbat van een Hemelse grondwet onderhouden krijgen een feestdag die vanuit een hemels bron komt, niet van een aardse nocht vanuit Rome. Dat is pas een feestdag, omdat de Sabbat een Geestelijke dag van viering is, waar Satan geen enkele aanspraak op kan maken. Tenzij de mens die dag zelf overloopt. Het overlopen van de Sabbat heeft het OT volk Israël uiteindelijk hun theocratische kracht gekost, ontvangen van Hemelse machten.

De zondag kan geen Geestelijke dag in de orde van de Heilige Geest zijn, omdat de Heilige Geest nooit de zondag van de 1e dag , maar de sabbat van de 7e dag ondersteund in het Goddelijke aspect van de relatie. De Sabbat is een gebod vanuit de Hemel. De zondag is een aardse, menselijke wet vanuit Rome opgelegd. (Openbaring 13-18)

Iedereen die de zondag als rustdag ziet, erkent hem economisch of op gezag van Rome en dus ongeestelijk als het Merkteken van de wereldse Overste, Satan. Zo simpel is het. God heeft geen twee rustdagen, maar één, die welke Hij in Zijn decaloog, Zijn Rijkswet heeft opgenomen.

Wie deel heeft aan het Merkteken door een organisatie die dat Merkteken ondersteund, hetzij economisch hetzij geestelijk, heeft deel aan het grote Babylon en niet aan het Hemelse Rijk.

Ik zeg dat niet, maar de Bijbel zelf. De eerste Christenen onderhielden trouwens gewoon de Sabbat, kijk maar;

1. Jezus gaf het juiste voorbeeld van sabbatvieren (Lucas 4:16)

Wie geeft het juiste voorbeeld Rien? Christus!!!
Vergeet ook niet dat ten tijde van Jezus niet alleen Joden naar de synagoghe kwamen, maar ook heidenen die in Hem geloofden. Daarmee is het juist dat de Bijbelse Sabbat er niet alleen voor de Joden van Israël was in het OT, maar voor alle mensen. Dat de Bijbelse én dus ook Hemelse Sabbat (de zaterdag dus de 7e dag) zoals Jesaja56:6,7 +Marcus 2:27 mij leren.

Begrijp dat wij ons voor dienen te bereiden op de inwoning op een Hemels Rijk en niet een aards. In de Hemel gelden de normen van een Hemels grondwet en niet van een vervalste goddelijke, op aarde.

Ik denk Rien dat je ook theologisch een vergissing begaat.
Wiens autoriteit draagt nu de Bijbel. Dat van een Mens (Paus) of die van God.

De Bijbel draagt Gods autoriteit, niet van de mens. 2 Petrus 1:20,21

Dat betekent dus Rien dat je in je betoog en postings wetten en geboden hanteert die van mensen zijn en niet van God. God vernadert niet en dus ook de geboden en dus de abbat als 4e gebod niet.

Waarom verandert God Zijn geboden niet en dus ook de grondwet van Zijn Hemels (en Geestelijk) Rijk dan -ook- niet.

Om de volgende reden Rien.

De bron van kennis die nodig is om gered te worden, vinden we in de Bijbel. (2 Timoteus 3:15-18)

Wie heft er dus belang bij om de wetten en geboden van God wél te veranderen om de mens te misleiden, ook dor een geestelijke en kerkelijke organisatie? Satan, Rien. En dat vinden we in Openbaring 13 terug als we zien dat de machten (Beesten) die de mensen misleiden, de kracht en de macht van de Draak krijgen. (Draak= Satan)

Als Christus nu ook de Heer over de Sabbat is, dan betekent dat ook dat Christus, als Zoon van God de Vader centraal staat in de gehele Bijbel. (Johannes 5:39,40)

Weet je Rien67 wat Jezus Zelf zegt in Openbaring 22 over de mensen die geboden, wetten en het Schriftwoord anders voorstellen dan dat Hij (door de profetie) aan ons voorhoudt? Het volgende;

18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort:

Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad (Hemels Jeruzalem), welke in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die deze dingen betuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig. Amens, kom, Here Jezus.

21 De genadevan de Here Jezus zij met allen.

Onthoud ook Rien67 dat deze woorden zijn geschreven door Jezus Christus, door Johannes op Patmos. Het zijn de Openbaringen van Christus zelf aan Johannes (Openbaring 1:9-20)

De zondag is geen Goddelijke rustdag en door die dag aan te merken als de rustdag van Christus of God zelf, vertrapt niet alleen het dienstzerk van Christus maar vergiet Zijn bloed opnieuw aan het Kruis.

Nog dit:

Waar is het Heiligdom! Op aarde of in de Hemel. In de Hemel, immers Christus is naar de Hemel opgegaan om in het Heiligdom Zijn laatste Opperpriesterlijke werk af te sluiten. Daar liggen de stenen tafelen, in de Ark. Daar liggen, afgeschermd van de zondige wereld, Satan en de zondige mens, de originele gebodentafelen. Wanneer de verlosten door de poorten van het Hemelse Jeruzalem zullen gaan, verwelkomt door duizenden engelen en de Heiland persoonlijk zullen zij een blik mogen werpen in die Ark. Als bewijsvoering dat de geboden én het 4e gebod nooit en te nimmer veranderd werden door God, de Zoon of in het voorbeeld van de Heilige Geest. Zij kiunnen eenvoudigweg niet veranderd worden door de Schepper, omdat Hij na de 6e dag zag dat alles goed was in de Schepping, en het met de instelling van de Sabbat afsloot, op die dag, als teken van een eeuwigdurend altoos verbond tussen mens en Schepper, een teken van Indentiteit als (Geestelijke-) Jood van een Rijk dat niet van deze aarde is of ooit kan zijn.

Wie mij één uitspraak kan tonen in de Bijbel van Christus persoonlijk dat de Sabbat de eerste dag van de week is, dan is dat een voorbeeld van iemand die meent boven zijn Meester te staan en zich tegen de Allerhoogste verzet en er bovenuit wil stijgen. Zo iemand verheft zch dan boven de Scheper. Wiens voorbeeld zien wij hier dan in weerspiegelt?

madel
Mineur
Mineur

Zondag rustdag

Berichtdoor madel » 07 nov 2006 18:41

de sabbat in de bijbel wordt op een zaterdag gevierd. in de eerste eeuwen heeft men alles wat Joods is trachten uit te roeien omdat Israel had afgedaan. alles wat maar herinnerde aan iets Joods moest weg. vandaar onze namen van weekdagen die uit de heidenwereld komen. wij nu de zondag als rustdag zien. er allerlei feestdagen bij gemaakt zijn die we christelijk zijn gaan noemen e.d. hoe vroom en christelijk ook dergelijke zaken zijn. noem bijv. bid en dankdagen. moeten we daar nu werkelijk een aparte dag voor nemen? laten we God dagelijks maar bidden en danken voor alles wat ons overkomt en anderen overkomt in het leven. hetzij negatief, hetzij positief.

voor veel gelovigen is de zondag een door God ingestelde dag. maar dat is niet het geval. mensen hebben dat ervan gemaakt. in de wet, die in sommige kerken hangt, staat nog steeds sabbat. maar dan bedoelen we zondag!!

is er iets mis mee om zon dag te hebben? nee, lijkt me niet. tis goed om als gemeente samen te komen en God te loven en te danken voor wie we zijn in Hem, Jezus Christus. en dat door louter genade.
maar ik sta hier niet alleen op zondag bij stil. ook op andere dagen. van huis uit 'mocht' ik thuis niets op zondag. tegenwoordig geloof ik niet zo in al die regeltjes. al wat gij doet, doet het des Heeren. e.d. teksten.
tegenwoordig koop ik zonder probleem een ijsje op zondag of gooi mn tank vol. wel handig trouwens die onbemande pompen hoor. geen last van gewetensbezwaar dat iemand werkt. als we nu nog eens meer zaken automatiseren tbv de zondag :lol:

maar het is goed om een rustdag te hebben en bezig te zijn met te bedenken de dingen die boven zijn. gelukkig kunnen we het nog in alle vrijheid. laten we daarvoor dankbaar zijn.

ik en blij dat ik samen met de gemeente waar ik kom God kan prijzen, loven en danken en dat we met elkaar en voor elkaar kunnen bidden. daar is de zondag een goede dag voor.
tijdens de week doe ik dat persoonlijk.

Als we nu de regels die gelden op de sabbatdag moeten handhaven kunnen we onze borst natmaken. maar ook daarin zijn we in de afgelopen eeuwen redelijk selectief geweest. maar dat is wel meer met christelijke zaken. sommige dingen wel en sommige weer niet overgenomen.

maar laten we de zondag maar vieren als rustdag. dat zal ons geenszins aangerekend worden. dat veranderen geeft weer een hoop onrust.
het gaat erom hoe onze gezindheid is. de gezindheid van het hart. dat is hetgene dat God aanziet. de buitenkant zal dan worst zijn lijkt me.
als we de goede gezindheid tonen wandelen we waardig de roeping waarmee me geroepen worden. en dat wens ik een ieder toe. hetzij op zaterdag, hetzij op zondag, hetzij op de overige dagen van de week.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 07 nov 2006 18:43

Tjonge, wat een toespraak, Biblebook.... :roll:
Houd je zelf wel de sabbat? En het Loofhuttenfeest en alle andere bijbelse feesten? En niet Kerst en en Goede Vrijdag en Pasen en Hemelvaart en Pinksteren?
Denk je dat ik niet in de hemel kom, omdat ik geen sabbat vier, maar zondag, wat voor mij dezelfde inhoud heeft?

Madel schreef:het gaat erom hoe onze gezindheid is. de gezindheid van het hart. dat is hetgene dat God aanziet. de buitenkant zal dan worst zijn lijkt me.
als we de goede gezindheid tonen wandelen we waardig de roeping waarmee me geroepen worden. en dat wens ik een ieder toe. hetzij op zaterdag, hetzij op zondag, hetzij op de overige dagen van de week.

AMEN!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 nov 2006 23:06

Madel, bedankt voor je bijdrage. Ik ben het met je eens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 08 nov 2006 05:28

Natuurlijk Rien67 ben ik een Bijbels Christen (Geestelijke Jood) en onderhoudt de Sabbat zoals God van de mens vraagt om gemeenschap met Hem te hebben, in Christus door de Heilige Geest.

Of jij in het Hemels Jeruzalem zult aankomen of op de nieuwe aarde rond zult lopen kan ik niet beoordelen. Maar als je op aarde de geboden Gods op menselijke wijze onderhoudt en het Indentiteitsteken van haar Rijk ( de zondag) liever hebt en onderhoudt, dan is de kans groot dat je meert liefde voor de mens hebt dan Christus.
Bovendien als het 4e gebod deel is van de decaloog en je overloopt dat gebod (de Sabbat) hoe dan kun je ervaring met Christus opdoen als Hij je -tevergeefs- oproept Zijn geboden gestalte te geven in deze wereld als voorbeeld van Hem en in Hem.

Volgelingen van Christus zijn trouw aan de geboden, in de groei naar de verheerlijking. Wie andere wetten en geboden onderhoudt kan niet geoordeeld worden op Gods wetten en stelt zichzelf dus zelf buiten Gods Koninkrijk. Ik heb de Bijbelpassages aangeduidt en nog verweer je jezelf ertegen, zonder eerst ze te bestuderen. Je valt mij, indirect aan, op datgene wat God notabene aan mij en anderen voorhoudt, door zijn Levende Schriftwoord. De wet en dus ook de Sabbat worden levend door het Schriftwoord dat zelf Levend is door de Heilige Geest.

Het is de Heilige Geest Rien67, die overtuigd van zonden (verkeerde wetten en geboden) in ons leven. Zonde maakt dat wij ons van Gods goede bedoelingen afwenden.

Jij mag zondagvieren tot en met. Niemand die daar iets tegen of kan doen. Het is jouw keus, niet die van God en ook niet die van Christus.
Christus kon de Duivel weerstaan door zich door de Heilige Geest te laten leiden. Daarin moeten wij groeien, door strijd, door gebed en door gehoorzaamheid aan de geboden. Wie Chistus liefheeft onderhoud Zijn geboden.

Wie hem niet lief hebben, weerstaan de geboden van Zijn God en Vader, ook onze God en Vader in de Hemel. Nu je kunt weten dat Gods geboden onveranderlijk zijn en eeuwig, is het zaak de gegevens te onderzoeken. Het lijkt me verstandiger om het te onderzoeken door gebed en Bijbelstudie, dan je er tegen te verzetten.

Veel succes!

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 08 nov 2006 06:26

De Sjabbath is niet vervangen door de zondag. Of dat een reden is voor een niet-Jood om de Sjabbath te houden ben ik nog niet 100 procent uit. Waarschijnlijk zeker wel in de toekomst (Jes.66:23). In ieder geval is het goed om niet de zondag tot Sjabbath te verklaren.
op de sjabbath moet iedereen volkomen rust houden, want het is een heilige dag voor de HASJEM. Deze wet IS een eeuwigdurend verbond en een verplichting van geslacht op geslacht VOOR het volk JIESRAEL.

En "Jiesrael" is niet hetzelfde als de "volken". Ook niet als de "gemeente uit de volken" hoewel de scheidsmuur en de vervreemding van het burgerschap G-ds daar niet meer is, maar ja, dat gaat natuurlijk over het Koninkrijk G-ds, het koninkrijk der hemelen.
Let wel: het gaat er al zeker niet om of wanneer men samen behoort te komen, want dat deed men in de oer-gemeente DAGELIJKS (Hand.2:46; Hebr.3:13).

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 nov 2006 07:50

scape schreef:
Jort schreef:
Jo'tje schreef:Hmhm, totdat er geen treinen rijden om half 5 's ochtends.

Ja, dan maar andere studie zou ik denken.

:shock: eeeh, ik wil niet lastig zijn. . . anyway. Creativere oplossing? In het weekend gewoon lekker vaak in M'stricht blijven en actief aansluiten bij een gemeente?

Nooit meer gezellig bij je ouders op bezoek, of weer eens even in je oude gemeente zijn... En vooral niet met een matras sjouwen op zondag he. Hoezo jezelf weer slaaf van de wet maken....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 08 nov 2006 08:13

Biblebook schreef:Het is de Heilige Geest Rien67, die overtuigd van zonden (verkeerde wetten en geboden) in ons leven. Zonde maakt dat wij ons van Gods goede bedoelingen afwenden.

De Heilige Geest heeft mij al van zeer veel zonden in mijn leven overtuigd, en doet dat nog dagelijks, Biblebook. Hij heeft mij echter nog niet overtuigd van het feit dat ik door de zondag als rustdag te houden mij van Gods goede bedoelingen afwend. Voorlopig wou ik het dus nog maar even zo houden.
En verder, Biblebook, val ik jou bij mijn weten nergens op aan, ik geef alleen aan waarom ik de zondag als rustdag houd en vraag aan jou of je de sabbat en andere bijbelse feesten viert. Ik voel me eerder aangevallen door jou over het feit dat ik niet de sabbat houd. Ik leef in de vrijheid van Christus en dat wou ik graag zo houden. Als jij sabbat viert tot eer van God, prima, met alle respect! Laat een ander dan ook de zondag vieren tot eer van Hem.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 nov 2006 08:22

Ik dacht dat het in dit topic oorspronkelijk meer om de invulling van de zondag/sabbat/rustdag (vink maar aan wat je voorkeur is) ging, dan over het tijdstip. Laten we ons in dit topic dan daar maar op richten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 09 nov 2006 17:28

Rien 67

Satan laat ons overtuigen van al onze zonden. Van slechts één overtreding maakt hij aan ons geen gewag;

De overtreding van het 4e gebod. Want daarmee overtreden we alle andere geboden, zodat we altijd zondig blijven ook al doen we nog zo ons best om zonden "af te leren", want geen enkel mens is in staat om overtuigd en wel, zichzelf te verlossen van zijn zonden. Want zelfs het Geloof dat wij hebben, dienen we nog van God te ontvangen. En op deze wijze alleen kunnen wij groeien tot der verheerlijking.

Openbaring 22:17
Johannes 3:3-8
Johannes 16:7-13
2 Korinthiërs 3:18
Jesaja 8:20
Handelingen 1:8
Laatst gewijzigd door biblebook op 10 nov 2006 04:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 09 nov 2006 18:53

amen broeder. ga heen en doe alzo.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 10 nov 2006 04:57

Beste Rien 67,

amen broeder. ga heen en doe alzo.

Dank voor je bevestigende antwoord aangaande de Bijbelgedeelten die ik je voorhield.

P. Strootman

Berichtdoor P. Strootman » 10 nov 2006 11:28

japio schreef:De zondag is niet wat voor de joden de sabbath is.
Zondag is de dag waarop Christus uit de doden is opgestaan, en dus eigenlijk een feestdag. Dat God de mens geschapen heeft om 6 dagen te arbeiden en 1 dag te mogen rusten staat in genesis. We moeten de zondag dan ook zien als geschenk, en daar hartelijk gebruik van maken, de mens mag die dag rusten! Het wordt dan ook een dag waarop je geen arbeid wilt doen (uitgezondert de noodzakelijke arbeid).

De sabbath is de laatste dag van de week, waar na het werken de rust aanbreekt (Joodse visie). De zondag is de eerste dag, eerst bij de rust stil staan die Christus verworven heeft, en dan werken (niet doelende op eigen werken).

Als Jezus op zondag is opgestaan, dan is Hij geen 3 dagen en 3 nachten in het hart der aarde geweest. Hij stond dan ook niet op de 'christelijke' zondag op, maar op 'een der 7 sabbatten' (grondtekst) Dat moet dus ten derde dagen zijn geweest. Wat de christelijke zondag betreft, die is ontstaan uit anti-joodse motieven. Wat is er vroeger al veel ellende geweest in de gezinnen i.v.m. de zogenaamde zondagsheiliging. Waardeloos! Paulus schreef in Kol. 2.16 e.v.: Laat niemand u oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat, dingen, die slechts een schaduw zijn van hetgeen komen zal terwijl de werkelijkheid van Christus is' Trouwens, alle de christelijke feestdagen zijn 'gestolen' van Israel. Had nooit mogen gebeuren!

Terug naar “Archief”