Moderator: Moderafo's
André schreef:Nahja, als je opinie is waar mogelijk iets van de wet inacht te nemen, zou dit een mogelijkheid kunnen zijn.Aragorn schreef:André schreef:Ik denk dat je in beide gevallen jaloers bent, wat ik probeerde aan te geven is dat je daar iets over kunt lezen in de 10 geboden.Aragorn schreef:Maar André, wat bedoel je nu precies te zeggen dan?
Dat je niet jaloers mag zijn op de partner van een ander of dat je niet jaloers mag zijn als je partner wel erg intieme relaties met anderen heeft.
Dat het 2de op vertrouwen moet stoelen snap ik ook wel, maar dan nog kun je jaloers zijn.
Maar is dat dan eigenlijk fout, om in dat geval jaloers te zijn? Dat heeft mi. namelijk weinig met het 10e gebod te maken, alhoewel jaloezie zoals MrSokkie al zei inderdaad niet altijd zo'n geweldige eigenschap is.
Rosalie, dit schrijft MissF aan het begin, volgens mij kun je elkaar wel degelijk kwetsen met jaloers gedrag en de eventuele gevolgen.MissF schreef:Hoe ver ga je als meisje (met verkering) om met andere jongens, en hoe ver ga je als jongen (met verkering) om met andere meisjes.
Wat vind je wel en wat vind je niet kunnen?
Dansen, knuffelen, urenlang praten?
Ik ben benieuwd
Nee, want jij ziet die mogelijkheid niet in de wet, dan zou je dus op grond van een ander standpunt moeten gaan praten over jaloezie, ik geef jou dan eerst de eer om een standpunt in te nemen buiten de wet om....Aragorn schreef:André schreef:Oké, ik wel dus dat blijft dan ook maar zo, toch?Aragorn schreef:Hm, ik zie anders weinig mogelijkheden om dit uit de wet te concluderen..
Dat is wel erg makkelijk. Je zou mij ook uit kunnen leggen hoe jij het dan precies ziet.
André schreef:Rosalie, dit schrijft MissF aan het begin, volgens mij kun je elkaar wel degelijk kwetsen met jaloers gedrag en de eventuele gevolgen.MissF schreef:Hoe ver ga je als meisje (met verkering) om met andere jongens, en hoe ver ga je als jongen (met verkering) om met andere meisjes.
Wat vind je wel en wat vind je niet kunnen?
Dansen, knuffelen, urenlang praten?
Ik ben benieuwd
Wel 'vreemd' dat ik blijkbaar de enige ben die dat zo ziet.
Je bedoelt, vriend/vriendin of vriendin/vriend?rosalie83 schreef:In de zin van: 'kan je elke weer afspreken met een goede vriend terwijl je getrouwd bent'
Oké duidelijk we hebben dus hetzelfde standpunt.Aragorn schreef:Dat ik die niet zie wil natuurlijk niet zeggen dat die er ook niet is.
rosalie83 schreef:In de zin van: 'kan je elke weer afspreken met een goede vriend terwijl je getrouwd bent'
of 'Kun je knuffelen met je vrienden omdat ze je vrienden zijn, of niet meer als je een relatie hebt', etc.
MrSokkie schreef:rosalie83 schreef:In de zin van: 'kan je elke weer afspreken met een goede vriend terwijl je getrouwd bent'
Jaof 'Kun je knuffelen met je vrienden omdat ze je vrienden zijn, of niet meer als je een relatie hebt', etc.
Ja.
Een relatie of huwelijk houden geen bezit in. Je houdt niet op een individu te zijn, met eigen behoeften en wensen, als je eenmaal in een relatie zit. Een partner die me zou verbieden met anderen om te gaan zou slechts heel kort mijn partner zijn.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten