Wat doe je wel en niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 nov 2006 15:13

Maar eigenlijk ging dit topic over wat je wel en niet doet bij/met anderen als je een relatie hebt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2006 15:16

André schreef:
Aragorn schreef:
André schreef:
Aragorn schreef:Maar André, wat bedoel je nu precies te zeggen dan?

Dat je niet jaloers mag zijn op de partner van een ander of dat je niet jaloers mag zijn als je partner wel erg intieme relaties met anderen heeft.
Ik denk dat je in beide gevallen jaloers bent, wat ik probeerde aan te geven is dat je daar iets over kunt lezen in de 10 geboden.
Dat het 2de op vertrouwen moet stoelen snap ik ook wel, maar dan nog kun je jaloers zijn.

Maar is dat dan eigenlijk fout, om in dat geval jaloers te zijn? Dat heeft mi. namelijk weinig met het 10e gebod te maken, alhoewel jaloezie zoals MrSokkie al zei inderdaad niet altijd zo'n geweldige eigenschap is.
Nahja, als je opinie is waar mogelijk iets van de wet inacht te nemen, zou dit een mogelijkheid kunnen zijn.

Hm, ik zie anders weinig mogelijkheden om dit uit de wet te concluderen..

André

Berichtdoor André » 09 nov 2006 15:18

rosalie83 schreef:Maar eigenlijk ging dit topic over wat je wel en niet doet bij/met anderen als je een relatie hebt.
Daar heeft jaloezie niets mee van doen vind jij?

André

Berichtdoor André » 09 nov 2006 15:20

Aragorn schreef:Hm, ik zie anders weinig mogelijkheden om dit uit de wet te concluderen..
Oké, ik wel dus dat blijft dan ook maar zo, toch?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 nov 2006 15:20

André schreef:
rosalie83 schreef:Maar eigenlijk ging dit topic over wat je wel en niet doet bij/met anderen als je een relatie hebt.
Daar heeft jaloezie niets mee van doen vind jij?

:roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2006 15:24

André schreef:
Aragorn schreef:Hm, ik zie anders weinig mogelijkheden om dit uit de wet te concluderen..

Dat is wel erg makkelijk. Je zou mij ook uit kunnen leggen hoe jij het dan precies ziet.

André

Re: Wat doe je wel en niet?

Berichtdoor André » 09 nov 2006 15:27

MissF schreef:Hoe ver ga je als meisje (met verkering) om met andere jongens, en hoe ver ga je als jongen (met verkering) om met andere meisjes.

Wat vind je wel en wat vind je niet kunnen?

Dansen, knuffelen, urenlang praten?

Ik ben benieuwd :D
Rosalie, dit schrijft MissF aan het begin, volgens mij kun je elkaar wel degelijk kwetsen met jaloers gedrag en de eventuele gevolgen.
Wel 'vreemd' dat ik blijkbaar de enige ben die dat zo ziet. :roll:

André

Berichtdoor André » 09 nov 2006 15:30

Aragorn schreef:
André schreef:

Dat is wel erg makkelijk. Je zou mij ook uit kunnen leggen hoe jij het dan precies ziet.
Nee, want jij ziet die mogelijkheid niet in de wet, dan zou je dus op grond van een ander standpunt moeten gaan praten over jaloezie, ik geef jou dan eerst de eer om een standpunt in te nemen buiten de wet om....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2006 15:33

Dat ik die niet zie wil natuurlijk niet zeggen dat die er ook niet is. Daarbij vind ik het een beetje vreemd dat ik nu opeens buiten de wet om zou gaan met mijn standpunt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 nov 2006 15:35

André schreef:
MissF schreef:Hoe ver ga je als meisje (met verkering) om met andere jongens, en hoe ver ga je als jongen (met verkering) om met andere meisjes.

Wat vind je wel en wat vind je niet kunnen?

Dansen, knuffelen, urenlang praten?

Ik ben benieuwd :D
Rosalie, dit schrijft MissF aan het begin, volgens mij kun je elkaar wel degelijk kwetsen met jaloers gedrag en de eventuele gevolgen.
Wel 'vreemd' dat ik blijkbaar de enige ben die dat zo ziet. :roll:

Natuurlijk kan je je partner kwetsen met jaloers gedrag, dat ontken ik toch ook nergens? Maar volgens mij is het doel van dit topic te bepraten wat nou wel en niet kan met anderen buiten je relatie. In de zin van: 'kan je elke weer afspreken met een goede vriend terwijl je getrouwd bent' of 'Kun je knuffelen met je vrienden omdat ze je vrienden zijn, of niet meer als je een relatie hebt', etc.

André

Berichtdoor André » 09 nov 2006 16:00

rosalie83 schreef:In de zin van: 'kan je elke weer afspreken met een goede vriend terwijl je getrouwd bent'
Je bedoelt, vriend/vriendin of vriendin/vriend?

André

Berichtdoor André » 09 nov 2006 16:04

Aragorn schreef:Dat ik die niet zie wil natuurlijk niet zeggen dat die er ook niet is.
Oké duidelijk we hebben dus hetzelfde standpunt.
M.i. moet je er bijzonder zorgvuldig mee omgaan als je een bestaande relatie hebt, om dan met m/v v/m op stap te gaan.
Misschien komt het ook dat ik er in mijn omgeving alleen maar ellende van heb zien komen tot echtscheiding aan toe. (niet ik persoonlijk btw)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 nov 2006 16:56

rosalie83 schreef:In de zin van: 'kan je elke weer afspreken met een goede vriend terwijl je getrouwd bent'

Ja

of 'Kun je knuffelen met je vrienden omdat ze je vrienden zijn, of niet meer als je een relatie hebt', etc.

Ja.

Een relatie of huwelijk houden geen bezit in. Je houdt niet op een individu te zijn, met eigen behoeften en wensen, als je eenmaal in een relatie zit. Een partner die me zou verbieden met anderen om te gaan zou slechts heel kort mijn partner zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 nov 2006 17:26

MrSokkie schreef:

Ja

of 'Kun je knuffelen met je vrienden omdat ze je vrienden zijn, of niet meer als je een relatie hebt', etc.

Ja.

Een relatie of huwelijk houden geen bezit in. Je houdt niet op een individu te zijn, met eigen behoeften en wensen, als je eenmaal in een relatie zit. Een partner die me zou verbieden met anderen om te gaan zou slechts heel kort mijn partner zijn.

Amen..als ik zo onze vriendengroep eens bekijk..wordt er regelmatig gehugt enzo, maar ik heb nog nóóit iemand scheef zien kijken. En ja, er zijn er verschillende met een relatie. wat dan als je elkaar een tijd niet gezien heb? Handje schudden? :roll: Jemig, je mag toch wel laten merken dat je om je vrienden geeft.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2006 17:28

Ik heb eigenlijk nog nooit iets niét gedaan wat ik wel gedaan zou hebben als ik geen vriendin zou hebben. Behalve haar versieren dan, maar dat spreekt voor zich. :P

Terug naar “Archief”