Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:rosalie83 schreef:rosekapje schreef:Het gaat nu even niet over kindertjes in een tehuis volgens mij![]()
Nee, het gaat over bewust geen kinderen. Nou, voor mij bewust geen (biologische) kinderen, maar wel kinderen uit een tehuis!
Ik zou biologische kinderen toch stukken interessanter vinden, dan pleegkinderen uit een tehuis.
Bij een biologisch kind is het echt een kind van jezelf, die eigenschappen van je heeft geërfd. Zoiets heeft wel wat (zeg ik al van afstand, als vrijgezel).
Dat kun je van een adoptiekind niet zeggen.
\rosekapje schreef:als je (nog) geen eigen kinderen hebt, kan je je niet voorstellen hoe het zal zijn. Het is vele malen intenser, gewoon niet voor te stellen wat je voelt voor zo'n mensje (direct).
rosalie83 schreef:\rosekapje schreef:als je (nog) geen eigen kinderen hebt, kan je je niet voorstellen hoe het zal zijn. Het is vele malen intenser, gewoon niet voor te stellen wat je voelt voor zo'n mensje (direct).
Dat vind jij. Jij hebt het gevoel gehad om biologische kinderen te willen krijgen. Maar niet iedereen is hetzelfde
rosekapje schreef:rosalie83 schreef:\rosekapje schreef:als je (nog) geen eigen kinderen hebt, kan je je niet voorstellen hoe het zal zijn. Het is vele malen intenser, gewoon niet voor te stellen wat je voelt voor zo'n mensje (direct).
Dat vind jij. Jij hebt het gevoel gehad om biologische kinderen te willen krijgen. Maar niet iedereen is hetzelfde
ja, dat vind ik, dat staat ook in de posting. Nee, niet iedereen is hetzelfde, ik zou niet kunnen zorgen voor kinderen uit een tehuis, zeker niet nu nadat ikzelf een kind heb, ik weet gewoon dat ik daar niet net zo veel van kan houden als van mijn eigen kind. En daarmee doe je zo'n kind tekort.
rosalie83 schreef:Boekenlezer schreef:rosalie83 schreef:rosekapje schreef:Het gaat nu even niet over kindertjes in een tehuis volgens mij![]()
Nee, het gaat over bewust geen kinderen. Nou, voor mij bewust geen (biologische) kinderen, maar wel kinderen uit een tehuis!
Ik zou biologische kinderen toch stukken interessanter vinden, dan pleegkinderen uit een tehuis.
Bij een biologisch kind is het echt een kind van jezelf, die eigenschappen van je heeft geërfd. Zoiets heeft wel wat (zeg ik al van afstand, als vrijgezel).
Dat kun je van een adoptiekind niet zeggen.
Ja, en dus? Ik zorg liever voor kinderen die heel hard een veilig thuis nodig hebben, dan dat ik biologische kinderen op de wereld zet en daar dan toevallig een eigenschap van mijn moeder in herken.
Machiavelli schreef:columbus schreef:@Rosalie,
je hebt zelf geen kinderen dus je hebt geen flauw idee waar je over praat!Dat is lekker makkelijk. Iedereen die geen kinderen heeft mag er niet over meepraten. Ook een manier om lastige vragen te ontwijken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten