Hero,
Je hebt mijn visie op een uitermate verheven wijze weerlegd. ik ben met stomheid geslagen. en dat enkel door je eigen aanhalingen te herhalen. werkelijk waar. ik geeft het toe.
Maar...zegt Paulus niet ergens dat we Hem volkomen kunnen leren kennen!
persoonlijk destileer ik ook geen wetmatigheden op eigen conto. mijn aanhalingen waar jij op doelt zijn niet mijn eigen aanhalingen geweest maar de woorden van Jezus Christus. ik heb niets buiten de Schrift ingebracht in mijn uiteenzettingen over leven en dood.
maar om on-topic te blijven:
Er is leven na de dood. maar niet voor iedereen op hetzelfde tijdstip. in daniel 12:2 lezen we dat niet alle doden in dat vers opstaan maar een groot deel van die doden. en van dat deel dat opstaat staat een deel op ten leven en een ander deel ten oordeel. de andere doden staan niet op. zij zijn later aan de buurt.
ook in openbaring lezen we dat er doden achterblijven na een opstanding.
mijns inziens is dit gewoon letterlijk te nemen.
Leven na de dood? ja. maar niet voor iedereen is er eeuwig leven.
uit de tweede dood is geen verlossing mogelijk omdat er niemand de tweede dood heeft overwonnen.
Lazarus is ook opgestaan uit de dood. maar wel in een zelfde lichaam.
Jezus riep Lazarus en Lazarus kwam eruit. Lazarus is opgestaan in een vergankelijk lichaam. hij is voor een tweede keer overleden. er is altijd baas boven baas natuurlijk.
Christus is ook opgestaan. maar dat lichaam kan na de opstanding niet meer sterven.
er is een vergankelijk lichaam gezaaid en een onvergankelijk lichaam geoogst. een geweldig wonder.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.