Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meboy

Berichtdoor meboy » 04 nov 2006 20:43

:-oo men neme een bord (diep of plat, dat maakt niet uit) en zeile het tegen de muur...

zo ongeveer jaknikken

sela

Berichtdoor sela » 04 nov 2006 20:44

oja, waargebeurd? :shock: :P

meboy

Berichtdoor meboy » 04 nov 2006 20:45

neeschudden figuurlijk :D

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 nov 2006 19:53

Gerdien B. schreef:
rosalie83 schreef:Dit kwam ik ergens tegen op internet:

Wist je dat:

-de Bijbel 31.103 verzen heeft
-daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben
-bijbeldeskundigen van mening verschillen over wat deze 7 verzen nu werkelijk betekenen
-gelovigen blijkbaar liever daarover vechten dan aandacht schenken aan de andere 99,9% van de verzen die gaan over belangrijke zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen?

........

Al stond het maar 1x in de Bijbel... dan nog is het belangrijk. Je kan niet zeggen dat alleen dingen die vaker voor komen belangrijk zijn. Het zou niet goed zijn als je het alleen maar over homofilie hebt, maar dit vind ik echt een waardeloos argument.

Niet dat we het niet over homo's mogen hebben, dat zeg ik toch niet? Juist niet! Alleen de manier waarop!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 nov 2006 15:02

meboy schreef::-oo men neme een bord (diep of plat, dat maakt niet uit) en zeile het tegen de muur...

zo ongeveer jaknikken

Ik adviseer plastic servies, dat voorkomt een hoop rommel :P

(Dat is alleen weer zo licht..kun je nog je frustraties niet kwijt 8) )

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 nov 2006 15:25

Ehm...een lege eierdoos in elkaar stampen, echt super 8)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 nov 2006 15:48

off topique
Ik stel voor dat jullie je agressie in een meer slow-chat achtige omgeving uiten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 nov 2006 15:55

Terecht!

Ik was onlangs in een belijdenisdienst. Een vriend van mij deed daar belijdendis. De dominee wist van zijn geaardheid, omdat hij dat eerlijk met de dominee had kunnen bepraten.

Ik werd getroffen door de tekst die hij mee kreeg:

De satan heeft u zeer begeerd te ziften als de tarwe, maar Ik heb voor u gebeden dat uw geloof niet ophoude...

Ik zat met tranen in mijn ogen. Zo herkenbaar hoe de satan ook op homo's afkomt en ze vertelt dat het niet kan, en dat God niks van ze wil weten enz... En keer op keer komen de aanvallen, ook vanuit de kerk. Ja ik weet het: anderen krijgen ook aanvallen. Maar deze strijd komt zo vaak bij jongeren...

Maar dan die troost: IK heb voor u gebeden dat uw geloof niet ophoude!

Heerlijk om dit mee te krijgen als je beleidenis doet van je geloof!

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 nov 2006 19:04

@ Denkertje21

ben jij voornemens celibatair te zijn/blijven? (is wel n persoonlijke vraag dus als je niet wilt antwoorden om die reden begrijp ik dat volkomen)
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 nov 2006 19:21

aardmannetje schreef:@ Denkertje21

ben jij voornemens celibatair te zijn/blijven? (is wel n persoonlijke vraag dus als je niet wilt antwoorden om die reden begrijp ik dat volkomen)

Het is inderdaad wel een heel persoonlijke vraag.
Maar goed, ik ben hier al zo open over geweest, dus waarom nu dan niet. Tot op heden ben ik celibatair ja. Ik ben er echter meer en meer over uit dat dat niet hoefFt. maar het zou zo maar eens kunnen dat het wel zo blijft. Stel dat ik uit Gods hand een partner ontvang, waarvan ik geloof dat wij voor de rest van ons leven voor elkaar bestemd zijn, dan denk ik dat ik niet celibatair hoef te blijven. Maar ik geloof dat dit alles alleen kan, binnen een relatie in liefde en trouw, waarbij je de ander uitnemender acht dan jezelf...
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 06 nov 2006 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 nov 2006 19:33

Denkertje21 schreef:
aardmannetje schreef:@ Denkertje21

Het is inderdaad wel een heel persoonlijke vraag.
Maar goed, ik ben hier al zo open over geweest, dus waarom nu dan niet. Tot op heden ben ik celibatair ja. Ik ben er echter meer en meer over ui9t dat dat niet hoedt. maar het zou zo maar eens kunnen dat hetw el zo blijft. Stel dat ik uit Gods hand een partner ontvang, waarvan ik geloof dat wij voor de rest van ons leven voor elkaar bestemd zijn, dan denk ik dat ik niet celibatair hoed te blijven. Maar ik geloof dat dit alles alleen kan, binnen een relatie in liefde en trouw, waarbij je de ander uitnemender acht dan jezelf...

de f en de d zitten naast elkaar op je toetsenbord, typ je zo snel omdat je zo graag wilt antwoorden of omdat je weinig tijd hebt? :wink:

inhoudelijk; lijkt me ook niet egt een keuze als je nog geen partner hebt om te kiezen dat je niet celibatair wilt blijven, kbedoel celibaat is toch wel een bewuste keuze die ongeacht seksuele voorkeur gemaakt wordt om je leven in te richten volgens een totaal ander patroon dan wanneer je wel liefde en daarop volgende seksuele gemeenschap deelt.

jij gaat er nu vanuit dat je 'maagdelijkheid' celibatair te noemen is en dat je dat kunt blijven?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 nov 2006 19:57

Laat ik het dan niet vatten onder het kopje celibatair, maar onder 'ware liefde wacht'...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 nov 2006 20:32

Denkertje21 schreef:Laat ik het dan niet vatten onder het kopje celibatair, maar onder 'ware liefde wacht'...

als ik mijn eigen woorden nog eens lees kan ik het nog net snappen :? , ik wil dus niet zeggen dat het niet celibatair te noemen is. ik vroeg me meer af hoe je het zag, zoals je nu zegt met 'ware liefde wacht' is er iig de verwachting dat God je zal voorzien van een persoon in je leven waar je liefde aan kunt geven en waarvan je liefde kunt gaan ontvangen voor het leven :) dat is tog wel een deel van je vrijheid te noemen, dat je die liefde mag verwachten, ook als je homo bent?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 nov 2006 22:37

absoluut. Ik wil daarin heel afhankelijk zijn. God heeft tot nu toe mijn leven heel erg geleid, en ik begreep er vaak niks van. maar Hij heeft het nooit fout gedaan. Ik verwacht dan ook dat Hij me laat zien als de ware daar is...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 nov 2006 23:15

Denkertje21 schreef:absoluut. Ik wil daarin heel afhankelijk zijn. God heeft tot nu toe mijn leven heel erg geleid, en ik begreep er vaak niks van. maar Hij heeft het nooit fout gedaan. Ik verwacht dan ook dat Hij me laat zien als de ware daar is...

HEEL afhankelijk en HEEL erg geleid...ts al goed meneer :wink:
ik ben overtuigd van je echtheid
ik wens je vrijheid :arrow: :D

Terug naar “Archief”