zo ongeveer jaknikken
Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:rosalie83 schreef:Dit kwam ik ergens tegen op internet:
Wist je dat:
-de Bijbel 31.103 verzen heeft
-daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben
-bijbeldeskundigen van mening verschillen over wat deze 7 verzen nu werkelijk betekenen
-gelovigen blijkbaar liever daarover vechten dan aandacht schenken aan de andere 99,9% van de verzen die gaan over belangrijke zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen?
........
Al stond het maar 1x in de Bijbel... dan nog is het belangrijk. Je kan niet zeggen dat alleen dingen die vaker voor komen belangrijk zijn. Het zou niet goed zijn als je het alleen maar over homofilie hebt, maar dit vind ik echt een waardeloos argument.
aardmannetje schreef:@ Denkertje21
ben jij voornemens celibatair te zijn/blijven? (is wel n persoonlijke vraag dus als je niet wilt antwoorden om die reden begrijp ik dat volkomen)
Denkertje21 schreef:aardmannetje schreef:@ Denkertje21
ben jij voornemens celibatair te zijn/blijven? (is wel n persoonlijke vraag dus als je niet wilt antwoorden om die reden begrijp ik dat volkomen)
Het is inderdaad wel een heel persoonlijke vraag.
Maar goed, ik ben hier al zo open over geweest, dus waarom nu dan niet. Tot op heden ben ik celibatair ja. Ik ben er echter meer en meer over ui9t dat dat niet hoedt. maar het zou zo maar eens kunnen dat hetw el zo blijft. Stel dat ik uit Gods hand een partner ontvang, waarvan ik geloof dat wij voor de rest van ons leven voor elkaar bestemd zijn, dan denk ik dat ik niet celibatair hoed te blijven. Maar ik geloof dat dit alles alleen kan, binnen een relatie in liefde en trouw, waarbij je de ander uitnemender acht dan jezelf...
Denkertje21 schreef:Laat ik het dan niet vatten onder het kopje celibatair, maar onder 'ware liefde wacht'...
Denkertje21 schreef:absoluut. Ik wil daarin heel afhankelijk zijn. God heeft tot nu toe mijn leven heel erg geleid, en ik begreep er vaak niks van. maar Hij heeft het nooit fout gedaan. Ik verwacht dan ook dat Hij me laat zien als de ware daar is...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten