Berichtdoor MissF » 04 nov 2006 15:30
Op mijn werk, dat ook wel zorg heet, wordt er ook gewerkt op zondag. Ik dus ook gewoon.
De avonddiensten is logisch, dan komen jongeren terug van weekend, dan moeten er evaluaties plaatsvinden enz.
Maar er zijn veel weekenden dat er overdag geen jongeren zijn. Er zijn dan wel dagdiensten. Dus terwijl er geen mens is.
Ik weet niet precies of ik dat toegestaan vindt. Tuurlijk kan er geen onderscheid gemaakt worden met de zondagen dat er wel, en de zondagen dat er geen jongeren zijn, maar ik blijf het lastig vinden. Dan zat ik liever in de kerk 's ochtends, ipv daar, zonder iets nuttigs te doen.
En openbaar vervoer...tja, ik reisde er wel altijd mee. Toen ik moest werken op zondag in het verzorgingshuis moest ik wel, want fietsen was te ver en te gevaarlijk 's ochtends heel vroeg, en ik had geen rijbewijs, en mn ouders zijn niet zo gek dat ze me altijd brengen. Dusja, anders zou ik niet in de zorg kunnen werken (wat wel toegestaan is op zondag) omdat ik niet met het openbaar vervoer kon (wat dus niet toegestaan is voor veel mensen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...