elbert schreef: Ik schrijf het als grapje neer, maar ik bedoel het bloedserieus: is de Bijbel algenoegzaam als leidraad voor ons leven, of niet?
Dat is de vraag hier en die is heel fundamenteel.
Laat ik dit vooraf zeggen, voordat je me van ketterij beticht: Ik geloof in de Bijbel als het onfeilbaar Woord van God! Dat Woord is mij dierbaar!
Maar gelukkig zijn Gods openbaringen niet op Patmos stil blijven staan, noch de ontwikkelingen. Er staat in de bijbel eenvoudig niets over veel dingen waar we nu in de 21e eeuw tegenm aanlopen. In die zin is de Bijbel gelukkig geen receptenboek.
Wel staat er in de Bijbel hoe God mensen trekt en behoudt. Ook saat er veel richtlijnen/geboden om ons leevn tot Zijn eer te besteden.
Dat daar de eeuwen door verschillen van inzicht over zijn geweest, weten we. Dat zien we ook heden ten dage nog. Al was het alleen maar in de grote hoeveelheid van verschillende kerkgenootschappen in reformatorisch Nederland...
Hoewel er niets in de bijbel staat over een homofiele gerichtheid, kunnen we uit veel teksten daar wel iets uit opmaken. Ieder doet ook dat kennelijk weer anders. En een ieder zij ook daarin in zijn of haar gemeod ten volle overtuigd.
Ik 
begrijp het standpunt van onthouding heel goed. Zelf denk ik dat op grond van de bijbel we niet zo ver hoeven te gaan.
Wat ik jammer vind, is dat veel refo's het standpunt niet willen 
begrijpen, dat er ook volbloed refo's zijn die wel geloven in een relatie in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Dat betekent niet dat je het er me eens hoeft te zijn. Alleen al het verplaatsen in de gedachtengang van die ander kan verhelderend werken!