Omega schreef:Misschien trekt Wicca me wel omdat je, in harmonie met de natuur, bepaalde dingen kunt bereiken. Noem het macht.
Is Gods liefde zo onbereikbaar voor je dat je het zoekt bij Zijn tegenstander? Wicca is niets anders dan een wolf in schaapskleren. Onder dat prachtige witte uiterlijk ligt een diepe haat t.o.v. de zoon van God, Jezus Christus. Waarom? Omdat Jezus de enige weg is waardoor wij zalig kunnen worden en eeuwig leven. Dat is nu precies wat satan niet wil. Geloof in Jezus Christus en LEEF. Niet alleen in harmonie met de natuur, maar ook in harmonie met je naaste, vanuit de liefde van Christus. Macht? Het brengt alleen diepe ellende, afgunst en somberheid.
Ik kan echter niet zeggen dat ik me heel erg verlost van ellende, afgunst en somberheid voel als ik door diverse meer reformatorische dominees heb laten voorhouden hoe ellendig ik ben. Er is dan wel verlossing, maar is die er ook voor mij, zo wordt me dan ook nog eens voorgehouden. Ben ik uitverkoren? Met alle respect voor de calvinistische gezindte, ik word daar juist alleen maar triester van - terwijl, als ik naar diverse andere christelijke gezindten hoor - de liefde van Christus veel sterker wordt benaderd. Dat dit dan weer als vrijzinnig gefröbel wordt afgedaan, vind ik, hoe harder ik er over nadenk, alleen maar meer weerzin jegens het christelijk geloof opwekken.