ik denk dat je onze kringen wel weg kunt laten.
Er zijn ook mensen buiten onze kringen van de oude stempel.
Ik vbraag me altijd nog af hoe ouders het kunnen om hun bloed-eigen-kind op straat te zetten.
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Vandaag kreeg een vriend van me te horen van zijn ouders (!) dat hij thuis niet meer welkom is zo lang hij de vriendschap met 'die vent' aanhoudt. Gewoon op straat gezet. Beiden zijn 22 en refo...
Triest dat het dus in 'onze' kringen nog steeds gebeurt...
Denkertje21 schreef:ja ik heb het gelezen... het is een erg goed artikel, vind ik...
maar men is in onze kringen vuurbang om ook maar iets te zeggen over het feit dat een homoseksuele relatie wel eens niet fout zou kunnen zijn. Dr Loonstra deed het in eenn boek en het boekje werd gelijk weer ingetrokken...
Ja, dat was inderdaad tegen het zere been, maar de discussie ging weldegelijk over de kerkelijke weg. Niet elke dominee hoeft een aanvraag te doen bij de synode, maar de meesten schrijven ook niet over dergelijke gevoelige zaken.Denkertje21 schreef:Alsof iedere dominee eerst een aanvraag doet bij de synode voordat hij een boek schrijft!!!
Welnee, Loonstra zette de deur op een kier voor homoseksuele relaties en dat was tegen het zere been!!
Denkertje21 schreef:Ze hebben gewoon een rot excuus gevonden om een 'lastige' dominee als ds. loonstra de mond te snoeren. En het is weer een gelukt ten koste van al die mensen die het zo nodig hebben dat er in onze kringen eens iemand zijn nek uit steekt en voor ons opkomt
columbus schreef: volgens mij wil je niet dat er iemand voor je opkomt maar dat er iemand zijn nek uitsteekt op een manier dat het je uitkomt!
een andere mening word, zo lijkt het wel, niet geaccepteerd door jou.
Denkertje21 schreef:columbus schreef: volgens mij wil je niet dat er iemand voor je opkomt maar dat er iemand zijn nek uitsteekt op een manier dat het je uitkomt!
een andere mening word, zo lijkt het wel, niet geaccepteerd door jou.
snel oordeel, maar iets te snel. Wees eens eerlijk: wát horen we in onze kringen en wát wordt er direct afgebrand?
Dr Botha, die Zuid Afrikaanse Jomanda krijgt ruim aandacht terwijl hij gevaarlijk nonsens verkondigt. Maar Loonstra werd vanaf het begin niet eens gehoord! vHij werd verketterd tot en met en daar werden ook zoveel niet relevante zaken bij gehaald!
FEIT is dat het barst van de homo's, ook in onze kringen en FEIT is dat ze het bos in worden gestuurd omdat ze genegeerd worden...
Dat zijn jouw broeders en zusters die snakken naar een arm om hen heen!
Speedy schreef: Zoals verschillende predikanten hebben aangegeven is dat door dit boek er veel schade in de kerken is gekomen.
Denkertje21 schreef:
Het prachtihe boek van Dr Seldenriojk, "Als je je andwers voelt" gaat heel ver maar durg net weer niet die stap te nemen...
Denkertje21 schreef:Speedy schreef: Zoals verschillende predikanten hebben aangegeven is dat door dit boek er veel schade in de kerken is gekomen.
Ach ach: de kerk heeft schade geleden! Arme kerk! maar waarom laten alle reformatorische kerken hun homoseksuele leden dan zo in de kou staan? Waarom worden ze dood gezwegen? Waarom worden ze genegeerd? En gemarginaliseerd?
En kom nou niet aan met het feit dat er uitzonderingen zijn. Ja die zijn er gelukkig. Maar wees reëel!
En dan kom je aan met 'schade in de kerken'... Er is schade aan de zielen van veel homo's omdat ze de kerk worden uitsluipen, omdat ze nier erkend worden... En bijna niemand ziet ze wegsluipen. Behalve de wereld: die vangt ze met open armen op!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten